BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Japp, men han jobbar vet ni och dessutom så är det ju alltid mycket att göra med hus och bilar. Dessutom måste han ju träna och ha egentid oxå! SUCK, vem fan hade inte behövt träna??!!
Och hur sätter man hårt mot hårt?? Jag varken orkar eller kan skilja mig nu......
Mina killar väntar på att gatorna ska sopas, de får inte cykla innan men snart är det dags!
Jennysofiemarie- skönt att höra att det är fler som har fel man
Oj! Här har man lite att läsa ikapp!
"Liten" uppdatering från mig så länge:
Hade äntligen börjat komma på fötter efter förlossningen när jag förra måndagen åkte in till KK i Lund för att jag börjat blöda färskt blod igen (bara lite). Eftersom jag hade känt lite "hugg" i livmoderstrakten under ett par dagar kändes det som att ngt var fel så jag ringde in. Fick komma in till KK-akuten och göra UL. De såg ett litet område med blod i livmodern och jag fick metargin för att livmodern skulle dra ihop sig mer och få ut blodklumpen. Därefter skulle jag tillbaka efter en vecka så att de kunde kolla om det fanns något bakom blodet (rester av moderkakan t ex). Tog en tablett där och sedan en på kvällen vid 18.30.
Kl 19 hade jag precis läst för min stora dotter medans jag ammande lilla dottern i soffan och skulle resa mig upp. Då kom det en störtflod av blod i byxorna och jag fick skrika på min sambo som fick ta barnen och dessutom ringa 112 medans jag tog mig in på toaletten (och blödde ner den). De slutade forsa efter en stund men fortsatte rinna när ambulanspersonalen kom. De körde mig in till KK-akuten när jag varit på fm. På UL där tyckte läkaren att hon såg lite rester av moderkakan vid livmodertappen och plockade ut dem, men ville kolla med gyn-läkarna för säkerhets skull. Åkte upp till avd. 49 (gyn.avd.) och fick ligga där över natten. På tisdagen skulle de gå in med kamera för att kolla ordentligt eftersom de tydligen inte fått ut allting efter förlossningen (när jag blödde 3 liter) och skrapades.
På tisdagen lyckades de inte gå in med kamera då jag blödde 200 ml (mkt vid ingrepp) och de inte hade kunnat se ngt med kameran. Blev bara skrapad igen.
På onsdagen beställde läkaren ett UL på UL-avdelningen med en UL-expert för att kolla så att det verkligen inte fanns något kvar innan de skickade hem mig. Det visade sig vara tur, då de hittade ngt stort (som en clementin ungefär) som behövde tas ut. På torsdagen gick de så slutligen in med kamera och fick ut den stora biten, som visade sig vara en rest av moderkakan som vuxit fast i livmoderväggen! Den hade gjort att livmodern inte kunnat dra ihop sig sen jag kom hem efter första skrapningen och på ngt sätt hade det blivit som en propp (så att det verkade som att avslaget nästan var slut). När jag fått metargin drog livmodern ihop sig och allt blod som samlats i livmodern kom ut på en gång.
I fredags fick jag komma hem igen och nu hoppas jag verkligen slippa åka in fler ggr! Jag och min sambo går på knäna här hemma trots att vi fick hjälp under min sjukhusvistelse av mormor och morfar och min brors familj. Måste börja om på nytt med att få upp Hb och vila hela tiden...
Tack för att jag fick skriva av mig, till er som orkade läsa!