• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Nov13

Hoppas verkligen ni får bra besked! Brukar tänka på er och hoppas så mycket att allt ska gå bra! Du har ju en riktig liten kämpe där inne. Har en bra känsla när det gäller er och jag hoppas den stämmer! Oförändrat är iaf bättre än försämring även om man såklart hoppas på förbättring. Har dom planer på att ta ut honom i förväg?

• Langtaefterdig
    Nov13 skrev 2013-08-19 18:34:04 följande:

Hoppas verkligen ni får bra besked! Brukar tänka på er och hoppas så mycket att allt ska gå bra! Du har ju en riktig liten kämpe där inne. Har en bra känsla när det gäller er och jag hoppas den stämmer! Oförändrat är iaf bättre än försämring även om man såklart hoppas på förbättring. Har dom planer på att ta ut honom i förväg?

Det värmer att veta att folk tänker på oss! <3 han är verkligen en riktig kämpe. Så aktiv och så stark. Det är absolut bättre med oförändrat. Även om vi allra allra helst vill att det ska vara bättre varje gång. Dom måste se från gång till gång. Om blodflödet minskas kan dom vilja ta ut honom för att försöka rädda armen. Men helst vill dom att han är kvar så länge som möjligt. Så vi får helt enkelt ta en dag i taget.
  • pangis

Läste att de var fler med förvärkar. Mina börja i vecka 23-24, Dom gjorde rejält ont så jag var in å de visa sig att förlossning hade dragit i gång. Lyckas få stop på den tack å lov. Har varit in ett par gånger efter de å fått brickanyl. Nu har jag brickanyl tabbletter hemma. Går in i vecka 29 i dag. Hoppas att bebisen stannar till vecka 37 i alla fall.

• Langtaefterdig

Hallå tjejer! Hur mår ni? Idag går jag in i vecka 29 och sista trimestern. Herregud vad tiden flyger iväg. Hur ligger ni andra till i inköp? vi har redan handlat de mesta. Det gjordes ganska snabbt när lillen blev dålig för att vara beredda. Vilket är SÅ Skönt nu i efterhand. Jag hat ju blivit sjukskriven och då får man inte pengar i överflöd inte...

• Solrosen 83

Vecka 29 här också idag. Mår helt ok förutom att jag jag senaste veckan fått grymt ont i bäckenet periodvis. Antar att det är fogen fram som besvärar mig då jag får ont i hela främre delen av bäckenet som strålar ner på insidan av låren. Blir inte riktigt klok på om det blir bättre när jag är still eller när jag försöker röra på mig och gå sakta trots smärtan. Ska tillbaka till bm på tisdag så får höra med henne då om tips. Men än så länge fungerar det att jobba heltid då jag har kontorsjobb. Hoppas ju på att kunna jobba till slutet på okt men får väl se vad kroppen säger om det. Vi har handlat rätt mkt redan men saknar en del smågrejer som jag nog ska försöka orka åka iväg och fixa nu i helgen. Madrass och underlakan till vaggan känns ju som det kan vara bra och ha hemma om inte annat.

• ceke

Går också in i v 29 nu Och har också börjat känna av fogarna, men med tanke på hur fantastiskt mycket bättre de är denna gång mot förra (kunde knappt röra mig från v 24 och framåt), så känns det som en barnlek så här långt! Känner dock mest av dem nattetid än så länge, vilket känns helt ok. Har ju en liten 20 månaders som det är "full fart och lite till" på, som förskolepedagogerna uttrycker det Så hade jag inte kunnat röra mig vete 17 hur det skulle gå att se efter honom då han är så nyfiken på allt att han bara kutar iväg till höger och vänster och skiter fullständigt i om vi följer efter eller inte

Har äntligen fått sova ordentligt ett par nätter. Sonen har sovit otroligt oroligt ett bra tag och nu förstår vi varför... Två kindtänder har nu kommit fram!

Börjar känna mig lite tung i graviditeten nu. Är det fler än jag som känner av ett ordenligt håll så snart ni promenerar med lite tempo? Det gör jag och jäklar i mig vad det sitter i ända tills jag stannar upp och sätter mig ner ett tag! Kissnödig är jag i stort sett hela tiden men sammandragningarna verkar ha lugnat ner sig i alla fall!

Vi har ju det mesta till bebisen sen Ville var liten, men jag letar efter ett babyskydd maxi cosi som går att ha till vagnen. har ingen lust att lägga ut pengar för ett nytt, men är inte helt ok med att köpa begagnat från nån okänd heller, så då blir det inte helt lätt. Har dock sett att det finns en affär som heter Säkerhetsbutiken i Sthlm som man kan köpa begagnade besiktade babyskydd mm hos... Ska till Sthlm i mitten av september så ska nog dit då... Har även fått dille på att sy saker till den nya vagnen etc... Har blivit varsin lappfilt till pojkarna, solskydd till vagnen till båda två även dessa med lappteknik, bumperskydd, regnskydd till shoppingkorgen till vagnen och funderar på att hitta på några fler projekt. HAHA, jag som sa att jag inte tänkte bry mig om att sy en massa saker till den

När jag var gravid med Ville gjorde jag en hel massa pajer, sylt, äppelmos etc... har gjort en del sånt nu också samt målat bord, stolar etc... så verkar få nån dille på att fixa saker när jag är gravid!

Kläder... Usch va jag inte tycker om mina kläder och de som jag hade förra graviditeten är så urtvättade så de är inge kul de heller. Funderar på att sy nån topp eller liknande. Får se hur det blir! 

• greeneyes

Även jag är i vecka 29

Har också inhandlat det mesta vi inte hade sen tidigare, lite småsaker som saknas. Kläder finns i överflöd, tillväxt-UL gjorde vi onsdags och det är en till tjej därinne! Så glad!

Jag har känt mig jättestor och klumpig i många veckor, magen var lika stor som när jag var fullgången sist. Bebben låg på tvären tvärs över magen, kan ha varit därför. För igår hade hon vänt sig och vips ser jag ut dom för 6 v sedan! Verkligen skillnad på ork och bekvämlighet också, så jag hoppas att hon stannar så!

• BalchensMalin

Har oxå köpt en hel del. Har lite målande att göra. Begagnat Skötbord som ska målas likså spjälsängen som jag har sparat från min store pojk som är 10 år nu, så känns som man vill fräscha till den liten. Men visst är det mycket boande och fixande. Har läst att det är typiskt för många i denna tiden av graviditeten , och det verkar ju stämma :)

Annars mår jag som bäst nu. Mina sammandragningar och ligament har släppt jättemycket, så skönt!! Är glad för varje dag man kan njuta utan allt för mycket värk :))

• Langtaefterdig

Vad skönt att sammandragningarna lugnat sig för dom flesta! Toppen ju hoppas det fortsätter så i några veckor.

Tufft med bäcken-ont. Nu börjar vi alla komma långt in i graviditeten, så det är väl inte så konstigt egentligen. Håller med er om att man börjar känna sig tung. Herregud... Helt plötsligt är trappan upp till vår lägenhet jobbig att gå upp för. (Trä trappa med typ 50 steg).

Kul att många andra också snart är klara med bebis handlandet. Det enda vi har kvar är babyskydd, badbalja (vet inte hur viktigt det är?) & alla hygiensaker som blöjor, servetter, krämer osv.

Nu börjar den riktiga nedräkningen. Woho!!

• greeneyes
    Langtaefterdig skrev 2013-08-24 10:56:00 följande:

Vad skönt att sammandragningarna lugnat sig för dom flesta! Toppen ju smile1.gif hoppas det fortsätter så i några veckor.

Tufft med bäcken-ont. Nu börjar vi alla komma långt in i graviditeten, så det är väl inte så konstigt egentligen. Håller med er om att man börjar känna sig tung. Herregud... Helt plötsligt är trappan upp till vår lägenhet jobbig att gå upp för. (Trä trappa med typ 50 steg).

Kul att många andra också snart är klara med bebis handlandet. Det enda vi har kvar är babyskydd, badbalja (vet inte hur viktigt det är?) & alla hygiensaker som blöjor, servetter, krämer osv. smile1.gif

Nu börjar den riktiga nedräkningen. Woho!!

Se till att köpa en badbalja som har propp i botten, att behöva vända en tung balja fylld med vatten för att tömma den är ingen höjdare. Vi har en sån insats till baljan där bebisen ligger stadigt, den är superbra! Såg att sån fanns billigt på Ica maxi (insatsen).
Svar på tråden Novemberbebisar 2013