• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig

Hej Kajsabet!
    Läkarna ringde igår och Bryssel vill skjuta upp operationen. Eftersom att bebis är så liten och operationen är svårare än de trodde. Så länge blodflödet är desamma så avvaktar vi men så fort blodflödet ändras i den onda armen så åker vi till Bryssel. Men barnkirurgerna gav oss lite nytt hopp. Dom tyckte vi hade en väldigt stark liten pojke och vi ska vara beredda på att om han fortsätter att vara såhär bra så kan vi gå nästan en fullgången grav. Men allt är beroende på hur armen utvecklas.

Vi mår helt okej. Kommer göra ultraljudet 3 ggr i veckan framöver. För att hålla stenkoll. Det är ju bra. Samtidigt vill läkarna att vi ska vara redo för att åka till Bryssel... Nu har vi snart gått in i vecka 21 och om vi klarar oss till 24-25 så finns chans att vi plockar ut vår lillkillen och gör operationen här ute. Men då blir han ett prematur barn. Och det medför också risker.

Nu tar vi en dag i taget. Tack för fina ord. Hoppas att jag ska kunna släppa oron lite och njuta av semestern. Men just nu känns de långt borta.

• Västeråsare
    Langtaefterdig skrev 2013-06-26 16:25:24 följande:
    Hej Kajsabet!
    Läkarna ringde igår och Bryssel vill skjuta upp operationen. Eftersom att bebis är så liten och operationen är svårare än de trodde. Så länge blodflödet är desamma så avvaktar vi men så fort blodflödet ändras i den onda armen så åker vi till Bryssel. Men barnkirurgerna gav oss lite nytt hopp. Dom tyckte vi hade en väldigt stark liten pojke och vi ska vara beredda på att om han fortsätter att vara såhär bra så kan vi gå nästan en fullgången grav. Men allt är beroende på hur armen utvecklas.

Vi mår helt okej. Kommer göra ultraljudet 3 ggr i veckan framöver. För att hålla stenkoll. Det är ju bra. Samtidigt vill läkarna att vi ska vara redo för att åka till Bryssel... Nu har vi snart gått in i vecka 21 och om vi klarar oss till 24-25 så finns chans att vi plockar ut vår lillkillen och gör operationen här ute. Men då blir han ett prematur barn. Och det medför också risker.

Nu tar vi en dag i taget. Tack för fina ord. Hoppas att jag ska kunna släppa oron lite och njuta av semestern. Men just nu känns de långt borta.

Men vad skönt för er att få lite positiva besked efter allt som varit. Hoppas verkligen på att ni får gå så länge som möjligt innan de ev plockar ut er lillkille. Varje vecka förbättrar ju allt för en för tidigt född! Har dock en kompis som nyss fick 3,5 månad för tidigt och han klarade allt bra och är pigg och frisk på 3 kg nu. Kom ut som 500g!!
  • Langtaefterdig

Västeråsare: Det hoppas vi med. Varje dag är viktig. Man går runt som i en bubbla nu..

I vilken vecka födde din vän? Vi har en vän som födde i vecka 26 (814g

• Västeråsare
    Langtaefterdig skrev 2013-06-26 16:36:32 följande:
    Västeråsare: Det hoppas vi med. Varje dag är viktig. Man går runt som i en bubbla nu..

I vilken vecka födde din vän? Vi har en vän som födde i vecka 26 (814g

Kommer inte ihåg nu  men jag ska höra med henne när vi snackas. 507g för att vara exakt vägde han som minst.
  • Langtaefterdig

Oj vilken liten bebis. Min lilla kille väger nu ca 270-280g. Och om två veckor beräknas han väga ca 500g. Så om han bara han hålla sig kvar lite lite lite till så vore det så bra...

• ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-06-26 17:58:53 följande:
    Oj vilken liten bebis. Min lilla kille väger nu ca 270-280g. Och om två veckor beräknas han väga ca 500g. Så om han bara han hålla sig kvar lite lite lite till så vore det så bra...
    Då är våra små lika stora/små just nu Till vikt i a f!

Kan också bjuda på en solskenshistoria. Har en kollega som fick tvillingar alldeles för tidigt och båda vägde ca 500 g men klarade sig finfint och är idag pigga 4-åringar med massor av spring i benen

Håller såklart tummarna för att er lilla grabb ska få stanna så länge som möjligt i magen! 
  • Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-06-26 16:25:24 följande:
    Hej Kajsabet! Läkarna ringde igår och Bryssel vill skjuta upp operationen. Eftersom att bebis är så liten och operationen är svårare än de trodde. Så länge blodflödet är desamma så avvaktar vi men så fort blodflödet ändras i den onda armen så åker vi till Bryssel. Men barnkirurgerna gav oss lite nytt hopp. Dom tyckte vi hade en väldigt stark liten pojke och vi ska vara beredda på att om han fortsätter att vara såhär bra så kan vi gå nästan en fullgången grav. Men allt är beroende på hur armen utvecklas. Vi mår helt okej. Kommer göra ultraljudet 3 ggr i veckan framöver. För att hålla stenkoll. Det är ju bra. Samtidigt vill läkarna att vi ska vara redo för att åka till Bryssel... Nu har vi snart gått in i vecka 21 och om vi klarar oss till 24-25 så finns chans att vi plockar ut vår lillkillen och gör operationen här ute. Men då blir han ett prematur barn. Och det medför också risker. Nu tar vi en dag i taget. Tack för fina ord. Hoppas att jag ska kunna släppa oron lite och njuta av semestern. Men just nu känns de långt borta.

Precis som Västeråsare säger är det ju underbart att ni får lite positiva besked! Tänk att han är en riktig liten fighter :) och det är bra att det inte har blivit värre än så länge! Vi får verkligen hoppas att blodflödet är stabilt i MINST 3-4v till! Som du säger finns det mycket komplikationer med prematur barn, tyvärr :( men det är ju ändå att föredra om han kan klara sig :) min arbetskamrat födde i typ v24-25 tror jag, hennes dotter har typ bara astma som besvär nu. Men dottern var ju ca ett halvår efter i utvecklingen fram till nästan 2års ålder. Så det kan ju gå riktigt bra med prematur barn :) vi fortsätter att hålla tummarna! UL tre ggr i veckan låter tryggt!
  • Langtaefterdig

Tack för fina solskenshistorier! Det värmer i hjärtat att läsa.
    Dom har stenkoll på mig på KS. Känns bra. Vi får veta minsta lilla förändring hos lillen. Plus att det är lyxigt att få titta på honom så mycket. Han är så fin. Min älskade unge. Vi måste bara klara oss igenom detta.

Vill tacka er alla igen för att ni är så fina och bryr er. Det värmer. Kram på er alla

Svar på tråden Novemberbebisar 2013