• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (Saknar)
    Anonym skrev 2013-03-30 16:27:18 följande:
    En relation handlar om att ge och ta, det ska vara på bådas villkor och båda ska få ut ungefär lika mycket ur relationen. Är det inte så, så handlar det om förtryck och utnyttjande. Att inte få vara sig själv, att behöva låtsas vara någon man inte är och känna att man inte duger som man är, är förgörande för självkänslan, jag tycker du ska tala om för din fru att du kan inte låtsas hur länge som helst, du måste få vara den du är och vill hon inte ha dig som du är, så är det inte dig hon vill ha.    Jag lever med en man som är en mjukis, på alla sätt och vis, jag älskar det och jag älskar honom, och han har alltid i tidigare relationer fått höra att han måste ändra på sig, det är en sån tagg i honom. Med mig inte bara får han vara den han är, han är också väldigt uppskattad för den han är. Det borde du också vara.     

Helt och hållet min uppfattning, men som min kära hustru vägrar gå med påkom inte jag har gjort det jag "ska" Man blir bara till ett sämre jag av hennes sätt och agera, men samtidigt känns det så dj-a patetiskt att från min sida bara sitta och gnälla över situationen! Jag vill ju för f-n bara vara den jag är, men givetvis inte till följd att bli respektlös mot min fru!
  • Anonym
    vAnonym (kvinnan) skrev 2013-03-31 08:40:04 följande:

Jo men så är nog min man också med det blev problem med sexet nu efter 10 år eftersom jag ville så gärna att han skulle ta initiativ och inte bara jag! Han har dessutom stor sexlust men visar inte hur mycket....det gjorde mig ledsen.

Vad tråkigt att höra, alla människor måste ju få känna sig attraktiva, jag kan förstå om du saknar bekräftelsen.
    Vad säger han då när du förklarar att du behöver känna att han vill ha dig?  
  • Anonym
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-31 10:36:56 följande:

Helt och hållet min uppfattning, men som min kära hustru vägrar gå med påkom inte jag har gjort det jag "ska" Man blir bara till ett sämre jag av hennes sätt och agera, men samtidigt känns det så dj-a patetiskt att från min sida bara sitta och gnälla över situationen! Jag vill ju för f-n bara vara den jag är, men givetvis inte till följd att bli respektlös mot min fru!

Fast nu är det hon som är väldigt respektlös och elak som det låter mot dig.
    Varför vill du vara med en människa som behandlar dig så illa.
    Hon måste ju ha några bra kvaliteer tänker jag som gör att du stannar, vad är bra med henne?

• Anonym (Saknar)
    Anonym skrev 2013-03-30 16:50:35 följande:
    Nej, inte nu längre.  I början kunde jag göra det , innan jag hade förstått hur oerhört stark han är. Han kan backa och låta mig leda i saker som inte är så viktiga, faktum är att han trivs med att slippa leda och ta intinativ, men är det viktigt så vet jag att han inte har några problem att säga vad han tycker och känner. Sen att han inte säger det på ett konfrontativt sätt utan mera mjukt gör bara att jag lättare kan ta in och inte hamnar i ett defensivt läge.   Vi har varit tillsammans i över tio år, så vid det här laget känner vi varandra utan och innan.   

Jag tycker inte det är fel att vara "mjukis" om man samtidigt kan säga ifrån när det behövs. Jag kan vara riktigt bra på att säga ifrån med respekt, men sänker mig i situationer med min fru då jag tycker hon är bättre på att hantera konfliktsituationer. Hon har en enorm personkännedom och gör oftast rätt i sådana situationer, även om jag tycker att hon blir lite väl konfliktsökande ibland. Medan jag kanske väntar lite för länge innan jag går in och agerar. Något som hon blir väldigt irriterad på ibland. Vet inte riktigt hur jag ska tackla det, för samtidigt som hon "älskar" den rollen så blir hon förbannad över att jag inte hänger på. Kanske både konflikträdsla och där jag inte tycker att det är relevant att gå in alla gånger. Jag behöver bli bättre på att läsa av henne. Inte tu tal om annat.
  • Anonym (Saknar)
    Anonym (kvinnan) skrev 2013-03-31 08:40:04 följande:
    Jo men så är nog min man också med det blev problem med sexet nu efter 10 år eftersom jag ville så gärna att han skulle ta initiativ och inte bara jag! Han har dessutom stor sexlust men visar inte hur mycket....det gjorde mig ledsen.

Vi båda har egentligen stor sexlust, men likadant här tycker hon att jag tar för lite initiativ och när inte jag riktigt förmår mig göra precis som hon vill tappar vi lusten från båda håll. Men samtidigt förstår jag inte bristen på öppenhet och mer kravlöshet för att hitta det fina med varandra istället
  • Anonym (kvinnan)
    Anonym skrev 2013-03-31 10:41:17 följande:

Vad tråkigt att höra, alla människor måste ju få känna sig attraktiva, jag kan förstå om du saknar bekräftelsen.
    Vad säger han då när du förklarar att du behöver känna att han vill ha dig?  

Fast han är väldigt bra på komplimanger och han vill alltid ha sex med mig, tyvärr har jag väl nekat en del förr i tiden att han blev rädd att vara för "på".
  • Mannen 58
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-31 10:53:51 följande:

Vi båda har egentligen stor sexlust, men likadant här tycker hon att jag tar för lite initiativ och när inte jag riktigt förmår mig göra precis som hon vill tappar vi lusten från båda håll. Men samtidigt förstår jag inte bristen på öppenhet och mer kravlöshet för att hitta det fina med varandra istället
    Men om hon som kvinna förväntar sig att du som man ska ta initiativ så försök att göra det då.
    Hon som kvinna förväntar sig att du som man ska ta initiativ och jag tror att det stämmer rent biologiskt.
    Hon vill vara "honan "och  vill att du ska vara "hanen "som tar henne.  
    Om och när du tar henne så känner hon sig värdefull, en kvinna som du som hane vill para dig med.
    Vi är djur och om vi förstår det så kan vi koppla av det PK och ha mycket skönare och roligare.
    En del tar med sig det PK i sängen och det fungerar dåligt.

Vad ni sedan gör ... och hur ni gör gäller det att kommunicera om, inte när ni ska ha sex utan när det just inte är aktuellt.
    De flesta män skulle bli lyckliga av en kvinna som vill ha mer sex.
    Många har det tvärtom, en kvinna som inte alls har lust lika ofta. 
    Vänd hennes lust till något positivt och njut av varandra.
    Man ska inte ställa upp på något som man absolut inte vill men ibland så får man vara beredd att vidga sina vyer.

Lycka till! 
  • Anonym (Saknar)
    Anonym skrev 2013-03-31 10:43:40 följande:
    Fast nu är det hon som är väldigt respektlös och elak som det låter mot dig. Varför vill du vara med en människa som behandlar dig så illa. Hon måste ju ha några bra kvaliteer tänker jag som gör att du stannar, vad är bra med henne?   

Hon har så många fina och fantastiska sidor, men baksidorna gör sååå ont! Jag måste sluta bli styrd av denna intelligenta kvinna och få henne att förstå hur mycket jag åtrår henne, men att jag inte kan fortsätta om "tortyren" fortsätter!
  • Anonym (Saknar)
    Mannen 58 skrev 2013-03-31 13:01:29 följande:
    Men om hon som kvinna förväntar sig att du som man ska ta initiativ så försök att göra det då.

Hon som kvinna förväntar sig att du som man ska ta initiativ och jag tror att det stämmer rent biologiskt.

Hon vill vara "honan "och  vill att du ska vara "hanen "som tar henne.  

Om och när du tar henne så känner hon sig värdefull, en kvinna som du som hane vill para dig med.

Vi är djur och om vi förstår det så kan vi koppla av det PK och ha mycket skönare och roligare.

En del tar med sig det PK i sängen och det fungerar dåligt.

Vad ni sedan gör ... och hur ni gör gäller det att kommunicera om, inte när ni ska ha sex utan när det just inte är aktuellt.

De flesta män skulle bli lyckliga av en kvinna som vill ha mer sex.

Många har det tvärtom, en kvinna som inte alls har lust lika ofta. 

Vänd hennes lust till något positivt och njut av varandra.

Man ska inte ställa upp på något som man absolut inte vill men ibland så får man vara beredd att vidga sina vyer.

Lycka till! 

...jag kan, jag vill , jag vågar...så enkelt borde det vara...i praktiken...
  • Mannen 58
    Anonym (Saknar) skrev 2013-03-31 23:22:55 följande:

...jag kan, jag vill , jag vågar...så enkelt borde det vara...i praktiken...
    Men så gör det då........... 

Din största "motståndare" är inte hon utan du själv......

Kvinnor blir likna besvikna på män som inte vill som män blir på kvinnor som inte vill... 

Lyssna inte så förbannat mycket ...... Go right ahead Sir! 
Svar på tråden Stark kvinna