• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (M)
    Smecker skrev 2013-03-28 10:15:57 följande:
    Inte riktigt. Läs vad TS skriver.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?

Vidhåller det jag skrev. Visst, hon har krav och det har många människor, säkert också TS själv, men det inser han kanske ej. Däremot verkar han vara en sådan som krymper vid krav el målsättningar,och då uppstår problem såklart. Jag tycker dessa människor också brukar ha svårt att ta tag i saker själva och därför (omedvetet?) dras till starka personligheter.
  • P30

I en annan tråd för ett tag sedan tipsades det om följande bok. Jag tror den kan vara relavant här med...

goo.gl/wFCCX 

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Smecker
    Anonym (M) skrev 2013-03-28 10:26:09 följande:
    Vidhåller det jag skrev. Visst, hon har krav och det har många människor, säkert också TS själv, men det inser han kanske ej. Däremot verkar han vara en sådan som krymper vid krav el målsättningar,och då uppstår problem såklart. Jag tycker dessa människor också brukar ha svårt att ta tag i saker själva och därför (omedvetet?) dras till starka personligheter.

Den listan såg TS respektive på TV-programmet och vill nu göra det till någon form av stupstock. Självklart har även TS krav, men nu vägrar TS respektive uppfylla vare sig någon lista eller krav förrän TS gör som listan stipulerar. Om man läser innantill vad TS skrivit.

I övrigt kan det absolut vara så.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • LinneaJosie

Men TS, går det inte att prata med henne? Det är helt orimligt att ha en checklista som ska prickas av innan man är intresserad av att ge något tillbaka. Har man väldigt specifika önskemål får man också vara väldigt tydlig och inte hänvisa till att du redan "borde veta". Din partner låter ärligt talat som lite av en douchebag. Du kan ju upplysa henne om att chansen att få det hon vill ha från dig inte direkt ökar genom konstiga bestraffningar och undanhållande av bekräftelse.

• Anonym (Saknar)

Jag kommer att kommentera inläggen ovan om en stund, men fick en viss uppenbarelse idag av ett radioprogram i Radio 1 med Eva Rusz. Har faktiskt fått lite mer insikt om vad det är jag själv lider av. Vet inte om någon av er lyssnade på detta idag, men oavsett kan detta vara en väg för mig själv att bearbeta mina egna brister. Ingen ursäkt om hur jag tycker min fru behandlar mig, men har förstått att det kan finnas en anledning att reflektera över detta efter det här programmet. För övrigt ett mycket informativt radioprogram, om någon har missat det.

• Anonym (stark?)
    Smecker skrev 2013-03-28 09:29:24 följande:

Skit i listan. Hon kan inte tvinga dig till nånting. Säg helt enkelt "Jag gillar inte den här listan, så jag struntar i den. Du bestämmer inte över mig. Passar det inte så är dörren där".
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-28 12:38:50 följande:
    Jag kommer att kommentera inläggen ovan om en stund, men fick en viss uppenbarelse idag av ett radioprogram i Radio 1 med Eva Rusz. Har faktiskt fått lite mer insikt om vad det är jag själv lider av. Vet inte om någon av er lyssnade på detta idag, men oavsett kan detta vara en väg för mig själv att bearbeta mina egna brister. Ingen ursäkt om hur jag tycker min fru behandlar mig, men har förstått att det kan finnas en anledning att reflektera över detta efter det här programmet. För övrigt ett mycket informativt radioprogram, om någon har missat det.

Bra tips om radioprogram. DET ska jag lyssna på, hon brukar väl vara ganska vettig Eva Rusz?
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-28 14:29:47 följande:
    Bra tips om radioprogram. DET ska jag lyssna på, hon brukar väl vara ganska vettig Eva Rusz?

En mycket klok kvinna i de här frågorna. Dagens program ligger ute nu på deras hemsida.
  • Anonym (Saknar)

Hade hoppats hinna kolla på rekommenderade länkar och kommentera, men blir tyvärr ingen tid till det idag. Måste prioritera förhållandet och påskhelgen

Svar på tråden Stark kvinna