• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Loppan76

Fan har en dålig dag idag. Känns hopplöst det här. Tror inte det tagit sig den här månaden heller. Vilket jag egentligen omöjligt kan veta då jag nyligen haft äl. Ja knäppt jag vet, men kan inte rå för det. Kanske så att jag ställer in mig på det värsta så jag ska slippa bli besviken igen.
    Att jag haft äl märks då jag är extra trött och äter allt jag kommer över (speciellt godis)
    Och då jag äter skräp får jag dåligt samvete för det med. Äsh måste rycka upp mig. Men ibland lättare sagt än gjort.
    Gubben tycker jag är "knäpp" som målar fan på väggen. Men jag kan ju inte rå för det. Brukar bli bättre efter någon dag eller så, men det är jobbigt när man har de här svackorna.
    Är ni lika knäppa som jag?

• princess77

Här har mensen kommit för 6:e gången.
    Nu lämnar jag er,har beslutat mig för att sluta med hormoner och istället fortsätta med dom natur medicinerna jag tog sist jag blev gravid.
    Har fått så psykiskt dåligt dom sista två månaderna med pergon så jag tycker inte att det är värt det.
    Väljer att vara lycklig ihop med det barnet jag faktiskt har så får vi se om det händer ett mirakel till i framtiden.
    Lycka till allihopa!

• Poison82

Idag är jag ganska torr, inga trådiga flytningar alls. Innebär det då att äl skedde igår?

• Mael

BIM nästa helg. Känns som att det inte blev något den här gången. Ni vet, man bara känner det på sig :(. Ser inte fram emot äggledarspolningen den 26e :(. Jävla skit!

• Loppan76

God morgon mael
    Jobbigt att känna så där, är lika dan den här månaden. Vi har bim nästan samtidigt. (23/9)
    Önskar jag kunde säga några tröstande el uppmuntrande ord om äggledarspolningen men har tyvärr inte den erfarenheten.
    Men hoppas allt går galant :)

• Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-15 07:38:50 följande:
    God morgon mael

Jobbigt att känna så där, är lika dan den här månaden. Vi har bim nästan samtidigt. (23/9)

Önskar jag kunde säga några tröstande el uppmuntrande ord om äggledarspolningen men har tyvärr inte den erfarenheten.

Men hoppas allt går galant :)

Tack! Ja visst är det jobbigt när man tappat hoppet alldeles för tidigt? Man kan ju inte veta nu att det är kört liksom. Men ja, man har väl blivit lite bitter antar jag.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.