• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Poison82

Jag är tvärtom, längtar efter att få ringa läkaren och be om äggledarspolning. Har hört goda resultat och snöat in mig på att den är just vad vi behöver.
    Bim uträknat till 22 sept enligt appen men jag tror mer på den 26 sept med tanke på att jag verkligen tror jag hade ägglossning i torsdags.

• Lillis

Jag gjorde spolningen förra veckan och det kändes verkligen ingenting! Det va mest en obekväm situation och det klarar man ju av om det ska underlätta i bebisverkstan :)

• Loppan76

Har faktiskt en ok dag idag... Tror dock fortfarande att inget hänt men lägger min energi på jävligt skitiga köksfönster och förbannar just nu solen som ligger på så jag kan inte avsluta jobbet.
    Knäpp ... Jag? Absolut

• Mael
    Lillis skrev 2013-09-15 11:28:23 följande:
    Jag gjorde spolningen förra veckan och det kändes verkligen ingenting! Det va mest en obekväm situation och det klarar man ju av om det ska underlätta i bebisverkstan :)

Skönt att höra! Det är ju så individuellt och många jag pratat med har tyckt att det varit fruktansvärt. Det är väl därför jag är nervös. För att man inte vet hur det kommer kännas för just mig. Men sedan gör man det ju oavsett som sagt. Hoppas spolningen hjälper dig :)
  • Lillis
    Mael skrev 2013-09-15 16:24:16 följande:
    Skönt att höra! Det är ju så individuellt och många jag pratat med har tyckt att det varit fruktansvärt. Det är väl därför jag är nervös. För att man inte vet hur det kommer kännas för just mig. Men sedan gör man det ju oavsett som sagt. Hoppas spolningen hjälper dig :)

Ja, jag har också läst att många tyckt att det gjort ont. Jag fick ta ett stolpiller innan men det borde väl va samma för alla.

Det kan ju va annorlunda om man har någon blockering som spolas bort också kanske?

Försök att slappna av och andas in genom näsan och ut genom munnen, det tipset fick jag :)
  • Mael
    Lillis skrev 2013-09-15 16:57:39 följande:
    Ja, jag har också läst att många tyckt att det gjort ont. Jag fick ta ett stolpiller innan men det borde väl va samma för alla.

Det kan ju va annorlunda om man har någon blockering som spolas bort också kanske?

Försök att slappna av och andas in genom näsan och ut genom munnen, det tipset fick jag :)

Jag ska bara ta två Alvedon innan sa sköterskan. Ja precis, hon sa att om man har något stopp så gör det oftast ont. Kommer vara skönt att ha det gjort iaf :) kan ju hoppas att inte mensen kommer till helgen så jag slipper helt.
  • lillaskräp

Dag 11 i cykeln nu och det känns verkligen som att något är på gång. Det isar och drar i nedre delen av magen och hugger till ibland. Jag har ju haft problem med äggstockscystor tidigare men det här känns som något helt annat. Hoppas :) Inga utslag på ägglossningsstickorna än, men det är säkert lite tidigt än. Känner mig lite stressad dock eftersom jag reser en hel del i jobbet och bor på hotell emellanåt. Tänk om jag får ägglossning precis när jag inte är hemma.. Blir väl till att mysa precis innan jag åker och direkt när jag kommer hem antar jag!

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-09-15 00:42:13 följande:
    BIM nästa helg. Känns som att det inte blev något den här gången. Ni vet, man bara känner det på sig :(. Ser inte fram emot äggledarspolningen den 26e :(. Jävla skit!
    Hoppas mensen håller sig borta!!! Jag gjorde själv spolning för några veckor sedan, och visst det kändes lite men det var inte alls så farligt. Kändes som mensvärk. Så slappna av du! Men hoppas som sagt du slipper och att mensen håller sig långt borta!!
    lillaskräp skrev 2013-09-16 12:24:19 följande:
    Dag 11 i cykeln nu och det känns verkligen som att något är på gång. Det isar och drar i nedre delen av magen och hugger till ibland. Jag har ju haft problem med äggstockscystor tidigare men det här känns som något helt annat. Hoppas :) Inga utslag på ägglossningsstickorna än, men det är säkert lite tidigt än. Känner mig lite stressad dock eftersom jag reser en hel del i jobbet och bor på hotell emellanåt. Tänk om jag får ägglossning precis när jag inte är hemma.. Blir väl till att mysa precis innan jag åker och direkt när jag kommer hem antar jag!
    Det låter ju hoppfullt! Håller tummarna för dig!! Sexa på mycket innan du åker så är det lungt.....är bäst att ha sex innan ÄL. 

Själv tar jag sista tabletterna pergotime imorgon så sen börjar vi testa med stickor! :)

• lillaskräp

Helt plötsligt känns allt jättetungt. Jag har testat med LH-stickor ca en vecka och de har sakta blivit starkare. Dock inte i närheten av lika starka som teststrecket. Igår kväll och idag på morgonen blir strecken svagare och svagare igen. Betyder det att jag missade ÄL fast jag testade två ggr/dag? Vi hade sex i helgen men tyvärr utan att han kom i mig..

• LillaJagMaria
    lillaskräp skrev 2013-09-18 10:41:05 följande:
    Helt plötsligt känns allt jättetungt. Jag har testat med LH-stickor ca en vecka och de har sakta blivit starkare. Dock inte i närheten av lika starka som teststrecket. Igår kväll och idag på morgonen blir strecken svagare och svagare igen. Betyder det att jag missade ÄL fast jag testade två ggr/dag? Vi hade sex i helgen men tyvärr utan att han kom i mig..
    Ja usch jag vet hur det är med det där testerna....så svårt att tyda. Jag har kört med Clearblue Digitala ägglossningtest det senaste månaderna. Det är dyra men mycket lättare att tolka. Glad gubbe  = ägglossning, man behöver inte hålla på att tolka massa otydligt streck....

Men du och mannen får mysa på mycket nu så har ni nog bra chans denna månaden också! :)  
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.