• Anonym (Saknar)

Stark kvinna

Lever med en stark kvinna och har svårt att leva upp till den mansroll jag både själv vill ha och som min fru kräver. Ja kräver, det är faktiskt så. Just detta gör att jag tappar självförtroendet och tvivlar på mig själv i nästan allt som har med relationen att göra. Jakten, som är så viktig, att prata och ge henne ett långt förspel, röra henne rätt, ja nästan allt tvivlar jag på att jag kan och min fru kräver att jag ska kunna. Det går ju förstås inte ihop, så både sexlivet och förhållandet i stort är helt under isen. Någon som känner igen sig och kan få mig att tänka klart? Känner mig bara allmänt stressad, uppgiven och handlingsförlamad!

• Svar på tråden Stark kvinna
  • Anonym (Saknar)
    Mannen 58 skrev 2013-03-31 23:31:14 följande:
    Men så gör det då........... 

Din största "motståndare" är inte hon utan du själv......

Kvinnor blir likna besvikna på män som inte vill som män blir på kvinnor som inte vill... 

Lyssna inte så förbannat mycket ...... Go right ahead Sir! 

Jag lär ju inte få någon annan att göra det åt mig, så det måste till ett egenverk! ... ska alltid hitta rätt tillfälle, men måste fokusera mer på nutänkandet, så det händer något...
  • Anonym
    zingo skrev 2013-03-17 09:38:50 följande:
    Kan inte sluta tänka på detta. Blir bara mer irriterad.
    En STARK kvinna ställer inga krav av detta slag. Hon möter sin man där han befinner sig, accepterar honom som han är, ser hans bra sidor, öppnar dörrar för att han ska kunna växa och själv vilja möta henne där hon blir mött - oavsett vad det gäller.

Du har en SVAG kvinna. 
    Det var bra skrivet. Jag tycker som du!
  • Anonym (Saknar)
    Anonym skrev 2013-03-31 23:44:51 följande:

Starkskör, men i många stycken svag, Ja!
  • Anonym (Saknar)

Turerna har varit många under påskhelgen. Började med en ensam påskafton där jag kände mig rätt utpumpad och slocknade kvickt ett par timmar. Satte sedan igång med en massa göromål som kändes nödvändiga!?

Fick sedan hem en hustru och barn, där frun hade fått fokusera på andra problem ett tag, vilket gjorde våra problem lite mindre ett tag.

Har sedan försökt vara lite aktiv och erövra henne, vilket känns som det varit på väg åt rätt håll. Det var dock bara tillfälligt. Idag har brandlarmet gått i ett, så det blev en långhelg utan större framgång och inget sex

Så det blir att svulten "smita iväg" till jobbet i morgon bitti igen, mot en ny oviss och otrygg vecka!

• Mannen 58

Tycker inte att längtan efter sex direkt har med stark eller svag att göra. Sex är en drift som man i normala fall vill tillfredsställa. Men att alltid driva igenom sin vilja för att det är möjligt att göra det är moraliskt förkastligt och visar varken på respekt eller kärlek.
  • Anonym (Saknar)

Hur bemöter man hot? Som jag tidigare nämnt har jag en svärmor som är advokat med inriktning familjerätt. Min fru har samlat på sig en massa underlag under åren, där hon påstår att hon har på fötterna för att stämma mig. Jag har en del saker sim jag kan tänka mig att hon skulle kunna använda emot mig när det gäller äktenskapsbalken. Inget fysiskt, men kanske finns det något hon kan hitta utan att veta vad den omfattar, men att bara hela tiden bli hotad om detta gör att man känner sig maktlös och utpressad. Ska man lägga sig platt, sluta ha egna åsikter, undvika argumentera bara för att slippa höra hot om stämning ideligen?

• Mannen 58
    Anonym (Saknar) skrev 2013-04-04 23:26:12 följande:
    Hur bemöter man hot? Som jag tidigare nämnt har jag en svärmor som är advokat med inriktning familjerätt. Min fru har samlat på sig en massa underlag under åren, där hon påstår att hon har på fötterna för att stämma mig. Jag har en del saker sim jag kan tänka mig att hon skulle kunna använda emot mig när det gäller äktenskapsbalken. Inget fysiskt, men kanske finns det något hon kan hitta utan att veta vad den omfattar, men att bara hela tiden bli hotad om detta gör att man känner sig maktlös och utpressad. Ska man lägga sig platt, sluta ha egna åsikter, undvika argumentera bara för att slippa höra hot om stämning ideligen?
    Lägg dig inte ner och ta emot stryk.

Kämpa.... ge inte upp.

Fråga henne vad det skulle vara då.
    Ställ rent konkreta frågor.
    Fråga .. och fråga och fråga....

Märker du att det blir obehagligt och hon verkar bli farlig så använd de möjligheter som finns.
    En advokat kan du kontakta för råd. Finns det någon mansjour där du kan få råd?

Bemöt inte hennes anklagelser i första hand utan fråga på bara.
    För anteckningar om du tror att det behövs.  

Fortsätt att leva som om allt skulle ordna sig men var inte för mycket i det blå.

Gå på magkänslan. 

Jag ser hur du har det och jag tycker att du kämpar på bra för du har det inte lätt.

Har du någon kompis som du kan snacka med....

//Mannen 58. 
  • Anonym (Saknar)

[quote=69416400][quote-nick]Mannen 58 skrev 2013-04-05 00:30:01 följande:[/quote-nick]

Anonym (Saknar) skrev 2013-04-04 23:26:12 följande:
    Lägg dig inte ner och ta emot stryk. Kämpa.... ge inte upp. Fråga henne vad det skulle vara då. Ställ rent konkreta frågor. Fråga .. och fråga och fråga.... Märker du att det blir obehagligt och hon verkar bli farlig så använd de möjligheter som finns. En advokat kan du kontakta för råd. Finns det någon mansjour där du kan få råd? Bemöt inte hennes anklagelser i första hand utan fråga på bara. För anteckningar om du tror att det behövs.   Fortsätt att leva som om allt skulle ordna sig men var inte för mycket i det blå. Gå på magkänslan.  Jag ser hur du har det och jag tycker att du kämpar på bra för du har det inte lätt. Har du någon kompis som du kan snacka med.... //Mannen 58. Jag försöker ställa frågor utan att argumentera för mycket, men känner att jag får bita mig i tungan ständigt. Ska finnas någon form av mansjour i området, så det kanske blir att göra ett försök via dem. Vi både hade ett rätt bra umgänge till en början, men om man tror och tycker att alla människor måste tillhöra en viss grupp, som min fru gör, för att man ska kunna umgås, blir det ohållbart till slut. Jag har brutit all kontakt med tidigare kompisar. Min fru har i stort sett gjort likadant. Hon har en del kontakt med sin släkt, medan jag nästan ingen alls. På något sätt behöver man någon att prata med, där man kan öppna sig. Min fru har en ventil via sin mamma, men totalt sett är det mycket frustrerande!
  • Mannen 58
    Anonym (Saknar) skrev 2013-04-06 15:12:10 följande:
    [quote=69416400][quote-nick]Mannen 58 skrev 2013-04-05 00:30:01 följande:[/quote-nick] Lägg dig inte ner och ta emot stryk. Kämpa.... ge inte upp. Fråga henne vad det skulle vara då. Ställ rent konkreta frågor. Fråga .. och fråga och fråga.... Märker du att det blir obehagligt och hon verkar bli farlig så använd de möjligheter som finns. En advokat kan du kontakta för råd. Finns det någon mansjour där du kan få råd? Bemöt inte hennes anklagelser i första hand utan fråga på bara. För anteckningar om du tror att det behövs.   Fortsätt att leva som om allt skulle ordna sig men var inte för mycket i det blå. Gå på magkänslan.  Jag ser hur du har det och jag tycker att du kämpar på bra för du har det inte lätt. Har du någon kompis som du kan snacka med.... //Mannen 58. Jag försöker ställa frågor utan att argumentera för mycket, men känner att jag får bita mig i tungan ständigt. Ska finnas någon form av mansjour i området, så det kanske blir att göra ett försök via dem. Vi både hade ett rätt bra umgänge till en början, men om man tror och tycker att alla människor måste tillhöra en viss grupp, som min fru gör, för att man ska kunna umgås, blir det ohållbart till slut. Jag har brutit all kontakt med tidigare kompisar. Min fru har i stort sett gjort likadant. Hon har en del kontakt med sin släkt, medan jag nästan ingen alls. På något sätt behöver man någon att prata med, där man kan öppna sig. Min fru har en ventil via sin mamma, men totalt sett är det mycket frustrerande!
    Du kan maila mig på adde3662@hotmail.com
Svar på tråden Stark kvinna