• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • greeneyes
    Langtaefterdig skrev 2013-08-28 09:52:40 följande:
    haha, samma här!! Det är bara att skratta åt. Men tröttsamt börjar de allt bli. Tänk bara om några veckor. Herregud.. Vad ligger ditt sf mått på? Mätte idag och hade 28 (är i 28+4). Sfmåttet har för mig följt veckosiffran hela tiden. smile1.gif

Åh vad skönt ändå!! Skulle gärna vilja kunna andas lite lättare smile5.gif
    Jag hade 30 i v 29, hade vuxit 5 cm på 4 v vilket hon tyckte var mycket. Men hon blev inte orolig, hade ju gjort ett normalt tillväxt-UL samma dag
  • Langtaefterdig

Tuff dag med tråkiga besked. Nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Lillens högra hand såg inte bra ut. Han böjer hela handen ner mot handleden och man ser tydligt att kroppen börjat påtagligt påverkas av svullnaden. Så idag ringdes det till barn kirurgerna och ett krismöte ska hållas idag (typ nu?) med prematur, fostermedicin, barnläkare & barnkirurgerna. Alternativen är att ta ut honom nu för förhindra att skadan och armen blir värre eller operation i Bryssel. Verkade i dagsläget som att dom vill agera snart... Vi får se vad dom bestämmer på mötet. Får veta idag eller imorgon bitti.

• Nov13

Åh nej vad tråkigt! Hoppas dom snabbt fattar ett beslut så det blir så bra som möjligt för er lilla kille. Jag fortsätter att tänka på er och hålla tummarna. Ni är starka alla tre!!
    STOR KRAM!

• greeneyes
    Langtaefterdig skrev 2013-08-28 15:10:07 följande:

Tuff dag med tråkiga besked. Nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Lillens högra hand såg inte bra ut. Han böjer hela handen ner mot handleden och man ser tydligt att kroppen börjat påtagligt påverkas av svullnaden. Så idag ringdes det till barn kirurgerna och ett krismöte ska hållas idag (typ nu?) med prematur, fostermedicin, barnläkare & barnkirurgerna. Alternativen är att ta ut honom nu för förhindra att skadan och armen blir värre eller operation i Bryssel. Verkade i dagsläget som att dom vill agera snart... Vi får se vad dom bestämmer på mötet. Får veta idag eller imorgon bitti.

Oj vad kämpigt för er. Hoppas att ni blir nöjda med deras beslut och att allt går bra. Håll oss gärna uppdaterade, vi tänker på er!!! Stor kram!
  • Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-08-28 15:10:07 följande:

:(( usch så himla tråkigt! Men man kan inte alltid vara världens starkaste kämpe som han hittills har varit. Uppdatera oss om du orkar, vi kommer att tänka på dig/er en massa oavsett och hålla alla tummarna vi har!
  • Kajsabet

Angående SF-mått så hade jag 27cm i v25. Ska mäta imorgon igen... Jag är väldigt stor nu känns det som, särskilt om man jämför bilder med andra som är några veckor före så är ändå min mage större... Jaja, barnmorskan var i alla fall inte orolig över 27cm, det var första måttet och hon trodde att jag skulle falla in bra på kurvan efter några till mått. Så det ska verkligen bli spännande imorgon.

• greeneyes
    Kajsabet skrev 2013-08-28 19:03:30 följande:

Angående SF-mått så hade jag 27cm i v25. Ska mäta imorgon igen... Jag är väldigt stor nu känns det som, särskilt om man jämför bilder med andra som är några veckor före så är ändå min mage större... Jaja, barnmorskan var i alla fall inte orolig över 27cm, det var första måttet och hon trodde att jag skulle falla in bra på kurvan efter några till mått. Så det ska verkligen bli spännande imorgon.

Spännande att se om det vuxit mer eller planat ut
  • Kajsabet
    greeneyes skrev 2013-08-28 19:13:58 följande:
    Spännande att se om det vuxit mer eller planat ut

Ja, haha. Nästan lite väl spännande ;) min syster berättade att hon också legat högt i sf-mått och min systerson vägde strax under 3,8kg när han dragit över tiden med 10dagar. Så vi kanske helt enkelt har stora mått men normala bebisar :) hur som helst, imorgon får jag ett andra mått! :)) och sen ska jag ju som sagt på TUL ändå i v32 och då uppskattar man väl vikten på bebisen?
  • greeneyes
    Kajsabet skrev 2013-08-28 19:20:12 följande:

Ja, haha. Nästan lite väl spännande ;) min syster berättade att hon också legat högt i sf-mått och min systerson vägde strax under 3,8kg när han dragit över tiden med 10dagar. Så vi kanske helt enkelt har stora mått men normala bebisar :) hur som helst, imorgon får jag ett andra mått! :)) och sen ska jag ju som sagt på TUL ändå i v32 och då uppskattar man väl vikten på bebisen?
    Mitt mått var ju "för stort nu", men på tillväxt-UL samma dag så var bebisen -8% i storlek (normal alltså). Så jag tror att man får ta måttet med en nypa salt. Japp, man får både en beräknad vikt och en procentuell avvikelse från det normala (+ / - 22% är normalt.)
  • Langtaefterdig

Det känns inte alls bra. Nu har fostermedicin & barnläkarna haft möte. Det pratas om fl ska ske mellan vecka 32-34. Läkarna vill komma förbi "värsta" prematur stadiet.

Vi får ta en dag i taget. Tillbaka på ruta 1. Tack för allas fina stöd. Det värmer <3

Svar på tråden Novemberbebisar 2013