• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Kajsabet
    Västeråsare skrev 2013-06-26 19:52:05 följande:
    Har barnmorskebesök nr 3 imorgon... vad gör man då? är 19+0 imorgon.

Jag hade mitt andra besök hos MVC i torsdags. Hade ett besök för inskrivning i V8 tror jag och så andra besöket i v18. Hon lyssnade på hjärtljudet och mätte min mage. Vi pratade om hur jag mår och eftersom jag har foglossning så gav hon mig lite tips hur man inte förvärrar det. Så det var ett hyfsat kort men bra besök :)
  • Mindful

Langtaefterdig: låter som ni har en liten fighter därinne :9 Härligt. Jag håller tummarna och tänker på er. Massor styrkekramar

• Mindful
    ceke skrev 2013-06-25 20:55:39 följande:
    Mindful: Grattis! Och va kul att gå och köpa första klädesplagget och helt rätt att gå ut och käka middag sen!

Här hade vi en trött och gnällig liten kis under eftermiddagen/kvällen och till middag blev det rester för Kekke och yoghurt med musli för mig, så det var ju inte direkt nån firar-mat, men men, så kan det bli med en liten hemma! Han fick i a f i sig sin favoritmat... Har haft en hantverkare hemma i köket under eftermiddagen/kvällen, så det var lite småsvårt att komma åt spisen då han jobbade runt den Men helt fantastiskt så är det så att vårt köksprojekt blev klart idag!

Jag börjar nog ta in att vi ska få en till liten rackare och en till liten grabb Känner mig lite hemsk som nog hoppats på en flicka, men det blir alldeles underbart med två små grabbar! Har alltid tänkt mig själv mer som pojkmamma i vilket fall som helst och tänk så troligt grabbarna förhoppningsvis kommer ha tillsammans om ett par år!! Hjärta

Tack :) jag tycker det låter som att du firade ert lyckade rul på ett ypperligt sätt. Med din lilla knodd och med ett nytt kök på G! Ja tänk vad killarna kommer leka om några år, fantastiskt! Men tror faktiskt det är vanligt att känna som du gör. Själv "hoppas" jag på en kille, även om även jag blir precis lika glad för en liten tjej. Huvudsaken är att vi kommer få barn, ett friskt sådant :)
  • greeneyes

Langtaefterdig: åh vad härligt, vad skönt med positiva besked! Har tänkt så på er. Hoppas att ni får njuta av semestern och slipper Bryssel ett bra tag!

• Langtaefterdig

Idag var vi på ul igen och fick massa goda besked. Min lilla kämpe har trasslat sig ur navelsträngen som låg lindad runt armen (ovanpå hinnan). Vilket är helt otroligt. Den låg flera varv. :')

Tack alla underbara människor som ber för oss och tänker på oss. Ni är guld!!!

• Nov13

Gud vad skönt Langtarefterdig!
    Innebär det att faran nu är över eller vad man ska säga?
    Hoppas verkligen det och hoppas ni bara kan njuta av graviditeten nu! :)

• lillbumbin

Gud vad skönt att höra Langtarefterdig!
    Nu gjorde du min dag mkt bättre än va den varit de två senaste dagarna då jag fått bekämpa huvudlöss på mina två flickor! Fy vilka äckeldjur de är!

Igår berättade vi för mina föräldrar att de ska få ett till barnbarn. Pappa sa nått om att de där må ni göra något åt denna gång. Jag berättade att lilla Enya är planerad å jag tänker inte göra abort å det är försent.
    Men ja tror de va en chock mest. Sen var de inga problem.
    Men ikväll ska vi berätta för svärmor å jag har redan magsår då hon redan verkligen hatar mig som det är
    Hoppas ändå hon blir glad då det är hennes första barn barn som tjej som kommer nu hon har 5st pojkar sen innan.
    För mina barn har hon då inte brytt sig om. ;-(

• Langtaefterdig

Tack finisar! Faran är inte över eftersom att hinnan fortfarande är kvar och spänner åt. Men att han hat trasslat sig ut navelsträngen är toppen. Ett problem mindre, vilket är toppen!!

Lillbumbin:
    Ush vad ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg... Varför kan dom inte bara vara glada för er skull? Finns det någon anledning till att din pappa ville att ni skulle "göra något åt" graviditeten? Känns hemskt att någon nära säger så till en.

Jag vet hur tufft det är att ha en svärmor som man inte fungerar med. Fruktansvärt jobbigt. Håller alla tummar att det går bra för er. Många kramar

• ceke

Längtar efter dig: Goda nyheter!!!

Lillbumbin: fy va tråkigt att din pappa reagerade så. Hoppas svärmor i a f kan visa lite glädje... Styrkekramar! 

• lillbumbin

Min pappa blev nog chockad för han ringde i kväll å bad om ursäkt å sa att han inte menade va han sa. Han är bara så rädd att min kropp ska kollapsa då jag gick upp 26 kg vatten på 8 dagar med yngsta. Å sen hade ja sådana problem med fogarna att jag gick med kryckor på slutet.
    Men denna grav må ja mkt bättre. Än så länge, å jag rör på mig mer nu å varje symptom så kommer ja lyssna på varje liten signal.

Svärmor vart glad över att de vart en flicka.. Hon grät till och med.. Men vi e inte kompisar. Men hon sa det att hennes dag kunde inte sluta bättre! Kändes skönt❤

Svar på tråden Novemberbebisar 2013