• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful

Nu har äntligen också jag börjat känna av bebisens rörelser Hjärta Det började i söndags och har sedan dess varit en väldigt fart på kvällarna, så mysigt!! Och igår fick mannen känna av första buffen på utsidan, vi båda jublade högt. Har längtat så efter detta!!

• ceke
    JaneD skrev 2013-07-02 21:08:58 följande:

Jag har fått tips att beställa från Belgien och spara ca 3000kr. Jag har också försökt hitta andra alternativ men har gett upp. Donkeyn är helt enkelt för bra.
    Har du tips på websidor? hur blir det med garantier då man köper från utlandet? Har tittat på blocket också och det verkar ju gå att få vagnar som är uttagna sent 2012 för 9-11000 kr... Det kan också vara intressant, tycker jag! 
  • ceke

Nov13: OM du börjat känna av foglossning, är med HETA tips att ta det lugnt med löpning och crosstrainer. Cykla hellre då det tär mindre på fogarna. Lovar att du inte vill utmana foglossningarna... Jag fick massor av förmaningar från folk förra graviditeten, när jag bara började känna av dem, men lyssnade inte. ACK så jag ångrade mig sen när jag gråtandes hasade mig framåt med hjälp av två foglossningsbälten, TNS och kryckor...

Foglossnignar är inte att leka med, så var försiktig. Så fort ni börjar känna av dem, försök undvika alla osymmetriska rörelser, som att gå i trappor, bära snett, gå med långa steg, springa, crosstrainer, step-ups etc. Cykla istället om ni vill konditionsträna!!! Det är mycket skonsammare för fogarna. 

• Nov13

Ceke: tack så mycket för varningarna! Har haft det på känn att det skulle kunna förvärra det så jag har inte gjort något ansträngande den senaste veckan. Tänkte helt enkelt vänta tills jag pratat med min bm på måndag. Men då ska jag verkligen börja tänka på vad jag gör, vore en mardröm att få sån foglossning som du haft!

• ceke
    Nov13 skrev 2013-07-02 22:08:05 följande:
    Ceke: tack så mycket för varningarna! Har haft det på känn att det skulle kunna förvärra det så jag har inte gjort något ansträngande den senaste veckan. Tänkte helt enkelt vänta tills jag pratat med min bm på måndag. Men då ska jag verkligen börja tänka på vad jag gör, vore en mardröm att få sån foglossning som du haft!
    Min erfarenhet är att bm inte har så bra koll på foglossningar och vad som är bra/mindre bra. Sjukgymnaster däremot är bra att ta hjälp av. Hos dem kan man ibland även få låna tns och/eller foglossningsbälten. Ofta kan man gå via sin hälsocentral.

Ja, hu... Ingen vill få sådana foglossningar... Är såååå glad att jag hittills sluppit dem. Varje vecka jag klarar mig är en vinst! 
  • lillbumbin

Håller med Ceke. Min mans ex som han fick sitt första barn med hamnade i rullstol, idag 9 år senare går hon fortfarande på kryckor å fogarna går ej ihop:-/

• Nov13

Men fy!
    Ska verkligen inte utmana foglossningarna!
    Ska ringa min gamla sjukgymnast och höra vad man kan göra i förebyggande syfte samt vad jag kan göra när jag får ont. Tack för att ni varnar!! :)

• Västeråsare
    Mindful skrev 2013-07-02 21:40:06 följande:
    Nu har äntligen också jag börjat känna av bebisens rörelser Hjärta Det började i söndags och har sedan dess varit en väldigt fart på kvällarna, så mysigt!! Och igår fick mannen känna av första buffen på utsidan, vi båda jublade högt. Har längtat så efter detta!!

Vad kul, visst är det en härlig känsla!! :)
  • lillbumbin

Fy fan säger ja bara måste få klaga lite.. Förra onsdagen åkte mina barn på att få löss. El jag hittade de då.. Dom fick de hos sin pappa, å han blev varnad för att min dotters bästa kompis hade de å de hade varit med varandra mkt. Han kollade hennes hårbotten men såg bara sandkorn.. Men luskammade henne inte å han sa inget till mig så jag kunde hålla koll när de kom hit. Lössen försvann inte förns på lördagen. Vi fick avlusa de ons-lörd.. Å jag fick sitta å plocka ca 600 ägg ur tjejernas hår
    När vi blev fria i
    Söndags så har jag bara luskammat men må fortsätta i 14dagar. Inte nog på de så i morse när mina småflickor vaknade så har de åkt på magsjuka! Denna semester med dom är ju kapott! Jag ville ju hitta på må när de bor hos sin pappa å går i skolan hos honom så jag har de bara på
    Lovet men de känns som att vi får hålla oss inne

Just nu vill jag bara ge upp å dra täcket över huvudet å hoppas denna dag är över! Jag är så less på all otur nu!

Svar på tråden Novemberbebisar 2013