• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mylady

Glada besked idag. Jag har haft ÄL!

Tagit min fjärde pergokur denna månad.
    De tre innan gav bara första kuren bra ÄL värden på blodprovet. Enkel dos

Den här fjärde var dubbel dos och jag fick bra värden!

Vi är så glada att dosen funkade. Trodde inte det då jag inte kännt av ÄL. Och jag känner inget i brösten vilket jag brukar de gånger jag haft äl.

Men man får väl lita på blodprovet?

Nu hoppas vi att mensen inte kommer o ett plus istället. Men vågar knappt hoppas. Vi har försökt i evigheter känns det som. Försök 21 nu.

Just nu är jag iaf glad att jag fick ÄL

• Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-09-19 13:32:18 följande:
    Mael. Vad innebär graviditetsgaranti??

Graviditetsgarantin kan man köpa om man tidigare inte gjort misslyckade Ivf försök. Man får alltså tillbaka pengarna om det skulle misslyckas. Samt om man får missfall. Du kan läsa mer på ivf kliniken i Falun. Gå in på deras hemsida och kolla. Skulle absolut välja det om vi inte fick betalt.
  • mammasusan
    mylady skrev 2013-09-19 19:53:35 följande:

Glada besked idag. Jag har haft ÄL!

Tagit min fjärde pergokur denna månad.
    De tre innan gav bara första kuren bra ÄL värden på blodprovet. Enkel dos

Den här fjärde var dubbel dos och jag fick bra värden!

Vi är så glada att dosen funkade. Trodde inte det då jag inte kännt av ÄL. Och jag känner inget i brösten vilket jag brukar de gånger jag haft äl.

Men man får väl lita på blodprovet?

Nu hoppas vi att mensen inte kommer o ett plus istället. Men vågar knappt hoppas. Vi har försökt i evigheter känns det som. Försök 21 nu.

Just nu är jag iaf glad att jag fick ÄL

Härligt! Klart du ska lita på blodprovet! Håller tummen för plus!
  • Syrran85

Hej!
    Hoppar på denna tråden. Har försökt bli gravid i ett år nu utan att lyckas. Jag har ätit första kuren pergotime pga att jag sällan eller aldrig har ÄL eller mens. Har varit på UL som inte visade på någon större tillväxt av äggblåsorna så gyn trodde ej att jag skulle få någon ÄL denna gång, vilket jag troligen inte har haft heller. Inget utslag på ÄL-testerna och inga ÄL-känningar. En liten fråga till er: när ska man börja testa med ÄL-test? Är nybörjare på detta. 
    Nu får jag vänta ända tills den 14 oktober för att få prata med gynläkaren igen eftersom hon är ledig... Rynkar på näsan 

• mammasusan
    Förväntansfull0406 skrev 2013-09-19 22:26:11 följande:

Jag har alltid tagit äl-tester på eftermiddagen. Man ska undvika på
    Morgonen eftersom det kan ge falska svar.

Fast med CB fertilitetsmonitor ska man använda morgon urin. Brukar du testa någon speciell tid?
  • Förväntansfull0406

Jag testade alltid exakt samma tid, efter middag typ. Men jag har alltid använts testlagrets tester och det står nog till och med att man inte bör testa på morgon.

• mammasusan
    Syrran85 skrev 2013-09-19 22:33:59 följande:

Hej!
    Hoppar på denna tråden. Har försökt bli gravid i ett år nu utan att lyckas. Jag har ätit första kuren pergotime pga att jag sällan eller aldrig har ÄL eller mens. Har varit på UL som inte visade på någon större tillväxt av äggblåsorna så gyn trodde ej att jag skulle få någon ÄL denna gång, vilket jag troligen inte har haft heller. Inget utslag på ÄL-testerna och inga ÄL-känningar. En liten fråga till er: när ska man börja testa med ÄL-test? Är nybörjare på detta. 
    Nu får jag vänta ända tills den 14 oktober för att få prata med gynläkaren igen eftersom hon är ledig... Rynkar på näsan 

Hej! Det beror på hur lång cykel du har. Jag ska börja på dag 13 då jag ätit pergo, annars använder jag CB fertilitetsmonitor som brukar vilja ha första testen dag 9...brukar få max dag 14-16. Vet dock inte hur det fungerar då man inte har regelbunden cykel, hoppas någon annan kan ge svar
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.