• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (Saknar)
    Swinger skrev 2013-03-25 19:46:25 följande:

Ja, det måste väl ändå vara riktig styrka...inser att det till slut kanske inte finns någon återvändo
  • Anonym (Nytt förhållande)

Nej... ge dig inte av för gott..nej,,nej.. Du har ju inte börjat använda de verktyg som du håller på att skaffa. Du måste skaffa dem, värma upp dem , finjustera dem och framför allt..... GÖRA DEM TILL EN DEL AV DIN VARDAG. Sticker du nu för gott och hittar en ny kvinna om kanske ett år så kommer samma sak inträffa igen, hon kommer att sno byxorna av dig .........." för du har ingen livrem". DU HAR INTE LÄRT DIG FÖRSVARA DIN MANLIGHET... Sätt igång och jobba mef de få verktygen du har och som jag tipsat dig om. Resten av ditt liv ligger där och väntar på dig. Ska du eller hon bestämma hur DITT liv ska se ut???? Ert gemensamma liv kan ni hjälpas åt med men då måste du först ...ha verktyg!!!!!! Har du förstått......................?.??

• Anonym (Nytt förhållande)

Vill du snacka på riktigt så kan vi kanske lösa det.....///// " Nytt förhållande"

• Anonym (kvinnan)
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-25 19:33:40 följande:
    Du måste bli bättre på att tala klarspråk och göra det med kraft. 

Om jag vill prata med en kvinna så gör jag det. Bara för att jag pratar med en kvinna så betyder det inte att jag är otrogen eller vill ligga med henne. 
    Du är min kvinna och det är med dig jag vill ha sex.
    Förstår du vad jag säger eller vilken del av det budskapet är det som du inte förstår.

Om hon börjar tjafsa så säger du bara att jag har sagt vad jag skulle ha sagt . 
    Nu går jag härifrån och så går du.
    Börjar hon gapa och skrika så säger du --- jag varken lyssnar eller pratar med dig om du håller på så där för då går jag iväg och så bara gå... gå...

Varje gång du säger att du ska göra något så gör du det. inte att du säger en sak och så gör en annan eller ger med dig. 
    Blir du förbannat på henne så säg det. Nu är jag jävligt förbannat för att du ......
    Jag finner mig inte i det så nu går jag och så går du.Ge dig inte in i långa diskussioner som hon alltid vinner  för att hon är starktast och " analytisk som du säger. 

Jag borde ha varit mera konsekvent när jag sa något.
    Det tog 4-5 år och till sist så gick jag för alltid.

Kan jag skicka min man på kurs hos dig? Kom du på detta själv eller läste du det nånstans? När min man inte gör så som du beskriver så provocerar jag honom ännu mer.
  • Fröken reserverad
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-26 08:01:51 följande:
    Kan jag skicka min man på kurs hos dig? Kom du på detta själv eller läste du det nånstans? När min man inte gör så som du beskriver så provocerar jag honom ännu mer.
    I slutet av mitt äktenskap kände jag som du beskriver. Han försökte ändra sig men jag blev inte nöjd ändå. Grejen är ju att det måste komma inifrån, naturligt..
    Därav att jag inte tror man kan ändra sig såpass i ett redan existerande förhållande. Jag tror det är nästintill omöjligt. Att man bara kan slipa på kanterna så att säga, ändra sig litegrann. 
    Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (kvinnan)
    Fröken reserverad skrev 2013-03-26 08:29:26 följande:
    I slutet av mitt äktenskap kände jag som du beskriver. Han försökte ändra sig men jag blev inte nöjd ändå. Grejen är ju att det måste komma inifrån, naturligt..
    Därav att jag inte tror man kan ändra sig såpass i ett redan existerande förhållande. Jag tror det är nästintill omöjligt. Att man bara kan slipa på kanterna så att säga, ändra sig litegrann. 

Jo men det är ju knappast att det är viktigare än att jag får vara med honom och våra barn. Men jag har redan märkt lite skillnad. Sen kommer det kanske inte bli som i "nytt förhållande"s fall med min man eftersom han är nöjd som det är idag. Tror han i alla fall...hahaha.
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-26 04:34:00 följande:
    Nej... ge dig inte av för gott..nej,,nej.. Du har ju inte börjat använda de verktyg som du håller på att skaffa. Du måste skaffa dem, värma upp dem , finjustera dem och framför allt..... GÖRA DEM TILL EN DEL AV DIN VARDAG. Sticker du nu för gott och hittar en ny kvinna om kanske ett år så kommer samma sak inträffa igen, hon kommer att sno byxorna av dig .........." för du har ingen livrem". DU HAR INTE LÄRT DIG FÖRSVARA DIN MANLIGHET... Sätt igång och jobba mef de få verktygen du har och som jag tipsat dig om. Resten av ditt liv ligger där och väntar på dig. Ska du eller hon bestämma hur DITT liv ska se ut???? Ert gemensamma liv kan ni hjälpas åt med men då måste du först ...ha verktyg!!!!!! Har du förstått......................?.??

Nej, jag hade inte tänkt att ge upp, men är rädd för att min kära hustru är på väg att göra detGråter

Jag vet, måste vända om nu och inte vänta!

Hade tänkt mig en uppvaktning ikväll. Har gjort det så många gånger förr med perfekta förutsättningar, men ofta har förberedelserna, attiraljerna och kraven på hur allting måste bli ställts så högt att jag inte orkat driva när vi kommit till själva uppvaktningen. Måste ha lite nytänk härObestämd      
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-26 04:38:50 följande:
    Vill du snacka på riktigt så kan vi kanske lösa det.....///// " Nytt förhållande"

Kan bli aktuellt...
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-26 08:01:51 följande:
    ...så upplever jag det också, provokationen tilltar
  • Anonym (Saknar)

För egen del så känner jag fortfarande väldigt mycket för min fru, men känner att hon trycker ner dessa känslor hela tiden när hon inte själv anstränger sig för att känna något bra. Kan ju mycket väl vara så att hon inte just känner något bra, men jag tror att har man haft känslor för varann på riktigt så dör de aldrig helt. Jag blir bara så förbannad över att hon inte försöker, utan bara skyller allt på mig och allt som jag ska göra utan förbehållDemon    

Svar på tråden Stark kvinna