• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-26 09:25:12 följande:

Jo men det är ju knappast att det är viktigare än att jag får vara med honom och våra barn. Men jag har redan märkt lite skillnad. Sen kommer det kanske inte bli som i "nytt förhållande"s fall med min man eftersom han är nöjd som det är idag. Tror han i alla fall...hahaha.
    Nöjd känns som ett skällsord i de här sammanhangen när någon i förhållandet inte mår bra, men viljan att alltid försöka och inte ge upp, hitta nya lösningar för att till slut hitta rätt eller åtminstone till något bättre, måste väl ändå vara en drivkraft för tro på kärleken!?
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-26 11:08:30 följande:
    Nöjd känns som ett skällsord i de här sammanhangen när någon i förhållandet inte mår bra, men viljan att alltid försöka och inte ge upp, hitta nya lösningar för att till slut hitta rätt eller åtminstone till något bättre, måste väl ändå vara en drivkraft för tro på kärleken!?

Ja, du ska inte bara ge upp...du ska börja agera efter ditt inre. Säg inte nej till några känslor...jag antar att du är som min man, vill göra mig nöjd för då tror han att jag är nöjd men jag älskar egentligen när han säger emot och blir lite arg...det är först då jag känner att han är levande. Jag tror att hon är frustrerad över att du gör som hon säger men vet inget annat sätt. Alltså kan du testa att göra precis som du vill..gå till en terapeut själv...skit i att hon tror att du ska vara otrogen. Du vet ju att du inte går dit för att få ligga...
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-26 11:45:24 följande:

Ja, du ska inte bara ge upp...du ska börja agera efter ditt inre. Säg inte nej till några känslor...jag antar att du är som min man, vill göra mig nöjd för då tror han att jag är nöjd men jag älskar egentligen när han säger emot och blir lite arg...det är först då jag känner att han är levande. Jag tror att hon är frustrerad över att du gör som hon säger men vet inget annat sätt. Alltså kan du testa att göra precis som du vill..gå till en terapeut själv...skit i att hon tror att du ska vara otrogen. Du vet ju att du inte går dit för att få ligga...

Hon tycker att jag säger ifrån för mycket, men i sig till slut fogar mig och gör som hon säger Det är nog som du och fler säger, jag måste sätta ner foten och agera...
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-26 12:19:13 följande:

Hon tycker att jag säger ifrån för mycket, men i sig till slut fogar mig och gör som hon säger Det är nog som du och fler säger, jag måste sätta ner foten och agera...

Ja, om inte annat för din egen skull....det är ju dig det handlar om!
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-26 12:29:23 följande:

Ja, om inte annat för din egen skull....det är ju dig det handlar om!

Så rättSkäms
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-26 12:43:22 följande:

Så rättSkäms

Du får gärna uppdatera sedan och berätta hur det går. Har du själv dålig självkänsla tycker du?
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-26 12:52:44 följande:

Du får gärna uppdatera sedan och berätta hur det går. Har du själv dålig självkänsla tycker du?

Ska försöka uppdatera och kanske få ytterligare råd och tips Plus Tycker att min självkänsla är god, men har ett betydligt mer svajigt självförtroende Minus
  • Anonym (Saknar)

Börjar bli knappt till kvällen och min utlovade uppvaktning närmar sig...några förslag utöver vin, blommor och choklad? Måste försöka driva på istället för att koncentrera mig på tillbehören

• Anonym (kvinnan)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-26 16:23:12 följande:

Börjar bli knappt till kvällen och min utlovade uppvaktning närmar sig...några förslag utöver vin, blommor och choklad? Måste försöka driva på istället för att koncentrera mig på tillbehören

Nej, det räcker! Lycka till!
  • Anonym (Nytt förhållande)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-26 08:01:51 följande:
    Kan jag skicka min man på kurs hos dig? Kom du på detta själv eller läste du det nånstans? När min man inte gör så som du beskriver så provocerar jag honom ännu mer.
    Detta har jag skrivit själv. Men under en lång tid har jag gått i samtal och lärt mig ett och annat.

Men jag förstår inte problemet.
    Är det du som har svårt att prata med din man eller har han svårt att prata och göra det han säger....
    Du får bli tydligare.... 
Svar på tråden Stark kvinna