• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Mindful: Grattis! Och va kul att gå och köpa första klädesplagget och helt rätt att gå ut och käka middag sen!

Här hade vi en trött och gnällig liten kis under eftermiddagen/kvällen och till middag blev det rester för Kekke och yoghurt med musli för mig, så det var ju inte direkt nån firar-mat, men men, så kan det bli med en liten hemma! Han fick i a f i sig sin favoritmat... Har haft en hantverkare hemma i köket under eftermiddagen/kvällen, så det var lite småsvårt att komma åt spisen då han jobbade runt den Men helt fantastiskt så är det så att vårt köksprojekt blev klart idag!

Jag börjar nog ta in att vi ska få en till liten rackare och en till liten grabb Känner mig lite hemsk som nog hoppats på en flicka, men det blir alldeles underbart med två små grabbar! Har alltid tänkt mig själv mer som pojkmamma i vilket fall som helst och tänk så troligt grabbarna förhoppningsvis kommer ha tillsammans om ett par år!! Hjärta

• lillbumbin

Ceke: grattis till Lillkillen här kom vi på ett namn igår. Vår lilla tjej ska heta Enya vi har ju alla barnen på E:) så det blir nu Emil,Ebba,Evelina,Elliot,Eddie och lilla Enya
    Emil hade min man sen innan, och Ebba å Evelina hade ja som innan. Så vi tyckte de va lika bra att fortsätta på E annars skulle jag ha velat ha zackarias,Julian eller Milly
    Har ni pratat nå om namn?

Jag vet hur du tänkte å kände. Så tänkte jag när jag väntade Evelina att jag ville ha en pojke, men fick en till tjej. Men blev glad iaf när de väl sjönk in. Min man som hade tre killar innan föll i tårar igår när
    BM sa att vi väntade en liten tjej. Han blev så glad han trodde aldrig han skulle få
    Sig en biologisk dotter

• ceke

Lillbumbin: Även om jag antar att det är vanligt att känna så när det gäller kön, så är det skönt att höra att jag inte är ensam! Vi har ju inte tänkt oss fler barn och klart det hade varit kul med en av varje, men det känns helt fantastiskt att vi är så lyckligt lottade att vi har en frisk, underbar liten kille och en till på väg! Vi som ett tag, innan vi blev gravida med Ville, knappt trodde att vi skulle kunna få barn pga att jag hade det så struligt med menscykler, ev endometrios etc. Denna lilla grabb som vi väntar är redan högt älskad!

• Nov13

Grattis till alla lyckade rul! Längtar så till mitt rul på måndag! Börjar bli nervös... Tänk om något är fel?
    Fick iofs se den lille/lilla snabbt igår. Var till gunakuten pga smärta i nedre delen av magen. Men allt såg bra ut när det gällde graviditeten tack och lov. Inga tecken på missfall, bra med fostervatten, livmodertappen var stängd och det var en pigg liten krabat där inne. Det var en muskelknuta på livmodern som troligtvis gjorde ont så det var skönt!

Lillbumbin: om vi får en dotter kommer hon att heta Milly! Underbart namn. Gillar dock att ni döper alla efter något på E :)

• ceke

Lillbumbin: Namn ja... Emil står högt på min lista. Vi hade tidigare Mio som förslag, men det finns en grannpojke som heter Milo och hans storasyskon heter väldigt likt Ville, så det blir FÖR likt i namnkombination enligt min käre man...

Mina förslag är Emil, David, Alexander (eller Alex), Sam och Eric. Det enda min käre man sagt kan komma upp på förslagslistan än så länge är Emil. Han har fått för sig att Clintan är ett bra namn och jag är väl inte riktigt enig med honom om den saken...

Enya är ett jättefint namn

Nov13: Skönt att ha fått se den lille idag och fått veta att allt är bra Lycka till på RUL på måndag. 

• Pikkujag87

Kommer gärna med här. Har visserligen BF 30 oktober men de kan ju lika gärna bli en November bebis :)

• Västeråsare

Lillfis har kvällsgymnastik i magen! Älskar att känna det...Från ena dagen till den andra blev det jättetydligt att det är han jag känner och inget annat.

• Nov13

Min var också väldigt skriv igårkväll! Kände flera sparkar med handen på utsidan :) kände aldrig av något bubbel eller så i början, utan kände den första buffen vecka 16(15+0-1) och har dom senaste 10 dagarna känt varje dag. I vecka 18(17+5) nu. Så himla mysigt när den sparkar :)

• Kajsabet

Jag är i vecka v19 (v18+2) och har inte känt nånting än. Kan ha känt en liten buff för typ 2 veckor sedan, men mycket oklart. Har dock sett bebis på KUB och hört att hjärtat slår i torsdags (158 slag/min). Men imorgon är det dags för RUL! :)) Ska bli så spännande. Hoppas att man kan se vilket kön det är, sjukt nyfiken ;) Min mamma är övertygad om en tjej, vilket jag hoppas på. Blir självklart överlycklig oavsett vilket kön det är så länge bebisen mår bra :) Min pojkvän hoppas på kille för att någon av oss ska vara gladast haha. 

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-06-24 17:29:27 följande:
    Hur gick rul för alla idag?

Nu har jag fått lite nya besked. Kommer troligtvis flygas till Bryssel imorgon för operation. Be gärna för oss. Kramar
    Hur har det gått för dig/er? Är du i Bryssel nu och har du blivit opererad? Jag hoppas att allting har gått så bra det bara kan!
Svar på tråden Novemberbebisar 2013