BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
BVC idag. 7,3 kilo tung och 68,5 lång. Här är det också tänder 2st, kom upp för 2 månader sedan ganska så exakt. Idag blir hon 7 månader.
BVC idag. 7,3 kilo tung och 68,5 lång. Här är det också tänder 2st, kom upp för 2 månader sedan ganska så exakt. Idag blir hon 7 månader.
Hej hej. Jag tycker att min lilla plutta är väldigt lång. På 7 månaders förra veckan var hon "bara" 68,5. Storasyster var 69cm samma tid. Så hon är nog inte sådär onaturligt lång ändå. Storasyster har aldrig setts som lång.
Dock vägde stora 2 kilo mer vid samma tid, kanske är det det som gör att lilla känns längre?
2 tänder har kommit upp och fram helt på 1 vecka. Kom samma dag. Så denna vecka har hon haft lite problem med sömnen. Vaknat 1-2 ggr/natt. Men det har räckt att man tagit in henne till oss och lagt handen på henne så har hon somnat om. Inget skrikande utan bara glatt jollrande.. Inte så spännande med tanke på att jag fått några sömnproblem senaste veckan.
Somnar inte förens runt 03, sedan upp 07. Men pigg är jag ändå under dagen/kvällen och även natten. Har haft lite hjärtklappning i samband med att sömnproblemen uppstod. Får hoppas att det är något tillfälligt. Annars får jag väl gå till vc. Aldrig varit med om det tidigare. Stressad kanske?
Kan jag inte somna inatt så går jag ner och slipar bort färgen på en gammal soffa som jag ska fixa iordning "när tid finnes". Vilket det gör nu nattetid uppenbarligen.
Stora håller jag hemma från dagis denna vecka då det går magsjuka. Och med tanke på min magsjuka som höggravid så är det inget jag vill ha innanför våra dörrar på mycket, mycket länge! :)
Hannis, jag använde en resesäng ibland och stoppade ner stora i när hon var på ALLT. Så ner med henne i det rum man var och leksaker. Fungerade fint. Hon var mycket intresserad av sladdar den där..
Hade hon inte lugnat sig med sladdbiteriet så hade jag nog skaffat en hage faktiskt. Kan vara skönt att få plocka undan efter frukost osv utan att man ska oroa sig över att dom skadar sig själva.
Hallå hallå.
Ja, hon har varit i (är kanske fortfarande?) separationsfasen, hon sov sämre. Vaknade 2-3 ggr/natt. Blev ledsen när andra än vi (mamma, pappa, storasyster) kom för nära. Men nu har det varit bra igen denna vecka. Och då har hon ändå dragit på sig en förkylning.
8 månaderskoll idag, 7800 tung och 69,5 lång. Sitter, ålar, härmar osv. Men kryper inte och det tror jag inte hon kommer göra heller. Lyckats sätta sig upp ett par ggr själv. Inte rest sig mot möbler eller dyl.
Piggaste, gladaste tjej jag vet!
Vi har ganska regelbundet här. Sedan är det klart att det kan avvika. Vissa dagar är hon hungrigare än annars.
07:30-9:00 Vaknar. 07:30 väcker jag bägge när det är dagis. Annars sover dom till ca 9:00.
Frukost: 1 flaska ersättning.
10-11, något litet att tugga på, lite mer om hon steg upp tidigare. (Macka, gröt t ex). Ersättning om hon inte blir mätt.
Sedan sover hon till ca 13:00. (ganska exakt, väcker henne 3 dagar då det är dagishämtning).
Ca 14:00 något att tugga på, smörgåsrån, macka, frukt/grönsak, ägg + ersättning.
sover ca 15-16:30.
17:00 Middag. (Det vi äter).
18-18:30 ersättning och god natt.
Somnar mellan 18-19. Sover hela natten.
När det inte är dagis brukar vi äta lunch runt kl 13, så det är lite olika hur dagarna ser ut.
Just nu är hon sjuk det lilla livet och har bara ätit 2 tuggor macka samt ersättning idag. Sovit halva dagen, och la sig för natten strax innan kl 18. Vi får se hur det går under natten.