• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-27 11:40:31 följande:

Släng upp henne på diskbänken när ni kommer hem...=)

Kanske ingen dum idé
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-26 18:49:52 följande:
    Det är inte chokladen och blommor och sådan som är avgörande även om det är väldigt bra saker.  Det viktigaste är att du är fullständigt närvarande som dig .. .. inte som hennes lydpojke eller tjänare. Ta initiativ...... "Jag hör vad du säger men nu blir det så här. Nu vill jag, Nu ska vi.... .... gå inte omkring och var rädd. Osäkerhet luktar lång väg". Jag undrar .. vad händer om du blir fysisk........... jag menar inte att slå henne  eller att vara buddus....men om du buffar lite på henne. eller drar lite i henne om du vill något.. eller om du bara tar tag i henne och kramar henne ... och säger ... det här är skönt........nej gå inte stå kvar nu. Nu bestämmer jag att vi  står här i 3 minuter.......  

Känns som jag tillslut tog tag i mig själv och lyssnade lite på dina råd/tips, istället för att fega ur helt. Övervann åtminstone vissa rädslor, även om det började i rena katastrofen. Gäller nu att jag håller i och blir tuffare!
  • Anonym (Nytt förhållande)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-27 13:01:22 följande:

Känns som jag tillslut tog tag i mig själv och lyssnade lite på dina råd/tips, istället för att fega ur helt. Övervann åtminstone vissa rädslor, även om det började i rena katastrofen. Gäller nu att jag håller i och blir tuffare!
    Rätt.... för du är det enda du har........ du har dig själv.

Vässa eggen... var inte rädd för att hon skriker.
    Svara .......... utan att bli vare sig rädd eller för arg.

Jag hör vad du säger .. säger du lugnt.
    Du ska inte tror att jag lyssnar mer om du skriker.
    Så sluta för fan och skrik för det är ska jag säga dig jäääääääävligt jobbigt.
    Jag tänker inte skrika ...
    .... eller när hon skriker så går du bara fram och så tar du tag i henne och så ger du henne en jättekram.. du bestämmer kramen... och håll fast ........om hon protesterar så håll fast....  och så säger du strax så släpper jag .... och om du fortsätter så kramar jag dig igen..
     för jag utgår från att du är starkare än henne... testa... kramen ska vara bestämd men snäll....
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-27 16:19:11 följande:
    Rätt.... för du är det enda du har........ du har dig själv.

Vässa eggen... var inte rädd för att hon skriker.
    Svara .......... utan att bli vare sig rädd eller för arg.

Jag hör vad du säger .. säger du lugnt.
    Du ska inte tror att jag lyssnar mer om du skriker.
    Så sluta för fan och skrik för det är ska jag säga dig jäääääääävligt jobbigt.
    Jag tänker inte skrika ...
    .... eller när hon skriker så går du bara fram och så tar du tag i henne och så ger du henne en jättekram.. du bestämmer kramen... och håll fast ........om hon protesterar så håll fast....  och så säger du strax så släpper jag .... och om du fortsätter så kramar jag dig igen..
     för jag utgår från att du är starkare än henne... testa... kramen ska vara bestämd men snäll....

Jag som är lite som TS kvinna och har en man som är som TS HATAR att bli kramad när jag är arg! Det känns som övergrepp när han är starkare. Han har en tendens att vilja lugna mig genom kramar och sådant när jag INTE vill bli lugnad, jag vill få ut mig saker och sen är det bra. Man ska inte vara rädd för känslor. Jag är ingen sådan som slåss eller skriker men kan bli arg. Annars håller jag med om allt. Det är samma sak att jag inte tycker man ska hålla fast ett barn som är argt om det inte är fara för livet då.
  • Anonym (Nytt förhållande)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-27 16:54:07 följande:

Jag som är lite som TS kvinna och har en man som är som TS HATAR att bli kramad när jag är arg! Det känns som övergrepp när han är starkare. Han har en tendens att vilja lugna mig genom kramar och sådant när jag INTE vill bli lugnad, jag vill få ut mig saker och sen är det bra. Man ska inte vara rädd för känslor. Jag är ingen sådan som slåss eller skriker men kan bli arg. Annars håller jag med om allt. Det är samma sak att jag inte tycker man ska hålla fast ett barn som är argt om det inte är fara för livet då.
    Har du tänk på att .. visst det är bra att få ur sig saker.. man att bli skriken åt ..... eller att bli .. överrumplad av en som är arg som fan och  som alltid har rätt .......man inte kan värja sig..... det är som att bli omfamnade av en ....skrikkram...... argkram....

.. men jag kan förstå att du vill ha en reaktion...

Jag var gift med en kvinna som alltid skulle ha rätt..... och ofta hade hon rätt... . men långt ifrån alltid...
    ...men det fanns inget utrymme till mig.. ....

...sedan beror det ju på hur han kramar..... men om du har övertaget i samtalet alltid ........... när ska han någonsin .... känna att han är på din nivå........

• Anonym (Saknar)
    Anonym (Nytt förhållande) skrev 2013-03-27 16:19:11 följande:
    Rätt.... för du är det enda du har........ du har dig själv. Vässa eggen... var inte rädd för att hon skriker. Svara .......... utan att bli vare sig rädd eller för arg. Jag hör vad du säger .. säger du lugnt. Du ska inte tror att jag lyssnar mer om du skriker. Så sluta för fan och skrik för det är ska jag säga dig jäääääääävligt jobbigt. Jag tänker inte skrika ... .... eller när hon skriker så går du bara fram och så tar du tag i henne och så ger du henne en jättekram.. du bestämmer kramen... och håll fast ........om hon protesterar så håll fast....  och så säger du strax så släpper jag .... och om du fortsätter så kramar jag dig igen..  för jag utgår från att du är starkare än henne... testa... kramen ska vara bestämd men snäll....

Ska ta till mig en del och se om jag kan få det att funka. Tyvärr blev gårdagskvällens och nattens holmgång för hård, så tyvärr somnade vi båda två innan vinflaskan ens hade kommit från kylningen
  • Mannen 58
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-27 22:37:09 följande:

Ska ta till mig en del och se om jag kan få det att funka. Tyvärr blev gårdagskvällens och nattens holmgång för hård, så tyvärr somnade vi båda två innan vinflaskan ens hade kommit från kylningen
    Bra att ni inte drack.... att lösa problem med vin i kroppen är väldigt dumt för det går väldigt dåligt.

Om det är för att gosa och ni är på samma plan  så är det OK men krävs det vin för att ni ska våga närma varandra
    så  är det inte bra. Undvik det helst  eller håll det på en väldigt låg nivå för ni är alls inte samma människor med vin i kroppen. 
    Mitt ex drack under hela vårt äktenskap och alldeles för mycket.
    Jag gjorde alla de klassiska ... drack ikapp, gömde, hällde ut  osv ....medberoende heter det.
    Men till sista så slutade jag med det............hon fick ta ansvar själv .. men det hjälpte inte.

Det var en av de främsta anledningarna till att jag gick.
    Men jag borde sökt extern hjälp mycket tidigare , årtionden tidigare....
    Nu dricker jag  måttligt och det gjorde jag då med men försöker alltid vara mycket försiktig. 
    Dessutom så blir jag bakis väldigt lätt och det är ju bra det för det gillar jag inte att vara. 
  • Anonym (Saknar)

Reservplanen blev inte heller lyckad. Helt färdiga somnade vi innan festen hade börjat. Enda trösten var väl att ingen av oss orkade bråka. Det är bara att somna om och ladda batterierna för en Skärtorsdag, som förhoppningsvis går i kärlekens tecken...

• Mannen 58
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-27 22:50:37 följande:
    Reservplanen blev inte heller lyckad. Helt färdiga somnade vi innan festen hade börjat. Enda trösten var väl att ingen av oss orkade bråka. Det är bara att somna om och ladda batterierna för en Skärtorsdag, som förhoppningsvis går i kärlekens tecken...
    Vad händer om du när ni ligger i sängen bara säger .. kan du inte komma och lägga dig på min arm.
    Så bara ligger hon där och ni känner varandras kroppsvärme. Hon känner din manlighet när hon ligger på ditt bröst och känner dina armmuskler och din breda bringa. Du luktar på hennes hår...... snusar lätt på henne... 

Hur reagerar hon för det....

Du gör inget mera om hon inte signalerar något.... möjligvis så kan ni " fläta fötter" eller händer....

" Fotla" och "fingra" brukar vi kalla det...... även att " tungla" och flera andra hade vi som jag nu inte kommer ihåg.

Alla sprungna ur .. " hångla" ... så klart. 
  • Anonym (Saknar)
    Mannen 58 skrev 2013-03-27 22:45:51 följande:
    Bra att ni inte drack.... att lösa problem med vin i kroppen är väldigt dumt för det går väldigt dåligt.   Om det är för att gosa och ni är på samma plan  så är det OK men krävs det vin för att ni ska våga närma varandra så  är det inte bra. Undvik det helst  eller håll det på en väldigt låg nivå för ni är alls inte samma människor med vin i kroppen.  Mitt ex drack under hela vårt äktenskap och alldeles för mycket. Jag gjorde alla de klassiska ... drack ikapp, gömde, hällde ut  osv ....medberoende heter det. Men till sista så slutade jag med det............hon fick ta ansvar själv .. men det hjälpte inte. Det var en av de främsta anledningarna till att jag gick. Men jag borde sökt extern hjälp mycket tidigare , årtionden tidigare.... Nu dricker jag  måttligt och det gjorde jag då med men försöker alltid vara mycket försiktig.  Dessutom så blir jag bakis väldigt lätt och det är ju bra det för det gillar jag inte att vara. 

Vi brukar båda två ta det lugnt med alkoholen, så det är mer en ritual och stämningshöjare. Tycker därför inte att det tillför problem i vårt fall, men kan förstå att många har just problem i att problemen bara blir större då. Jag är en inbiten optimist och ser nästan alltid möjligheter oavsett avgrund, så jag är fast besluten att jag ska fixa det här på ett eller annat sätt!
Svar på tråden Stark kvinna