Mael skrev 2013-09-18 23:12:13 följande:
ja jag säger absolut inte att du inte blev hjälpt. Jag försöker inte heller trampa dig på tårna på något sätt. Men flera som jag känner har fått fel "diagnos" av henne. Hon sa till mig att jag hade en fin ägglossning och inga tecken alls på pco. Hon sa till min sambo att hans spermaprov var jätte jättebra. Detta var precis i början av vår utredning så jag visste inte så mycket. Men hon kan ju för det första inte veta att jag har en fin ägglossning utan prov. Hon tog inte ett enda blodprov på mig. När vi bytte till Härnösand efter att Ludmilla sa att det satt i huvudet på mig så fick vi veta att jag har pco och ingen ägglossning plus att ingen av min sambos prover har varit bra och har nog aldrig någonsin varit bra heller. Och att säga till tjejer att det sitter i huvudet är fruktansvärt. Man känner nog med skuld som det är. Sedan är det klart att hennes dunderkur hjälper om man har bakterier men det är väldigt märkligt att alla får exakt samma diagnos av henne. Efter mitt andra missfall så sa hon "ring om du blir gravid, hejdå". Jag tyckte väldigt väldigt bra om henne men nu är jag bara väldigt besviken och känner mig dessutom lurad.
Vad tråkigt

du trampar mig inte på tårna, ber m ursäkt om du upplevde det så. Men ville förklara mig hur det låg till för vår del. Vi vet att makens simmare inte är helt ok, men vi lyckas ju ändå bli gravida så oron kring den biten har jag släppt lite grann. Min ägglossning är kontrollerad flera ggr genom åren så jag vet (känner dessutom) att jag har äl regelbundet. Hon sa till mig också att slappna av, tro mig jag vet att det inte spelar någon roll. Och alla blir inte gravida & får barn efter att man har adopterat, då hade de blivit det iaf utan adoption. Nåja får väl se om jag har turen att bli gravid även den här omgången & hur långt det isf går, kommer inte att nöja mig utan hjälp om jag så ska behöva söka mig utomlands.