• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-24 23:29:42 följande:
    Du berätta inte så mycket för henne vad du känner och speciellt inte om när du är svag. Det är inte manligt oavsett vad genusarna säger. Du måste byta profil och inställning till din manlighet. Du blir någon slags kvinna med en kuk mellan benen. Ta inte åt dig så förbannat. Vad skulle hända om du helt sonika sa till henne när hon är dum: Kvinna nu är du dum . När vi kommer hem så ska jag straffknulla dig och fortsätter du att vara dum så gör jag set två gånger. Du har ett vapen mellan benen. Ladda skjut och njut! Säkert kommer hon att njuta hon med. Berätta inte det här för genusarna för då vill de hänga oss i närmsta träd. Nu är det dags att bli karl för sin kuk!!!!

Hon skulle nog klara och till och med uppskatta det, men måste hitta min väg att göra det på. Det måste både vara trovärdigt och känslofullt, för hon är en enormt analyserande kvinna i alla lägen
  • Anonym (Saknar)
    Smecker skrev 2013-03-24 23:42:32 följande:
    Se till att det biter, annars kommer hon ändå att göra slut.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?

Du har så rätt! Jag har tyvärr en dum ovana att vänta på det gyllene tillfället. Är dock rädd att det aldrig kommer, så jag får nog visa stake omgående innan det är för sent.
  • Anonym (Nytt förhållande)

Framgångsrika män(niskor) skapar rätt tillfälle dvs de gör saker ,ofta direkt. Vanliga människor väntar på det och för många av dem så kommer det aldrig och efter åt så sitter de bittra och grämer sig eller skyller på någon annan. Det kallas livslögn och du riskerar att bli en av dessa livslögnare. Du skriver att hon är såååååå analytisk! Skit i det! Du ansvarar för ditt liv och behöver inte dansa efter hennes pipa hela tiden men det är det du gör. Om du inte " tar på dig byxorna" så kommer du att förlora henne. Är det de du vill? Hon kommer lämna dig eller vara otrogen. För mig låter det som om du hade stränga föräldrar som uppfostrade dig till en mycket lydig pojke som aldrig fick göra något dumt och gjorde du något sådant så var det i smyg. Jag känner igen det för jag har också varit sådan. Skillnaden var att min förra kvinna inte ville och så drack hon. Till sist så gick jag efter ett långt äktenskap och skaffade en ny kvinna. Sex har aldrig varit svårt för mig men jag lät mig domineras av mitt ex i årtionden. Men fortsätt du att dansa efter hennes pipa och så får du se vad som händer. 1) ...ingenting...hon fortsätter att dominera och era liv , missnöjda liv fortsätter på samma sätt. 2) Hon lämnar dig.. 3) Oavsätt vilket så kommer du att sitta här på Familjeliv och gnälla. Ta på dig byxorna och var man och utgå från dina behov och inte hennes. Men du kanske inte har några....... eller så tar du tag staken och i saken och smiskar henne i baken och knullar henne NU....

• Anonym (stark?)

Jag tror inte det handlar om sex längre. TS kvinna verkar psykiskt sjuk. Hon kan vara hur intelligent som helst men jag vet inte...EQ eller nåt verkar saknas. Det är hon som är sjukligt svartsjuk och inte har något jobb.

Jag tycker du ska bryta med henne. Hon saknar totalt självinsikt och det kommer ta många år att riva muren och hitta hennes innersta. Du kommer må bättre utan henne.  

• Anonym (kvinnan)
    Anonym (stark?) skrev 2013-03-25 08:36:04 följande:
    Jag tror inte det handlar om sex längre. TS kvinna verkar psykiskt sjuk. Hon kan vara hur intelligent som helst men jag vet inte...EQ eller nåt verkar saknas. Det är hon som är sjukligt svartsjuk och inte har något jobb.

Jag tycker du ska bryta med henne. Hon saknar totalt självinsikt och det kommer ta många år att riva muren och hitta hennes innersta. Du kommer må bättre utan henne.  

Psykiskt sjuk är ju en helt annan sak. Hon kanske han en livskris samt verkar vara enormt svartsjuk men vad kan det bero på?
  • Fröken reserverad
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-25 09:14:28 följande:

Psykiskt sjuk är ju en helt annan sak. Hon kanske han en livskris samt verkar vara enormt svartsjuk men vad kan det bero på?
    Psykiskt sjuk kan ju innebära att hon har en depression eller liknande.

LÅter dock bättre att säga hon verkar inte må så bra och skulle nog behöva hjälp för att komma ut ur det.  Tex gå och prata med någon professionell. Jag tror inte TS kommer fixa det här å egen hand..att vända den tråkiga trenden.
    Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (kvinnan)
    Fröken reserverad skrev 2013-03-25 09:22:14 följande:

LÅter dock bättre att säga hon verkar inte må så bra och skulle nog behöva hjälp för att komma ut ur det.  Tex gå och prata med någon professionell. Jag tror inte TS kommer fixa det här å egen hand..att vända den tråkiga trenden.

Ok, jag jobbar själv med psykiskt sjuka en del och därför tänkte jag att en depression innefattade det hela så det beror ju på vad man menar. Hon verkar ju inte må så bra i alla fall.
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-25 05:54:37 följande:
    Framgångsrika män(niskor) skapar rätt tillfälle dvs de gör saker ,ofta direkt. Vanliga människor väntar på det och för många av dem så kommer det aldrig och efter åt så sitter de bittra och grämer sig eller skyller på någon annan. Det kallas livslögn och du riskerar att bli en av dessa livslögnare. Du skriver att hon är såååååå analytisk! Skit i det! Du ansvarar för ditt liv och behöver inte dansa efter hennes pipa hela tiden men det är det du gör. Om du inte " tar på dig byxorna" så kommer du att förlora henne. Är det de du vill? Hon kommer lämna dig eller vara otrogen. För mig låter det som om du hade stränga föräldrar som uppfostrade dig till en mycket lydig pojke som aldrig fick göra något dumt och gjorde du något sådant så var det i smyg. Jag känner igen det för jag har också varit sådan. Skillnaden var att min förra kvinna inte ville och så drack hon. Till sist så gick jag efter ett långt äktenskap och skaffade en ny kvinna. Sex har aldrig varit svårt för mig men jag lät mig domineras av mitt ex i årtionden. Men fortsätt du att dansa efter hennes pipa och så får du se vad som händer. 1) ...ingenting...hon fortsätter att dominera och era liv , missnöjda liv fortsätter på samma sätt. 2) Hon lämnar dig.. 3) Oavsätt vilket så kommer du att sitta här på Familjeliv och gnälla. Ta på dig byxorna och var man och utgå från dina behov och inte hennes. Men du kanske inte har några....... eller så tar du tag staken och i saken och smiskar henne i baken och knullar henne NU....

När "vis av erfarenhet" pratar, så lyssnar man! Kan känna igen mig och förstår att det är en livslögn som jag håller på med och måste bryta.

Din kommentar om min barndom stämmer också, så jag förstår att mitt agerande har mycket med mitt förflutna att göra!

Måste se till att det är slutdansat efter hennes pipa nu och även vara påverkande av vad som händer. Jag vill inte fortsätta på det här meningslösa viset och bara vara till lags i alla sammanhang med henne, utan att se någon utveckling i vårt förhållande. Jag vet att vi har en möjlig framtid, men som du nämner så måste jag sluta vänta på att förändringen sker på andras initiativ utan göra något själv och göra det nu!

En av de bättre råden i denna tråden          
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (stark?) skrev 2013-03-25 08:36:04 följande:

Som "Anonym (Nytt Förhållande)" nämner så förstår jag min delaktighet i det hela och samtidigt som hon gör mig galen många gånger, så måste jag först och främst börja ta initiativ och driva själv. Kan både hoppas och tro att hennes (i mina ögon också) sjukliga svartsjuka avtar och att hon kan tycka om mig för den jag är (eller förändras till om jag tar tag i mig själv).

När det gäller EQ har hon ett oerhört högt sådant, vilket inte minst märks i kontakten med våra barn. Hoppas själv att få ta del av den också, om jag inte har bränt henne (och kanske mig själv också) ännu  
  • Anonym (Saknar)
    Fröken reserverad skrev 2013-03-25 09:22:14 följande:

Tror i sig att jag är lika psykisk sjuk som henne om man talar i dessa termer, men tror framförallt att vi båda är ganska deprimerade efter en lång period med destruktiva beteeneden mot varandra. Det där med att prata med någon utanför kommer aldrig ske så länge vi är tillsammans. Hon har själv så mycket erfarenhet av det tidigare när hon var yngre och med de dåliga erfarenheterna bakom sig, så får jag aldrig med henne. Även om jag själv också skulle behöva prata av mig utöver det jag luftar här på FL, så är det inte heller någon lösning (om jag inte gör det i smyg och det vill jag inte)
Svar på tråden Stark kvinna