• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig

Nov13: tycker inte att du ska vara orolig! Min bm tycker att jag har gått upp för lite. Så länge du inte var överviktig innan, vilket du inte var så borde det vara lugnt. Min bm sa förra veckan att jag borde gå upp mellan 5-7kg vecka 20 utifrån mitt BMI. Är 169 och vägde 63 innan graviditeten. Men om du var smal och tränade innan så borde dom inte se det som något negativt

• Nov13

Langtarefterdig: skönt att höra hennes rekommendationer till dig. Har ungefär samma mått. Är 171cm och vägde ca 63när jag vart gravid. Dock såg jag mindre/smalare ut än mina 63kg. Hade ganska markerade muskler på hela kroppen och som bekant tar 1kg muskler mindre plats än 1kg fett vilket gjorde mig slank.
    Nästa vecka har jag möte med bm och är då i vecka 20. Gissar att jag väger 70-71 då så kanske tycker hon det är okej trots allt.

Känns bara så himla mycket?!
    Fördelen är väl att jag var i mitt livs form precis innan jag vart gravid så jag hoppas att det gör det lättare att komma i form igen.

Hur som helst är det värt alla kg såklart men jag kan inte låta bli att bli lite stressad då jag hör alla andra.

• BalchensMalin

Är i v19+5, har gått upp 10kg. Och det är nog bara början... Gick upp 22 kg förra gången men gick ner 32kg. Är 170cm och vägde 66 innan graviditet. Tränade 5dagar i veckan vilket jag absolut inte orkade sen. Har haft sammandragningar sen v16 så det gör också att jag tyvärr inte kan träna som jag vill. Äter som vanligt, kanske lite mindre portioner så kilorna dem kommer om dem vill. Tänker nyttigt och se framemot att jag kan forma min kropp när bebisen har kommit. Jag mår bra och bebisen mår bra det är huvudsaken. :) Har precis gjort RUL idag, en frisk och pigg bebisen fick vi se:) Lyckan är total!

• Langtaefterdig

Nov13: Det kommer säkert att gå toppen bra!! Skönt att du var i så bra form innan. De kommer göra dig gott. Även om du inte kunnat träna nu. Har hört att förlossning är som ett marathon lopp, då är de bra att ha muskler gömda därunder

Du behöver inte oroa dig. Förstår stressen. Hade trott att de jag gått upp skulle vara lite här men inte då... Äsh. Vi får gå ner allt sen

• Langtaefterdig

Balchensmalin; Skönt iaf att du vet att du kan gå ner efteråt! Det är ju toppen. Om du klarade att gå ned så mkt förra grav så fixar du det nu

Jobbigt med sammandragningar det är vanligare för omföderskor va? Har inte känt alls.

Grattis till att allt såg bra ut på rul!!!!

• BalchensMalin

Langtaefterdig: Tack! Ja jag hoppas jag ska "hitta tillbaka" även efter denna graviditet:)

Ja sammandragningar är vanligare som omföderska, även om det va 10 år sen för mig. Men enligt barnmorskan så vet nu kroppen att det är en graviditet som pågår och då "varnar" den med sammandragningar så man ska lugna sig. Så jag se det positivt. Så jag tar det lugnt, för det är inte värt att stressa eller att ta ett gympass när magen jobba som bara den i två dagar framåt. Lite lätt promenad är var kroppen tycks vara nöjd med.

Nu tycker jag att den bästa tiden börjar, de värsta orolighetsveckorna är över och lilla kulan är lagom stor:))

• Langtaefterdig

Balchensmalin: Skönt att det är något positivt! trots att du måste ta det lite lugnt. Går det bra att jobba och så trots sammandragningar?

Väldigt skönt att orohetsveckorna är över för dig.

Vi lever i en egen bubbla av oro resten av graviditeten... :-/ men alla prover och allt. Men dagens läkarbesök och ul gick bra.

• BalchensMalin

Jag håller tummarna för att er lille kämpe fixar detta:))

Jobbet går bra så länge det inte bli för stressigt... vilket det tyvärr lätt kam bli. Men jag har blivit rätt duktig på att säga ifrån.

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-07-02 08:28:41 följande:
    Kajsabet: då förstår jag. Orken är helt borta nu, för mig också. Tränade intensivt hela förra året och början på detta. Tills illamåendet kom Att magen växer är ju toppen!! Du kanske har tur att inte gå upp så mycket under graviditeten. har redan förberett mig på att säkert gå upp 15kg... Trots att det är svårt att hantera alla gånger. Men när bebis har kommit kommer allt vara värt det

Haha, ja, jag har inte kunnat träna alls sen jag blev gravid. Jag har ansträningsastma som jag aldrig märker av i vardagen, tills jag blev gravid. Herregud vilken andfåddhet jag fått sen dag 1 (i stort sett). Jag fattade ingenting först och sen började jag ju förstå efter 1,5-2veckor ;) jag räknar med att gå upp 20-25kg. Vet inte varför, men jag tror att det blir så. Så kommer jag nog ikapp dig ska du se ;) definitivt kommer allt vara värt det när bebis kommer :D jag är sjukt sugen på att träna igen, är ett energiknippe i grunden. Hoppas att återhämtningen efter förlossningen går snabbt för oss alla! :)
Svar på tråden Novemberbebisar 2013