• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke
    lillbumbin skrev 2013-06-27 20:38:31 följande:
    Min pappa blev nog chockad för han ringde i kväll å bad om ursäkt å sa att han inte menade va han sa. Han är bara så rädd att min kropp ska kollapsa då jag gick upp 26 kg vatten på 8 dagar med yngsta. Å sen hade ja sådana problem med fogarna att jag gick med kryckor på slutet.
    Men denna grav må ja mkt bättre. Än så länge, å jag rör på mig mer nu å varje symptom så kommer ja lyssna på varje liten signal.

Svärmor vart glad över att de vart en flicka.. Hon grät till och med.. Men vi e inte kompisar. Men hon sa det att hennes dag kunde inte sluta bättre! Kändes skönt❤
    Va skönt att svärmor blev glad och att din pappa bad om ursäkt!

Bra att du lyssnar på varje signal som kroppen ger dig! 
  • Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-06-27 14:16:35 följande:
    Idag var vi på ul igen och fick massa goda besked. Min lilla kämpe har trasslat sig ur navelsträngen som låg lindad runt armen (ovanpå hinnan). Vilket är helt otroligt. Den låg flera varv. :')

Tack alla underbara människor som ber för oss och tänker på oss. Ni är guld!!!

Jävlar vilken fighter du har där inne i magen! Nu ska bara blodflödet hållas konstant och sen ror ni hem det här :)

Vad är det för hinna som orsakar så mycket problem? Har nog inte exakt förstått allt.

Nu har det väl snaaart gått ytterligare en vecka? :)     
  • Langtaefterdig

Kajsabet: Ja verkligen! En liten fighter jag hoppas av hela mitt hjärta att vi fortsätter i denna riktning. Det vore underbart!!

Hela bebisen är som i en boll av hinnor och vävnad. Alltså väggarna. Och av någon anledning, som dom inte vet. Så har det lossnat en "tråd" från väggen och lindats runt bebis arm. Och den där "tråden" är inte jätte elastisk. Därför blir det som att någon tejpat en tejpbit runt armen. Så hårt sitter "tråden". Och dom tror inte att den kan gå av av sig själv.

Runt "tråden" var även navelsträngen lindad några varv. Men den har han lyckats trassla sig ur. Nu är det 9 dagar sedan vi fick veta om svullnaden. Och inte minsta lilla mer svullet på den tiden

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-06-28 13:35:21 följande:
    Kajsabet: Ja verkligen! En liten fighter jag hoppas av hela mitt hjärta att vi fortsätter i denna riktning. Det vore underbart!!

Hela bebisen är som i en boll av hinnor och vävnad. Alltså väggarna. Och av någon anledning, som dom inte vet. Så har det lossnat en "tråd" från väggen och lindats runt bebis arm. Och den där "tråden" är inte jätte elastisk. Därför blir det som att någon tejpat en tejpbit runt armen. Så hårt sitter "tråden". Och dom tror inte att den kan gå av av sig själv.

Runt "tråden" var även navelsträngen lindad några varv. Men den har han lyckats trassla sig ur. Nu är det 9 dagar sedan vi fick veta om svullnaden. Och inte minsta lilla mer svullet på den tiden

Okej, då förstår jag lite mer! Han har alltså snurrat runt en massa och lekt med den där roliga "tråden" som lossnat ;)

Åh, har det gått så många dagar utan förändring!? det måste väl ändå vara ett bra tecken? eller befarar läkarna att det kan vända snabbt? när kunde bryssel tänka sig att operera (om ni behöver)? Är KS fortfarande inne på att eventuellt förlösa i v25?

Många frågor, men vi tänker mycket på dig/er här i tråden!    
  • Langtaefterdig

Precis!! Han är en riktig Vildning

Det är ett jätte bra tecken. Tyvärr måste vi ta en dag i taget. Eftersom att det kan ändras snabbt. Det här är extremt ovanligt så läkarna har inte så mycket info. Det kan förändras snabbt. Men det borde inte bli extrema förändringar över en dag.

Bryssel får vänta tills blodflödet försämras. Vilket de inte är 100% att det gör. Men om, då ska vi prata med läkarna där och isåfall skickas på operation.

Dom vill ha kvar lillen så länge som möjligt i magen för störst chanser att överleva. Så länge blodflödet ser bra ut så kommer han vara kvar i magen. Frågade min läkare igår om han trodde att dom kommer ta ut lillen tidigare för att operera men det kunde han inte svara på. Det enda han visste säkert var att det endast kommer att ske om blodflödet förändras.

Helt okej med massa frågor har en dag med mycket funderingar och tankar.

• ceke

Längtarefterdig: Förstår att det ni har en massa funderingar och frågor. Tycker du verkar ha en beundransvärt postiv inställning till det hela

Alla ni som har syskon eller är på väg att få syskon. Hur gör ni med syskonvagn? Har börjat kika, men det är ju supersvårt. Vill att sittdelarna ska kunna vändas individuellt vilket inte ger så många alternativ. Vill ha lufthjul då vi bor på landet, vilket ännu mer försvårar det hela... Sen har jag ryggproblem, så klarar inte av en 25 kg vagn att konka in och ut ur en bil heller. Inte lätt det här... 

Svar på tråden Novemberbebisar 2013