• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Längtarefterdig: Badbalja har vi sen tidigare, men tror vi använt den ca 3 gånger totalt... Går jättebra att bada bebisen i handfatet i början... har ni badkar så funkar ju det sen när bebisen blivit större! Vi brukade bada tillsammans med Ville, vilket var jättemysigt! Tyckte både han och vi Har man inte badkar kanske det kan va smidigt med en badbalja efter ett tag dock... men absolut inget måste till en början!

• greeneyes
    ceke skrev 2013-08-24 11:01:37 följande:

Längtarefterdig: Badbalja har vi sen tidigare, men tror vi använt den ca 3 gånger totalt... Går jättebra att bada bebisen i handfatet i början... har ni badkar så funkar ju det sen när bebisen blivit större! Vi brukade bada tillsammans med Ville, vilket var jättemysigt! Tyckte både han och vi smile1.gif Har man inte badkar kanske det kan va smidigt med en badbalja efter ett tag dock... men absolut inget måste till en början!

Vad lustigt, jag hade inte klarat mig utan baljan men det är ju så individuellt!
  • Mindful

Jag går in i vecka 29 på onsdag. Njuter mycket av graviditeten och bebisen i magen. Jag mår jättebra men har börjat bli lite tröttare på kvällarna igen men mycket beror på jobbet. Nästa vecka ska vi för föreläsning på förlossningen, ska bli spännande. Igår träffade jag läkaren hos barnmorskan, hon ville titta på livmodertappen eftersom jag blivit koniserad, allt såg bra ut men hon kunde konstatera att jag hade svamp så fick recept på någon kräm jag ska hämta ut idag.
    Jag tänk nu är det inte långt kvar, vi börjar föräldrautbildningen om två veckor, funderar på e profylaxkurs annars läser jag det mesta jag kommer över. Vi har äntligen att besked gällande vagnen, om än omständigt, de ska ta tillbaka den och vi ska få en ny, får se hur länge detta kommer dröja. 
    Utöver vagn har vi köpt badbalja på stativ, babybjörn sele och så har vi köpt/fått mycket kläder, filtar och handdukar. Det som är kvar för vår del (större saker) är spjälsäng, skötbord och ett babynest. 

• Kajsabet
    Mindful skrev 2013-08-24 11:50:27 följande:
    Jag går in i vecka 29 på onsdag. Njuter mycket av graviditeten och bebisen i magen. Jag mår jättebra men har börjat bli lite tröttare på kvällarna igen men mycket beror på jobbet. Nästa vecka ska vi för föreläsning på förlossningen, ska bli spännande. Igår träffade jag läkaren hos barnmorskan, hon ville titta på livmodertappen eftersom jag blivit koniserad, allt såg bra ut men hon kunde konstatera att jag hade svamp så fick recept på någon kräm jag ska hämta ut idag. Jag tänk nu är det inte långt kvar, vi börjar föräldrautbildningen om två veckor, funderar på e profylaxkurs annars läser jag det mesta jag kommer över. Vi har äntligen att besked gällande vagnen, om än omständigt, de ska ta tillbaka den och vi ska få en ny, får se hur länge detta kommer dröja.  Utöver vagn har vi köpt badbalja på stativ, babybjörn sele och så har vi köpt/fått mycket kläder, filtar och handdukar. Det som är kvar för vår del (större saker) är spjälsäng, skötbord och ett babynest. 

Jag har också gjort en konisering, men kommer inte att gå på någon extra koll. Hmm, jag gillar inte att det är olika på olika ställen. Jaja. Skönt att din tapp såg bra ut och att hon såg attbdu hade svamp så du kunde behandla det innan besvären blev alltför jobbiga! :)
  • Langtaefterdig

Roligt med många olika åsikter ang balja. Vi har tyvärr inget badkar utan endast dusch. Vi får se hur vi gör med baljan

• Mindful

Kajsabet: Ja det är jättekonstigt att det är olika beroende på var man bor. Här verkar det vara rutin att läkaren ser över tappen om man gjort konisering för att utesluta att man ev. skulle föda tidigt. Däremot gick undersökningen på 2 sek så ju funderar över om hon kan ha sett något ;)

• Kajsabet
    Mindful skrev 2013-08-24 17:57:22 följande:
    Kajsabet: Ja det är jättekonstigt att det är olika beroende på var man bor. Här verkar det vara rutin att läkaren ser över tappen om man gjort konisering för att utesluta att man ev. skulle föda tidigt. Däremot gick undersökningen på 2 sek så ju funderar över om hon kan ha sett något ;)

Haha, jo, det är ju inte alltför roligt att de är SÅ snabba. Gynekologen var typ lika snabb på min återkoll efter koniseringen (då man kollar om allt är borta). Kändes inte heller helbra. Ska till BM på torsdag och då ska jag dubbelkolla om jag behöver kolla upp min tapp eller ej. Däremot tror jag inte att EN konisering skulle påverka något, det är främst när man har gjort flera (men fortfarande bra att kolla uppmsåklart!)
  • Mindful
    Kajsabet skrev 2013-08-24 18:42:09 följande:

Haha, jo, det är ju inte alltför roligt att de är SÅ snabba. Gynekologen var typ lika snabb på min återkoll efter koniseringen (då man kollar om allt är borta). Kändes inte heller helbra. Ska till BM på torsdag och då ska jag dubbelkolla om jag behöver kolla upp min tapp eller ej. Däremot tror jag inte att EN konisering skulle påverka något, det är främst när man har gjort flera (men fortfarande bra att kolla uppmsåklart!)

Känner igen det där jag med, de är extremt snabba.. nej jag tror inte heller det påverkar så mycket med en konisering, särskilt om de inte tagit så mycket. Jag tänker att gynekologen också borde sagt något innan om det fanns någon risk vid graviditet.
  • Kajsabet
    Mindful skrev 2013-08-24 22:38:39 följande:
    Känner igen det där jag med, de är extremt snabba.. nej jag tror inte heller det påverkar så mycket med en konisering, särskilt om de inte tagit så mycket. Jag tänker att gynekologen också borde sagt något innan om det fanns någon risk vid graviditet.

Jag frågade faktiskt vid återkollen om det var lugnt att skaffa barn och om det fanns några risker :) och gynekologen sade att det var lugnt och att koniseringen inte skulle påverka (men man har ju faktiskt kapat en bit, så en extra koll känns ju såklart lugnande!).
Svar på tråden Novemberbebisar 2013