• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful
    Langtaefterdig skrev 2013-08-25 07:44:03 följande:
    Skönt med extra kontroller ändå! Hellre att dom kollar en gång "för mkt" än en gång lite.

Jag håller med!
  • Solrosen 83

Idag blev det ett besök på förlossningen för en extra kontroll för oss. Bebisen har rört sig mindre och svagare de senaste veckorna vilket jag frågade bm om vid rutinkollen idag. Hon tyckte vi skulle åka in direkt efter trots att hjärtfrekvens och måttet på magen såg bra ut. Fick gjort ctg och ultraljud för att kolla fostervattenmängden men allt såg helt normalt ut. Bebisen har nog vänt sig för nu ligger den med huvudet neråt vilket läkaren trodde var anledningen till att jag känner mindre. Såg på ul att bebisen rörde sig men kände inte av det. Ska hålla lite koll närmsta tiden och åka in igen om den fortsätter vara stilla. Känns skönt att allt såg ok ut nu iaf. Bättre och få kollat en gång extra så man vet.

• ceke
    Solrosen 83 skrev 2013-08-27 21:30:31 följande:
    Idag blev det ett besök på förlossningen för en extra kontroll för oss. Bebisen har rört sig mindre och svagare de senaste veckorna vilket jag frågade bm om vid rutinkollen idag. Hon tyckte vi skulle åka in direkt efter trots att hjärtfrekvens och måttet på magen såg bra ut. Fick gjort ctg och ultraljud för att kolla fostervattenmängden men allt såg helt normalt ut. Bebisen har nog vänt sig för nu ligger den med huvudet neråt vilket läkaren trodde var anledningen till att jag känner mindre. Såg på ul att bebisen rörde sig men kände inte av det. Ska hålla lite koll närmsta tiden och åka in igen om den fortsätter vara stilla. Känns skönt att allt såg ok ut nu iaf. Bättre och få kollat en gång extra så man vet.
    Absolut bra att få en extrakoll om den lille rört sig mindre! 

Själv var jag till bm idag. Min ordinarie bm igen, vilket kändes bra. Hade dock med mig sonen och det blev väl inte det lugnaste mest harmoniska besöket hehe... Gillade inte vågen idag. Har gått upp 9 kg nu. Hb såg återigen ok ut efter att ha varit alldeles för lågt, så känns bra. SF måttet vet jag faktiskt inte, men hon sa att det var precis som det skulle, liksom blodtrycket. Jag brukar va noga med att få med mig sådana siffror, men det blev liksom inte riktigt som vanligt när lillplutten va med! 
  • Solrosen 83
    ceke skrev 2013-08-27 23:00:21 följande:
    Absolut bra att få en extrakoll om den lille rört sig mindre! 

Själv var jag till bm idag. Min ordinarie bm igen, vilket kändes bra. Hade dock med mig sonen och det blev väl inte det lugnaste mest harmoniska besöket hehe... Gillade inte vågen idag. Har gått upp 9 kg nu. Hb såg återigen ok ut efter att ha varit alldeles för lågt, så känns bra. SF måttet vet jag faktiskt inte, men hon sa att det var precis som det skulle, liksom blodtrycket. Jag brukar va noga med att få med mig sådana siffror, men det blev liksom inte riktigt som vanligt när lillplutten va med! 
    Ja det är skönt och veta att allt ser bra ut. Var inte orolig igår direkt men hade nog blivit det om det hade fått sjunka in lite mer innan kontrollen.

I natt fick bebisen iaf in ett par rejäla träffar på mina revben så nu är det kanske slut på lugnet. Glad 
  • Langtaefterdig
    Solrosen 83 skrev 2013-08-27 21:30:31 följande:

Bra att du åkte in och kollade!! Alltid bättre en gång "för mkt" än en gång för lite. Vi börjar ju komma långt in i graviditeten nu. För mig var det precis som för dig. På ul såg som bebis röra sig men jag kände inget. Då är det lite läskigt...

Idag ska vi till läkaren efter 3 veckors "semester" därifrån. Är nervös som tusan... Håll tummarna för oss fina ni <3
  • Langtaefterdig

Ceke: Skönt att du är tillbaka hoa din ord bm. äsh, 9 kg är väl inte så farligt. Jag har gått upp 13kg nu... 28+4. får nog räkna med en tung graviditet. Men äsh. Sen peppar vi varandra att gå ned :D

• greeneyes

Också en till som gått upp 13 kg, känner mig dock inte lika plufsig nu som jag gjorde i v 12 när vågen visade +10kg... Har frågat BM men hon tycker det är en normal viktuppgång så jag får väl lita på det.

• Langtaefterdig
    greeneyes skrev 2013-08-28 08:10:04 följande:

Också en till som gått upp 13 kg, känner mig dock inte lika plufsig nu som jag gjorde i v 12 när vågen visade +10kg... Har frågat BM men hon tycker det är en normal viktuppgång så jag får väl lita på det.

Skönt!! Då är jag inte ensam jag håller med dig om att man, trots viktuppgången, inte känner sig alls lila plufsig nu som i början. Har en ganska stor mage också
  • greeneyes
    Langtaefterdig skrev 2013-08-28 08:16:40 följande:
    Skönt!! Då är jag inte ensam smile5.gif jag håller med dig om att man, trots viktuppgången, inte känner sig alls lila plufsig nu som i början. Har en ganska stor mage också smile1.gif
    Jag får jämt frågan om tvillingar... Suck... Fast nu verkar bebben ha vänt på sig och magen krympte rejält (typ som 8v tidigare) när den inte längre ligger tvärsöver. Lättare att röra mig, andas och äta också - känns dom en skön bonus!
  • Langtaefterdig
    greeneyes skrev 2013-08-28 08:19:31 följande:
    Jag får jämt frågan om tvillingar... Suck... Fast nu verkar bebben ha vänt på sig och magen krympte rejält (typ som 8v tidigare) när den inte längre ligger tvärsöver. Lättare att röra mig, andas och äta också - känns dom en skön bonus!
    haha, samma här!! Det är bara att skratta åt. Men tröttsamt börjar de allt bli. Tänk bara om några veckor. Herregud.. Vad ligger ditt sf mått på? Mätte idag och hade 28 (är i 28+4). Sfmåttet har för mig följt veckosiffran hela tiden.

Åh vad skönt ändå!! Skulle gärna vilja kunna andas lite lättare
Svar på tråden Novemberbebisar 2013