• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mylady

Har fått riktigt ont i svanken. Ok när jag går o står men när jag böjer mig ner gör det riktigt ont. O ömmar när jag sitter.

Kan det vara Äl? Nån som känt så?
    Känner inget i magen än iaf. Bara ryggen.
    Det bara kom plötsligt.

• Mael
    Wile skrev 2013-05-18 09:12:14 följande:
    Här kom mensen:(

Men nej va tråkigt :( fortsätter du med pergotime eller vad händer?
  • botha
    Wile skrev 2013-05-18 09:12:14 följande:
    Här kom mensen:(

Tråkigt :(
  • Wile

Mael min läkare sa att jag kunde köra det tre gånger.. Men fick bara en gång utskrivet nu. Ska ringa henne på måndag o få nästa. Ska oxå ta dom sista proverna för ivf och bli ställda i ivfkö.. O denna gång ska jag in på ul oxå för o kolla äl!
    Det känns ändå ok för det finns en plan för oss! Funkar inte pergo så blir det ivf! O vi har ju blivit gravida så det går ju bara att det tar såååå lång tid denna gång.. Vilket är frustrerande då det gick fort alla gånger vi lyckats o nu bara går det inte..

• Mael
    Wile skrev 2013-05-18 13:43:32 följande:
    Mael min läkare sa att jag kunde köra det tre gånger.. Men fick bara en gång utskrivet nu. Ska ringa henne på måndag o få nästa. Ska oxå ta dom sista proverna för ivf och bli ställda i ivfkö.. O denna gång ska jag in på ul oxå för o kolla äl!

Det känns ändå ok för det finns en plan för oss! Funkar inte pergo så blir det ivf! O vi har ju blivit gravida så det går ju bara att det tar såååå lång tid denna gång.. Vilket är frustrerande då det gick fort alla gånger vi lyckats o nu bara går det inte..

:( det är så sjukt jobbigt när det tar tid. Men jag förstår att det känns skönt med en plan! Jag hoppas jag är lugnare efter nästa läkarbesök! Jag håller tummarna för att ni lyckas med nästa kur och slipper ivf. Stor kram!!
  • Förväntansfull0406

Tänkte höra om man får hänga på här?? Har läst igenom ALLA inläggen från start och ni verkar vara ett bra gäng

Kanske ska berätta lite om min historia så ni får lite koll )

Jag Är en Normalviktig pco:are med egen äl..... ibland. Min gyn läkare sa för några år sedan att jag har nog riktigt äl någon gång om året. Resten av månaderna så växer ägget, men släpper sedan inte troligtvis. Så mina ägg behöver den där "skjutsen" Har ett pergo-barn sedan innan, hon fyller tre år i aug. Då försökte jag och min dåvarande i ett och ett halvt år.... Nu lever jag i en ny relation och kontaktade min gyn nästan med en gång när vi började försöka aktivt, min gyn skrev ut pergo med en gång och har tagit första kuren denna månaden. Min kropp reagerar JÄTTE kraftigt så jag fick åka in akut i tisdags. Hade två stora svarta "vätske fläckar" på varje sida om äggstockarna, vet inte om jag haft riktig äl men två ägg har iaf släppt. Hade så ont i tisdags att jag höll på att spy, svullna äggledare tydligen. Jag fick samma när jag försökte få min dotter. Mina ägg blir cystor i stället. Så jag har mer förhoppningar nästa månad då jag pausar med pergon.

Ja, det var min historia..... Jag känner SÅÅÅÅ väl igen mig i era historier. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan ( tycker man ser stora magar överallt, små nyfödda vart man än går, framförallt på Ica? Många vänner på Fb som väntar smått och det gnälls och klagas hela tiden. Gör väldigt ont.....

Kram på er alla och Vet ni vad!!! Om det inte konstateras att ni är sterila så sluta ALDRIG kämpa! Man måste ibland vara sin egen läkare, leta på nätet, många Mf kan tyda på olika brister exempelvis, eller att kroppen bildar antikroppar mot fostret, dessa sakerna är väldigt lätt att åtgärda. Men..... man måste kämpa för att få rätt hjälp. Vi ska få våra plus Plus

• Wile

Välkommen förväntansfull!! Självklart får du hänga på här!
    Jobbigt att få så ont!! Hjälpte dom dig på nåt sätt?

Har funderat jätte mycket igår o idag på det här med ivf.. Just nu känner jag att jag inte vill gå igenom en sån procedur samtidigt som jag inte vill annat än att bli gravid o få bli mamma!
    Så kluven i allt detta med bebisgörandet..
    Borde ju gå snart eftersom det gått flera gånger förut.. Ska ringa o få min andra kur imorgon ska prata lite med läkaren o kolla vad hon tycker då..

• trina

Första dubbelkuren av pergotime idag! Om ni får äl av pergotime, vilken cd får ni det på? Jag ska på vul cd 14.

• Förväntansfull0406

Tack wile! Nä.... Hon kunde inte hjälpa mig men jag var mest orolig över att något skulle vara fel, typ MÅNGA ägg. Men hon sa då att fler än två ägg behöver man inte direkt oroa sig när man tar pergo, om man tar ägglossningar sprutor måste man vara väldigt observant tydligen.

Men hon kunde iaf se att jag haft rejäl aktivitet därnere, svullna äggledare och troligtvis två spruckna ägg.... Men det återstår efter blodprovet om det var ägg eller cystor. Vilken jävla cirkus det är för vissa att "få" barn. Inte kul öht ( ett tag var jag helt rabiat, till och med så min man fick skälla lite på mig. Då fick jag tänka till lite.... Som han säger, oddsen är bra! Och det kommer gå, även om det kommer ta tid och kanske få mer hjälp senare.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.