• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-29 22:20:45 följande:

Jag är envist inställd på att lyckas få till en vändning, men hur i h-e ska jag få henne att förstå att vi måste lösa detta tillsammans, två parter emellan
    Just nu kan hon inte förstå det! DU och åter DU måste ändra dig, tjata inte på henne om det eller säg nåt om det, bara ändra taktik. Skitsvårt är det men jag tror att det är enda lösningen. Tänk inte på hennes reaktioner! Min man tänker alltid på hur jag ska reagera och handlar därefter, jättetråkigt.

Hur vill DU ha det? Skit i sexet ett tag och romantiken, gör saker du gillar. Ex med barnen.  
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-30 07:27:32 följande:
    Just nu kan hon inte förstå det! DU och åter DU måste ändra dig, tjata inte på henne om det eller säg nåt om det, bara ändra taktik. Skitsvårt är det men jag tror att det är enda lösningen. Tänk inte på hennes reaktioner! Min man tänker alltid på hur jag ska reagera och handlar därefter, jättetråkigt. Hur vill DU ha det? Skit i sexet ett tag och romantiken, gör saker du gillar. Ex med barnen.  

Ja, det är skitsvårt och tänker nog lite för mycket som din man där Nu blev det så att hon tog med barnen till svärföräldrarna för påskfirande, så jag får väl hitta på något roligt, som påskstädning eller något annat spännande
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-30 12:48:18 följande:

Ja, det är skitsvårt och tänker nog lite för mycket som din man där Nu blev det så att hon tog med barnen till svärföräldrarna för påskfirande, så jag får väl hitta på något roligt, som påskstädning eller något annat spännande

Ville hon inte att du skulle följa med? 

Är det sol hos dig? Jag tycker du ska gå ut och gå en långpromenad. Då brukar alltid jag få en massa idéer. Kanske du inte ska vara hemma när hon kommer hem?   
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-30 12:55:52 följande:
    Ville hon inte att du skulle följa med?  Är det sol hos dig? Jag tycker du ska gå ut och gå en långpromenad. Då brukar alltid jag få en massa idéer. Kanske du inte ska vara hemma när hon kommer hem?   

Hon uttryckte bara hur illa hon skulle må om jag var med, så jag propsade inte på det mer utan lät henne åka. Får väl hoppas hon är på lite bättre humör när hon kommer tillbaka och att jag kan bibehålla det. Promenader är många gånger underskattat, så kanske läge för det innan solen går ner. Ska bara försöka andas ett tag.
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-30 13:29:14 följande:

Hon uttryckte bara hur illa hon skulle må om jag var med, så jag propsade inte på det mer utan lät henne åka. Får väl hoppas hon är på lite bättre humör när hon kommer tillbaka och att jag kan bibehålla det. Promenader är många gånger underskattat, så kanske läge för det innan solen går ner. Ska bara försöka andas ett tag.

Stackare....det verkar inte som hon ens klarar av ditt sällskap längre. Ni kanske behöver mer tid ifrån varann? Är hon "snäll" mot dig någon gång längre?
  • Anonym

En relation handlar om att ge och ta, det ska vara på bådas villkor och båda ska få ut ungefär lika mycket ur relationen.
    Är det inte så, så handlar det om förtryck och utnyttjande.
    Att inte få vara sig själv, att behöva låtsas vara någon man inte är och känna att man inte duger som man är, är förgörande för självkänslan, jag tycker du ska tala om för din fru att du kan inte låtsas hur länge som helst, du måste få vara den du är och vill hon inte ha dig som du är, så är det inte dig hon vill ha.   
    Jag lever med en man som är en mjukis, på alla sätt och vis, jag älskar det och jag älskar honom, och han har alltid i tidigare relationer fått höra att han måste ändra på sig, det är en sån tagg i honom.
    Med mig inte bara får han vara den han är, han är också väldigt uppskattad för den han är.
    Det borde du också vara.     

• Anonym (kvinnan)
    Anonym skrev 2013-03-30 16:27:18 följande:
    En relation handlar om att ge och ta, det ska vara på bådas villkor och båda ska få ut ungefär lika mycket ur relationen.
    Är det inte så, så handlar det om förtryck och utnyttjande.
    Att inte få vara sig själv, att behöva låtsas vara någon man inte är och känna att man inte duger som man är, är förgörande för självkänslan, jag tycker du ska tala om för din fru att du kan inte låtsas hur länge som helst, du måste få vara den du är och vill hon inte ha dig som du är, så är det inte dig hon vill ha.   
    Jag lever med en man som är en mjukis, på alla sätt och vis, jag älskar det och jag älskar honom, och han har alltid i tidigare relationer fått höra att han måste ändra på sig, det är en sån tagg i honom.
    Med mig inte bara får han vara den han är, han är också väldigt uppskattad för den han är.
    Det borde du också vara.     

Jo men vad menar du med mjukis då? Tvivlar du nånsin på att han alltid visar vad han tycker och tänker när det gäller viktiga saker?
  • Anonym
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-30 16:29:36 följande:

Jo men vad menar du med mjukis då? Tvivlar du nånsin på att han alltid visar vad han tycker och tänker när det gäller viktiga saker?

Nej, inte nu längre. 
    I början kunde jag göra det , innan jag hade förstått hur oerhört stark han är. Han kan backa och låta mig leda i saker som inte är så viktiga, faktum är att han trivs med att slippa leda och ta intinativ, men är det viktigt så vet jag att han inte har några problem att säga vad han tycker och känner.
    Sen att han inte säger det på ett konfrontativt sätt utan mera mjukt gör bara att jag lättare kan ta in och inte hamnar i ett defensivt läge.  
    Vi har varit tillsammans i över tio år, så vid det här laget känner vi varandra utan och innan.   
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym skrev 2013-03-30 16:50:35 följande:

Nej, inte nu längre. 
    I början kunde jag göra det , innan jag hade förstått hur oerhört stark han är. Han kan backa och låta mig leda i saker som inte är så viktiga, faktum är att han trivs med att slippa leda och ta intinativ, men är det viktigt så vet jag att han inte har några problem att säga vad han tycker och känner.
    Sen att han inte säger det på ett konfrontativt sätt utan mera mjukt gör bara att jag lättare kan ta in och inte hamnar i ett defensivt läge.  
    Vi har varit tillsammans i över tio år, så vid det här laget känner vi varandra utan och innan.   

Jo men så är nog min man också med det blev problem med sexet nu efter 10 år eftersom jag ville så gärna att han skulle ta initiativ och inte bara jag! Han har dessutom stor sexlust men visar inte hur mycket....det gjorde mig ledsen.
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-30 16:20:55 följande:
    Stackare....det verkar inte som hon ens klarar av ditt sällskap längre. Ni kanske behöver mer tid ifrån varann? Är hon "snäll" mot dig någon gång längre?

Hon försöker vara snäll någon gång, men ofta är det en kort stund efter att jag har gett henne något eller gjort något som hon för en gång skull gillade, tyvärr är varaktigheten väldigt kort. Har föreslagit så många gånger att vi ska åka iväg en helg, men hon hänvisar bara till några tidigare tillfällen då det inte blev så lyckat och så rinner det ut i sanden. Vi har egentligen haft väldigt lite egentid tillsammans under åren och inte tagit vara på tillfällen till barnvakt. Hon påstår bara att hon blir rädd att vara ute med mig och tror att jag ska skada henne genom att inte bete mig som hon vill, men hänvisar hon bara till tidigare tillfällen och inte ger oss chansen att utmana situationen på nytt, hur kan det då någonsin bli bra?
Svar på tråden Stark kvinna