Lussekatten skrev 2014-01-30 09:12:54 följande:
Vi hade tänkt skola in lillasyster efter semestern iår men nu börjar maken ändra sig. Han vill skola in redan nu i maj. Jag förklarar att den inskolningen kommer att vara ogjord efter sommaren och att jag inte vill utsätta lilltjejen för det. Dessutom så tycker jag att hon är för liten i maj (1 år 2 mån) men han lyssnar inte. Hon är så mammig och har stort närhetsbehov från mig och att då lämna henne till för henne främlingar är jag inte bekväm med. Hon äter dåligt och sover jättedåligt dessutom. Men maken bara går på och tjatar om att han tror att allt det där kommer att lösa sig av sig själv på dagis. Han tror dessutom att det räcker med att storasyster är på dagis och blir hennes trygghet. Men hon har ju precis börjat upptäcka sina kamrater (3 år i april). Eftersom vi inte har sovit en hel natt på ett år nu så känner jag mig nednött och slutkörd så jag orkar inte säga emot och riskera ett stort gräl. Men jag vet att jag måste göra det nu, för hennes skull. Hur ska jag orka? Vad ska jag ha för motargument?
Dina motargument är precis dom du skriver i tråden. Skolas hon in i maj så kommer det nya barn i höst, kanske ny personal? Stora kanske börjar ny avdelning efter sommaren? Varför vill han skola in i maj? Ja, det blir ju att skola in på nytt efter sommaren ändå.
Har ni möjlighet att vara hemma så ser jag absolut inte någon anledning till att skola in i maj. Finns kanske inte ens plats i maj. (Kan du hålla tummarna för).