• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Poison82

Tycker där borde finnas något som är till för dom med för tjockt sekret istället för bisolvon

• Poison82

Herregud alltså!! Testade den där sekretsmetoden nyss och ni vet det som sägs att bygga broar och dom ej spricker, jävlar i hoppet vad jag kan göra det, är som lim. Har foto men vill inte ni ska bli äcklade så jag lade ej ut

• Lillis

Då va undersökning gjord, skönt!

Det kändes ingenting alls faktiskt. Gjorde först ett vanligt vul för att titta på äggstockarna, det va mycket pco blåsor på båda. Vätskan som sprutades igenom äggledarna flöt på bra, så det är ju iallafall positivt! Han såg en äggblåsa på 10mm, det lät på honom som att det va ganska litet. Är på dag 9 idag, tror ni den kan växa till sig eller är det kört den här gången? Han tyckte att det va konstigt att jag inte varit på några återbesök under tiden som jag ätit pergotime.

• Loppan76

Skönt att allt gått bra.
    Vad gäller storleken på blåsan så är jag lite av samma fundering. Vad som anses som normalt vid äl.
    Men om jag fattat allt rätt så växer den ca 2 mm per dag. (Rätta mig snälla om jag har fel)
    Och ja jag måste hålla med om att det är konstigt att du inte fått göra några kontroller.

• Lillis

Dom där äggblåsorna man har med pco, är det någon skillnad på om man har fler eller mindre antal?

Det känns ju som att det ska vara svårare att bli gravid ju mer blåsor man har eller?

Man glömmer alltid bort allt man undrar och tänkt fråga när man ska till läkaren, dom är ju inte alltid jätte tydliga heller med allt.

Hur går det för er andra? :)

• Förväntansfull0406

Typiskt för pco är just poly cystiskt ovarie, alltså översatt många äggblåsor i pärlband. Vi med pco släpper ofta inte dessa ägg utan kroppen sparar dom, men de mognar ofta många på en gång därför får man fullt utslag på Stickan men.... Det är falska utslag för äggen tillbakabildas. Däremot är det väldigt vanligt att vi släpper ägg efter 35/40 ofta två på en gång. Så om det nu är en tröst så är vi fertila på nytt senare i åldern. Så mycket vet jag. Men varför man ofta har mer behåring på kroppen, är sockerberoende med övervikt som följd har jag ingen aning om

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.