• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Jaa, det verkar ju va olika råd om sånt. När det gäller att ha barnet mot mig, så är det min och min man egna åsikt också. Vi vill kunna ha ögonkontakt med barnen. Så det är ett krav för oss, helt enkelt att kunna ha den yngsta åtminstone, emot oss första året.

• Västeråsare

Jag hade  20+0 gått ner ca 0,5 kg från min inskrivningsvikt som var runt v.8. Är överviktig med inte fet så barnmorskan tycker det är bra och jag äter bra och regelbundet.

• Mindful
    Langtaefterdig skrev 2013-06-30 21:41:21 följande:
    Detta är egentligen helt oväsentligt men hur mycket har ni gått upp under graviditeten hittills? Allt är individuellt men jag tycker det är intressant. Nu har en hel del här i gruppen gått halvvägs Jag har gått upp 5kg sedan start. Är nu i vecka 21. Har iförsig kräkts från vecka 7-18. Och mår fortfarande illa. Hade säkerligen gått upp mer om jag mått bättre. Ni behöver självklart inte svara om ni inte vill

Jag har gått upp 3 kg från det att jag plussade men jag hade lagt på mig ca 2 kg innan jag blev gravid av någon oförklarlig anledning, kanske höll kroppen på att förbereda sig. Jag går in i v 21 på onsdag, väger mig ungefär en gång varannan vecka nu. Även om jag inte gått upp så mkt så har kroppen helt klart ändrat form, skulle köpa bikini idag, det var en speciell upplevelse där i provrummet vill jag lova;) Brösten har nästan ökat två kupor i storlek. Jag kör vattengympa en dag i veckan och ska försöka få in något mer träningspass/ vecka. Annars äter jag ungefär som förut, blev mycket frukt de första tre månaderna då jag inte var sugen på så mycket annat och så FÖRSÖKER jag bara äta skräp/sött på helgerna.

• Langtaefterdig

3kg är ju hur bra som helst! Vad duktig du är. Jo kroppen har minst sagt förändrats trots att viktuppgången inte är så stor ännu. Men imponeras av er som lyckats gå upp så lite. Ligger visserligen bara 2kg över men jag trodde att man "brukade" gå upp mer när man kommit så här långt.

Har så svårt för mat fortfarande men måste ta det lugnare med sockret.

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-06-30 22:24:16 följande:
    Kajsabet: de va inte mkt :D vilken vecka är du i nu?

Just nu är jag i v19+1. Det var i torsdags (v18+4) som jag alltså hade gått upp 0,6kg på 10-11 veckor. Jag hade ingen övervikt sen innan. Barnmorskan nämnde inget särskilt om att det skulle vara för lite, magen hade i alla fall börjat växa :) jag äter mindre än innan jag blev gravid (är inte lika hungrig och mår dåligt av samma storlek på portion) men det är säkert mest för att jag inte tränar längre. Tränade MASSOR förra året då jag gjorde klassikern. Bara långdistansträning nästan, så jag åt sjukt mycket. Och nu kan jag knappt gå i en trappa. Så alla musklerna har nog förvandlats till mjukare muskler ;) Om jag inte går upp mer till nästa gång så blir nog min barnmorska lite surare ;)
  • Langtaefterdig

Kajsabet: då förstår jag. Orken är helt borta nu, för mig också. Tränade intensivt hela förra året och början på detta. Tills illamåendet kom
    Att magen växer är ju toppen!! Du kanske har tur att inte gå upp så mycket under graviditeten. har redan förberett mig på att säkert gå upp 15kg... Trots att det är svårt att hantera alla gånger. Men när bebis har kommit kommer allt vara värt det

• Västeråsare
    Langtaefterdig skrev 2013-07-01 18:02:41 följande:
    Västeråsare: vad duktig du är!!

Jag känner att jag faktiskt inte gör så mycket. Blir mindre portioner än tidigare då aptiten inte är som innan jag blev gravid. Mer småätande med väljer bra alternativ då. Ska dock säga att det slinker ner en och annan glass nu under sommaren som jag äter med rent samvete.
  • Nov13

Gud vad lite ni alla gått upp! Jag är i vecka 19 och har gått upp 7-8kg.
    Förstår att det är väldigt olika men jag känner mig som en valross! Var dock väldigt slank innan med ganska låg fettprocent då jag normalt tränar väldigt väldigt mycket.
    Har pga en operation och graviditeten inte kunnat träna så mycket men nu äntligen kan jag springa och träna så gott som vanligt.

Rädd att min bm ska tycka jag gått upp för mycket sedan min inskrivning vilket är 10 veckor sen. Gått upp ca 5kg sen dess. Dock stått still i 4 veckor nu. Kanske jämnar det ut sig med tiden?

Svar på tråden Novemberbebisar 2013