• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • lillbumbin

Då går jag först ut imorgon då med en tid kl 13:30 Gud ja e så nervös att jag inte ens kan sova nu. Hur ska detta gå, kommer somna påväg till sjukhuset

• ceke

Stor dag på tisdag med andra ord Håller tummarna för oss alla. Vi har tid kl 13.00

Ärligt tycker jag faktiskt tiden går rätt fort i graviditeten än så länge! Förra gången tyckte jag den sniglade sig fram... men kan ju ha att göra med att vi nu har ett underbart litet busfrö här hemma som vi stornjuter av varje dag tillsammans med!

Han börjar bli så stor, vår lille skrutt! Han är nu 1,5 år gammal och de senaste veckorna känns det som att han växt massor, både i kroppen och knoppen Han snackar helt plötsligt typ hela tiden, även om vi bara förstår en liten del av alla ord som kommer, men det är så mysigt! och så svarar han när vi pratar med honom. Ska bli så underbart när vi även förstår allt han säger Hjärta 

• BalchensMalin

Ceke: jag har haft sammandragningar sen v16. Kan inte träna längre eller gå längre promenader då sätter det igång och jag få sammandragningar i två dagar. Så medicinen heter "ta det lugnt". Kroppens sätt att säga ifrån, kan börja så tidigt speciellt om man är omföderska då den varnar. Enl min barnmorska. Även efter en stressigt dag på jobbet så säger magen ifrån med sammandragningar. Lyssna på det och ta det lugnt.

• Langtaefterdig

Hur gick rul för alla idag?

Nu har jag fått lite nya besked. Kommer troligtvis flygas till Bryssel imorgon för operation. Be gärna för oss. Kramar

• lillbumbin

Idag var vi på RUL allt var bra å vi väntar en liten tjej som beräknas komma runt den 23/11 själv tror jag runt den 22/11 barnmorskan trodde kring den 17/11.. Så vi får la se men vi trodde aldrig på en tjej då min make har fått tre killar å jg här fått två tjejer sen innan. Men så fel vi hade

• Mindful

lillbumbin: Grattis, vad härligt!!!

Langtaefterdig: tänker på er imorgon och håller tummarna för att allt går bra!

Då är jag sist ut med RUL bland oss som gör imorgon tisdag, kl. 15 för mig. Håller tummarna för oss alla!   

• Västeråsare
    Langtaefterdig skrev 2013-06-24 17:29:27 följande:
    Hur gick rul för alla idag?

Nu har jag fått lite nya besked. Kommer troligtvis flygas till Bryssel imorgon för operation. Be gärna för oss. Kramar

Håller tummar och tår! Stort lycka till! Glöm inte bort i all nervositet att de flyger er dit för att de är bäst på det er bäbis behöver!!!
  • Nov13

Hittade nyas denna tråd! Är det lugnt om jag hoppar in? Har bf 28/11 och det är mitt första barn :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2013