BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Men jösses Tekla maräng, vilken pärs! Låter jätteläskigt. Hoppas du får må bra nu. Kram
Men stackarn! Hoppas du snart mår bättre Tekla Maräng! Vad jobbigt för dig.
Måste bara säga att jag tycker det är skööönare med andra barnet, vi är mer avslappnade o jag njuter mer av hela babygrejen, sista gången man har en sån här liten...
Herregud Tekla vad hemskt :( hoppas du är piggare snart igen
Alexander är 10v idag helt sjukt vad fort det går.... Får nog skaffa en till haha :) Fick akupunktur och efter 2 ggr märkte vi inget så vid den 3e beh igår sa Bvc att det inte funkar men han va ganska lugn i igår kväll och idag har har bara gnällt och varit ledsen vid mat och bajsig blöja! :) så jag åkte till Bvc som gav den 4e beh i em och vi ska dit imorgon igen för den sista.... Hoppas det vänder nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tekla: Fyfarao! En kompis var med om något liknande. Fast hon blev medvetslös innan ambulansen kom. Störtblödde, sa till sin man "nu dör jag". Sedan blev hon medvetslös. Var också en del av moderkakan som börjat växa fast.
Usch, stackare.
Här hemma sover storasyster, lillasyster ligger och "gymmar". Och maken fixar kaffe samt plockar ur diskmaskinen. Imorgon ska jag vara själv med bägge 2 från morgon till em. Vi får se hur det går!
Hej tjejer!
Har inte skrivit sen Matilda föddes och hon är idag 1 månad, tiden bara flyger iväg och jag har aldrig tid att sitta vid datorn längre och har inte orkar skriva från mobilen men jag är inne och läser vad ni skriver. :)
När hon var 5 dagar gammal fick jag mjölkstockning på båda brösten och låg med 40graders feber hela påskhelgen. :( Kämpade mig igenom det och amningen har fungerat bra men hon har ätit ungefär varannan timme hela dagarna, tills i fredags, kände då att det började sticka i det ena brösten och ja visst, mjölkstockning igen! :( Så har spenderat även denna helg i sängen med 40graders feber, varpå mjölken typ försvann från det ena bröstet så nu har jag gett upp!
Känner mig sämst men jag orkar inte, det tar så mkt på krafterna att amma, amma, amma, ha feber, ha ont, vara sur och grinig och inte kunna leka med sonen för att dottern måste ligga vid brösten hela tiden. Har sån ångest men nu får det blir ersättning.
Med sonen fungerade amningen klockrent från dag 1 så jag hade ju bara räknat med att det skulle göra det även denna gång men det har bara strulat från dag 1 känns det som. :(
Ni som ger ersättning,, kan man koka vatten och ha i termos under dagen? Eller hur gör ni?
EmelieJ, ha inte dåligt samvete, du har ju försökt och att amma när man har en till som kräver uppmärksamhet är kämpigt!!
Jag märker att jag ammar sämre när treåringen är hemma, är mer stressad och han klättrar på mig samtidigt vilket i sin tur leder till att bebis blir orolig..... Man får vara nöjd och glad med den tid det fungerar!