• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (stark?) skrev 2013-03-25 14:39:24 följande:

Att vända barnen emot dig är tyvärr ett väldigt elakt och manipulativt svek mot både dig och dem.

Om du vill kärleksterapia henne utan hjälp utifrån får ni väl börja prata om hur det kändes när ni var nyförälskade Vad ni hade för drömmar då. Och då ska ni helst inte komma in på bittertänket....jag tänkte det och det om dig men så blev det ju inte..... 
    Känns elakt och har även påtalat det för henne, men hon tycker inte att något ska smusslat med något. Dock ska det tydligen alltid vara på hennes villkor

Det nyförälskade rosa skimret är som bortblåst och hur vi ska hitta tillbaka dit med det klimatet som är nu ser jag inte, men...  
  • Fröken reserverad

TS
    Inte ofta jag säger så här,..men du behöver få distans till det här. Gå och se till att hitta lite självkänsla, få tillbaka lite styrka och kraft.
    Mycket möjligt att ni båda kan växa som människor då istället. 

Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (Saknar)
    Fröken reserverad skrev 2013-03-25 15:57:48 följande:
    TS
    Inte ofta jag säger så här,..men du behöver få distans till det här. Gå och se till att hitta lite självkänsla, få tillbaka lite styrka och kraft.
    Mycket möjligt att ni båda kan växa som människor då istället. 

Jag försöker göra mitt och har senaste veckorna tagit mig tid till lite meditationsstunder, som jag också känner att det lugnar ner mig och skapar lite styrka inombords. Tror på att klara detta, så ska försöka hålla hela vägen...
  • Anonym (Saknar)
    Swinger skrev 2013-03-25 16:01:50 följande:
    Styrkekramar {#emotions_dlg.flower}

Tack - Kan behövas
  • Anonym (Nytt förhållande)

Du måste bli bättre på att tala klarspråk och göra det med kraft. 

Om jag vill prata med en kvinna så gör jag det. Bara för att jag pratar med en kvinna så betyder det inte att jag är otrogen eller vill ligga med henne. 
    Du är min kvinna och det är med dig jag vill ha sex.
    Förstår du vad jag säger eller vilken del av det budskapet är det som du inte förstår.

Om hon börjar tjafsa så säger du bara att jag har sagt vad jag skulle ha sagt . 
    Nu går jag härifrån och så går du.
    Börjar hon gapa och skrika så säger du --- jag varken lyssnar eller pratar med dig om du håller på så där för då går jag iväg och så bara gå... gå...

Varje gång du säger att du ska göra något så gör du det. inte att du säger en sak och så gör en annan eller ger med dig. 
    Blir du förbannat på henne så säg det. Nu är jag jävligt förbannat för att du ......
    Jag finner mig inte i det så nu går jag och så går du.Ge dig inte in i långa diskussioner som hon alltid vinner  för att hon är starktast och " analytisk som du säger. 

Jag borde ha varit mera konsekvent när jag sa något.
    Det tog 4-5 år och till sist så gick jag för alltid.

• Fröken reserverad
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-25 19:33:40 följande:
    Du måste bli bättre på att tala klarspråk och göra det med kraft. 

Om jag vill prata med en kvinna så gör jag det. Bara för att jag pratar med en kvinna så betyder det inte att jag är otrogen eller vill ligga med henne. 

Du är min kvinna och det är med dig jag vill ha sex.

Förstår du vad jag säger eller vilken del av det budskapet är det som du inte förstår.

Om hon börjar tjafsa så säger du bara att jag har sagt vad jag skulle ha sagt . 

Nu går jag härifrån och så går du.

Börjar hon gapa och skrika så säger du --- jag varken lyssnar eller pratar med dig om du håller på så där för då går jag iväg och så bara gå... gå...

Varje gång du säger att du ska göra något så gör du det. inte att du säger en sak och så gör en annan eller ger med dig. 

Blir du förbannat på henne så säg det. Nu är jag jävligt förbannat för att du ......

Jag finner mig inte i det så nu går jag och så går du.Ge dig inte in i långa diskussioner som hon alltid vinner  för att hon är starktast och " analytisk som du säger. 

Jag borde ha varit mera konsekvent när jag sa något.

Det tog 4-5 år och till sist så gick jag för alltid.

Ibland är enda möjligheten till förändring att faktiskt gå för alltid.
  • Swinger
    P30 skrev 2013-03-25 13:54:49 följande:
    Det där är ju den absolut vanligaste bilden för någon som är livrädd och håller på att tappa greppet. Om man är en stark person klarar man av att någon är inne och vrider och pillar i ens inre.

Ge dig av. 
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-25 19:33:40 följande:
    Du måste bli bättre på att tala klarspråk och göra det med kraft.  Om jag vill prata med en kvinna så gör jag det. Bara för att jag pratar med en kvinna så betyder det inte att jag är otrogen eller vill ligga med henne.  Du är min kvinna och det är med dig jag vill ha sex. Förstår du vad jag säger eller vilken del av det budskapet är det som du inte förstår. Om hon börjar tjafsa så säger du bara att jag har sagt vad jag skulle ha sagt .  Nu går jag härifrån och så går du. Börjar hon gapa och skrika så säger du --- jag varken lyssnar eller pratar med dig om du håller på så där för då går jag iväg och så bara gå... gå... Varje gång du säger att du ska göra något så gör du det. inte att du säger en sak och så gör en annan eller ger med dig.  Blir du förbannat på henne så säg det. Nu är jag jävligt förbannat för att du ...... Jag finner mig inte i det så nu går jag och så går du.Ge dig inte in i långa diskussioner som hon alltid vinner  för att hon är starktast och " analytisk som du säger.  Jag borde ha varit mera konsekvent när jag sa något. Det tog 4-5 år och till sist så gick jag för alltid.  

Det där är ju precis det jag har tänkt, men aldrig gjort. Måste gå till verket. Det får bära eller brista. Tack kompis!
  • Anonym (Saknar)
    Fröken reserverad skrev 2013-03-25 19:40:17 följande:

Fröken reserverad skrev 2013-03-25 19:40:17 följande:

Jag vill tro att det finns en chans till, bara en. Kanske tyvärr har sagt det förr, men tycker fortfarande att jag visar ännu mer omanlighet genom att smita, men det har jag ju faktiskt också sagt förut, hmm...
Svar på tråden Stark kvinna