• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (Saknar)

Blir tokig på min kvinna! Provocerar verklig fram dålig stämning till varje pris

• Anonym (M)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-28 23:16:15 följande:
    Blir tokig på min kvinna! Provocerar verklig fram dålig stämning till varje pris

Du eller hon? Eller båda? El beror det på vem av er man frågar?
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (M) skrev 2013-03-28 23:19:31 följande:
    Du eller hon? Eller båda? El beror det på vem av er man frågar?

Det är klart att vi har olika synvinklar, men har det gått så långt som mellan oss krävs det oerhört mycket från båda parter. Det är nog bara att konstatera, vi orkar inte någon av oss riktigt
  • Anonym (M)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-28 23:36:47 följande:
    Det är klart att vi har olika synvinklar, men har det gått så långt som mellan oss krävs det oerhört mycket från båda parter. Det är nog bara att konstatera, vi orkar inte någon av oss riktigt

Trist!
  • Mannen 58

Stark kvinna......... det är namnet på ditt inlägg som hållit på ett bra tag nu.

Jo du gör henne stark, men frågan är hur du ska av egen kraft kunna möta henne.
    Alltså hur ska du göra för att få fram ditt budskap så att hon lyssnar och så att  det fastnar.
    Hur ska du förhålla dig till henne!?

Jag är inte så säker på att hon är så stark egentligen men hon är väldigt envis.
    Nu är det inte lätt att rå på en kvinna vare sig hon är stark eller inte för mannens roll idag har blivit något av att allt är vårt fel.
    Alltså du måste tro mer på dig själv. 

Lyssna lagom mycket på henne?
    Bara för att hon säger något så måste du inte ta in det även om du hör det.

När hon säger att du göra saker på fel sätt så säg det är inte fel sätt det är mitt sätt.
    Mitt sätt är inte mer fel än ditt sätt.
    Vill du har något annat sätt så får du be om det och förklara.
    Förklarar du inte så får du inte som du vill ha det.

När min kvinna och jag hade hållit på och bråka i åratal och hon drack vin varje fredag, lördag och ibland även torsdag. När jag kom hem från träningen på torsdagar så hade hon ibland hunnit få i sig en flaska rödvin och sedan  vad hon trodde sopat undan spären fast jag märkte det ju på henne.

En helg då vi var bortbjudna så tog hon sats och drack och drack.

Jag hade då inlett ett förhållande till en annan kvinna. Jag drack väldigt lite och nästa morgon så stack jag iväg.
    Vi hade skilda sovrum och jag hade förberett det hela.
    Jag stack och hon ringde och ville att jag skulle komma hem.
    Jag åkte till min andra kvinna och var borta över natten.

Nu  var det för sent för oss i det här fallet för jag vill inte fortsätta.
    Det hela ledde i alla fall till att hon sökte hjälp och minskade sitt drickande.
    Tyvärr hade vår kris gått för långt. Hon ville fortsätta men inte jag.

Vad har det här med dig att göra. Jo överväg att sticka iväg ett dygn eller två.
    Bar stick så kan hon ju gapa och bestämma bäst hon vill men inte över dig.

Men tänk efter och planera och fundera ut vad du ska ha för svar.

För nu så tycker jag det låter som allt som händer  i ditt liv går på i samma spår.

Fundera på vad som ska bli nytt. Gör något eller vässa argumenten. 
    Om hon inte gör som du vill så svara inte på hennes frågor  och provokationer men säg dina egna  argument.

.-... och fundera på om du ska sticka iväg 1-2 dygn. 

• Anonym
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-28 23:16:15 följande:
    Det kanske är dags att gå skilda värdar du dansar för närvarande endast efter hennes pipa likt en marionett och du mår dåligt av det.
  • Anonym (Saknar)
    Mannen 58 skrev 2013-03-29 00:19:23 följande:
    Stark kvinna......... det är namnet på ditt inlägg som hållit på ett bra tag nu. Jo du gör henne stark, men frågan är hur du ska av egen kraft kunna möta henne. Alltså hur ska du göra för att få fram ditt budskap så att hon lyssnar och så att  det fastnar. Hur ska du förhålla dig till henne!? Jag är inte så säker på att hon är så stark egentligen men hon är väldigt envis. Nu är det inte lätt att rå på en kvinna vare sig hon är stark eller inte för mannens roll idag har blivit något av att allt är vårt fel. Alltså du måste tro mer på dig själv.  Lyssna lagom mycket på henne? Bara för att hon säger något så måste du inte ta in det även om du hör det. När hon säger att du göra saker på fel sätt så säg det är inte fel sätt det är mitt sätt. Mitt sätt är inte mer fel än ditt sätt. Vill du har något annat sätt så får du be om det och förklara. Förklarar du inte så får du inte som du vill ha det. När min kvinna och jag hade hållit på och bråka i åratal och hon drack vin varje fredag, lördag och ibland även torsdag. När jag kom hem från träningen på torsdagar så hade hon ibland hunnit få i sig en flaska rödvin och sedan  vad hon trodde sopat undan spären fast jag märkte det ju på henne. En helg då vi var bortbjudna så tog hon sats och drack och drack. Jag hade då inlett ett förhållande till en annan kvinna. Jag drack väldigt lite och nästa morgon så stack jag iväg. Vi hade skilda sovrum och jag hade förberett det hela. Jag stack och hon ringde och ville att jag skulle komma hem. Jag åkte till min andra kvinna och var borta över natten. Nu  var det för sent för oss i det här fallet för jag vill inte fortsätta. Det hela ledde i alla fall till att hon sökte hjälp och minskade sitt drickande. Tyvärr hade vår kris gått för långt. Hon ville fortsätta men inte jag. Vad har det här med dig att göra. Jo överväg att sticka iväg ett dygn eller två. Bar stick så kan hon ju gapa och bestämma bäst hon vill men inte över dig. Men tänk efter och planera och fundera ut vad du ska ha för svar. För nu så tycker jag det låter som allt som händer  i ditt liv går på i samma spår. Fundera på vad som ska bli nytt. Gör något eller vässa argumenten.  Om hon inte gör som du vill så svara inte på hennes frågor  och provokationer men säg dina egna  argument. .-... och fundera på om du ska sticka iväg 1-2 dygn. 

pp6gaxd Epitetet starkskör har jag hört i flera sammanhang och det verkar stämma bra in på min kvinna. En del tänkvärda synpunkter, men ge sig iväg när hon tror jag är otrogen så fort jag öppnar ytterdörren vet jag inte. Med hennes mor som advokat inriktad på relationsfall verkar hon leta överallt för att hitta en anledning att straffa
  • Anonym (Saknar)
    P30 skrev 2013-03-28 10:48:36 följande:
    Kan ju faktiskt till och med länka till tråden. Snudd på världens längsta trådstart, men den tråden kanske kan ge en eller annan insikt med? www.familjeliv.se/Forum-9-191/m64868847.html 
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.

Hmm...ja, en del tänkvärt.
  • Anonym (Saknar)
    LinneaJosie skrev 2013-03-28 10:47:02 följande:
    Men TS, går det inte att prata med henne? Det är helt orimligt att ha en checklista som ska prickas av innan man är intresserad av att ge något tillbaka. Har man väldigt specifika önskemål får man också vara väldigt tydlig och inte hänvisa till att du redan "borde veta". Din partner låter ärligt talat som lite av en douchebag. Du kan ju upplysa henne om att chansen att få det hon vill ha från dig inte direkt ökar genom konstiga bestraffningar och undanhållande av bekräftelse.

Det går att prata med henne, men får inte ha några egna åsikter om hur det ska vara, utan hennes krav gäller om hon ska acceptera en fortsättning Har sagt till henne så många gånger att metoden hon använder är rena lustdödaren!
  • Anonym (Saknar)
    Anonym skrev 2013-03-29 08:11:36 följande:
    Det kanske är dags att gå skilda värdar du dansar för närvarande endast efter hennes pipa likt en marionett och du mår dåligt av det.

Jag är envist inställd på att lyckas få till en vändning, men hur i h-e ska jag få henne att förstå att vi måste lösa detta tillsammans, två parter emellan
Svar på tråden Stark kvinna