• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Längtarefterdig: Stort lycka till och håller tummar och tår för att allt går bra.

Nov13: Grattis och välkommen

Hmm... sammandragningarna fortsätter. Känns bra med ultraljud imorgon då jag även känt av att jag är väldigt öm i underlivet, lite som det kändes de sista veckorna förra graviditeten. Ska fråga om det imorgon. Känner även av bebisen, vilket i a f känns bra. Det här med att ta det lugnt är inte så enkelt på mitt jobb då vi bland annat inte är fullt bemannade samt då de antagligen borde ha budgeterat för en till tjänst redan från början då vi går halvt på knäna som det är... samt att jag måste hinna en massa innan semestern efter denna och nästa vecka... och så har vi ju lilla Ville som jag är deltids föräldraledig för. Inte så lätt att ta det lugnt då... Men men, snart semester i alla fall!

• lillbumbin

Ceke: låter som du kanske måste ta å sjukskriva dig för både ditt å bebisens bästa?
    De där du har som typ ont i underlivet är nog fogarna som spökar. Hade så med Eddie, fick bälte för det. Och även gå på vattengympa.

Igår fick jag reda på att bebis låg i bakvägg. Mot ryggen så att jag skulle kunna gömma denna graviditet till v 25-32 om vi vill. Men ska väl berätta för våra föräldrar någon dag. Hoppas min sambos mamma smälter lite då det är en tjej. Hon har bara pojkar som barnbarn. Mina föräldrar har ju mina tjejer å mina pojkar å dessutom har ju min bror en son å två bonus lite pirrigt är det att berätta för de då alla tre e så anti

• Solrosen 83

Nu är rul avklarat här. Allt såg jättebra ut 😄 Var en trött liten bebis här på morgonen som inte riktigt ville vända på sig men till slut så gick det. Vi ville inte kolla kön och fick heller inte se eller höra något som avslöjade den överraskningen. Blev flyttad 3 dagar från kub så nytt bf är 15 nov (tidigare 18 nov). Moderkakan låg i bakkant så det kan nog vara bebisen jag känt de senaste dagarna nu. 😊 Skönt att ha ul avklarat och att bebisen växer som den ska och mår bra. Nu ska jag njuta av att ha resten av dagen ledig och strosa på stan. Kanske blir och köpa några första plagg till liten nu när allt såg bra ut. 😃 Ni andra som ska på rul senare idag får lycka till! Håller tummarna för att det ser lika bra ut för er.

• BalchensMalin

Solrosen 83: Vad härligt att allt gick bra. Jag har inte mitt RUL förrän nästa vecka, börja längtar nu :) Men bebisen håller på för fullt i magen så deg känns ju bra:)

• ceke

SolRosén och lillbumbin: grattis till lyckade ultraljud! Det gick finfint även för oss. Blev tillbakaflyttad en dag, så 15 nov beräknat som bf nu... Jag fyller den 16, så själv tippar jag på en liten födelsedagspresent Och nu kommer det stora namnletandet att börja, för vi väntar en till liten grabb Ingen tvekan om saken då till och med vi mycket tydligt såg snopp och pung

• ceke

Och på tal om mina sammandragningar ska jag lämna urinprov på hälsocentralen i morgon bitti. Barnmorskan förklarade även att det är rätt vanligt som omföderska att känna av dem tidigt. Hon ville att jag skulle testa för uvi. Att det känns konstigt i underlivet trodde hon kunde va att muskulaturen i buken inte håller upp graviditeten på samma sätt på omföderska. Skulle söka hjälp om det inte blev bättre och ingen uvi.

• Mindful

Solrosen, lillbumbin och Ceke: Grattis till lyckade ultraljud :) Vad roligt att läsa!!

Även mitt ultraljud gick bra :) Allt såg fint ut, moderkakan fortfarande i framvägg. Jag blev flyttat, hade ju bf 13 nov men nu blev jag flyttad till 19 nov, en hel vecka. Så jag går in i vecka 20 på torsdag istället. Hon trodde det kunde dröja tills jag kände av bebisen, dels pga av att jag är förstföderska men också eftersom moderkakan ligger i framvägg.  Det kändes så härligt att se bebis igen, en frisk liten krabat som vinkade åt oss. Efteråt gick vi faktiskt och köpte första söta klädesplagget och så firade vi med middag på restaurang :)

Kram på er 

Svar på tråden Novemberbebisar 2013