Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-25 05:54:37 följande:
Framgångsrika män(niskor) skapar rätt tillfälle dvs de gör saker ,ofta direkt. Vanliga människor väntar på det och för många av dem så kommer det aldrig och efter åt så sitter de bittra och grämer sig eller skyller på någon annan. Det kallas livslögn och du riskerar att bli en av dessa livslögnare. Du skriver att hon är såååååå analytisk! Skit i det! Du ansvarar för ditt liv och behöver inte dansa efter hennes pipa hela tiden men det är det du gör. Om du inte " tar på dig byxorna" så kommer du att förlora henne. Är det de du vill? Hon kommer lämna dig eller vara otrogen. För mig låter det som om du hade stränga föräldrar som uppfostrade dig till en mycket lydig pojke som aldrig fick göra något dumt och gjorde du något sådant så var det i smyg. Jag känner igen det för jag har också varit sådan. Skillnaden var att min förra kvinna inte ville och så drack hon. Till sist så gick jag efter ett långt äktenskap och skaffade en ny kvinna. Sex har aldrig varit svårt för mig men jag lät mig domineras av mitt ex i årtionden. Men fortsätt du att dansa efter hennes pipa och så får du se vad som händer. 1) ...ingenting...hon fortsätter att dominera och era liv , missnöjda liv fortsätter på samma sätt. 2) Hon lämnar dig.. 3) Oavsätt vilket så kommer du att sitta här på Familjeliv och gnälla. Ta på dig byxorna och var man och utgå från dina behov och inte hennes. Men du kanske inte har några....... eller så tar du tag staken och i saken och smiskar henne i baken och knullar henne NU....
När "vis av erfarenhet" pratar, så lyssnar man! Kan känna igen mig och förstår att det är en livslögn som jag håller på med och måste bryta.
Din kommentar om min barndom stämmer också, så jag förstår att mitt agerande har mycket med mitt förflutna att göra!
Måste se till att det är slutdansat efter hennes pipa nu och även vara påverkande av vad som händer. Jag vill inte fortsätta på det här meningslösa viset och bara vara till lags i alla sammanhang med henne, utan att se någon utveckling i vårt förhållande. Jag vet att vi har en möjlig framtid, men som du nämner så måste jag sluta vänta på att förändringen sker på andras initiativ utan göra något själv och göra det nu!
En av de bättre råden i denna tråden