• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • lillaskräp

Äsch, funkar varken från datorn eller mobilen..

Men ni menar att testerna kan variera i styrka innan de blir positiva?

Jag har ingen spontan ägglossning så vet inte vad som är tidigt och sent för min cykel tyvärr.. Igår hade jag en riktig skitdag och kände mig nästan redo att ge upp. Trodde att vi hade missat ÄL. Men kanske att det inte var det ändå, och att det fortfarande finns chans att den kommer?

• mammasusan
    lillaskräp skrev 2013-09-19 15:17:34 följande:
    Äsch, funkar varken från datorn eller mobilen.. Men ni menar att testerna kan variera i styrka innan de blir positiva? Jag har ingen spontan ägglossning så vet inte vad som är tidigt och sent för min cykel tyvärr.. Igår hade jag en riktig skitdag och kände mig nästan redo att ge upp. Trodde att vi hade missat ÄL. Men kanske att det inte var det ändå, och att det fortfarande finns chans att den kommer?

Jag är inne på min andra pergokur (fast jag har regelbunden äl) vid första kuren trodde jag att min äl skulle utebli eller att testerna inte fungerade, men tillslut gav det max utslag på dag 16-17. Äl kommer vanligtvis 4-10dgr efter att man har tagit sista tabl. Min äl kom alltså 8-9dgr efter sista tabl. Hade mycket mer ont i magen då än vad jag annars har vid äl.
  • lillaskräp

mammasusan: Hur såg testerna ut dagarna innan? Blev dom sakta starkare och starkare eller blev dom starka "helt plötsligt"?

• mammasusan

De brukar variera lite i styrka men då det är positivt är det absolut ingen tvekan teststrecket "lyser" gentemot kontrollstrecket. I mitt galleri har jag bild på ältest från CB monitorn då jag åt första pergokuren, det testet blev så starkt att kontrollstrecket knappt syntes. Så starkt har jag aldrig fått utan pergotime.

• Poison82

Blä!! Illamående illamående. Sen i förrgår. Och direkt börjar hjärnan tänka GRAVID och jag hatar det. Jag vet ju att det bara är kroppen som luras precis som alla andra jäkla ggr .
    Hatar att hoppas

• mammasusan
    Poison82 skrev 2013-09-19 18:47:40 följande:
    Blä!! Illamående illamående. Sen i förrgår. Och direkt börjar hjärnan tänka GRAVID och jag hatar det. Jag vet ju att det bara är kroppen som luras precis som alla andra jäkla ggr . Hatar att hoppas

När har du bim då? Jag blir också illamående tidigt inte alls roligt
  • Loppan76

Hoppas det är något då poison :)
    Själv känner jag inget :-/ men tror ju som sagt att inget hänt den här månaden.

• Poison82

Enligt appen - på söndag
    Enligt egen uträkning baserat på äl - om en vecka
    Känner mig 99% säker på att det bara är kroppen som lura så jag blir bara arg, ledsen och trött på det

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.