• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Syrran85

Ja efter att jag började med pergon. Men man brukar få ägglossning 4-10 dagar efter sista tabletten pergotime, stämmer det? Ska man testa med ÄL-stickor varje dag då? 

• mammasusan
    Syrran85 skrev 2013-09-19 22:53:23 följande:

Ja efter att jag började med pergon. Men man brukar få ägglossning 4-10 dagar efter sista tabletten pergotime, stämmer det? Ska man testa med ÄL-stickor varje dag då? 

Japp från dag 13 tills du får max på Stickan, äl sker 24-48h efter max
  • Lillis
    mammasusan skrev 2013-09-19 22:40:54 följande:
    Fast med CB fertilitetsmonitor ska man använda morgon urin. Brukar du testa någon speciell tid?

CB fertilitetsmonitor, är den bra? Hur funkar den jämfört med CB digital?
  • Mael
    Förväntansfull0406 skrev 2013-09-19 22:25:09 följande:
    Aha, inte graviditets garanti då, utan mer "pengarna tillbaka om du inte är nöjd garanti " haha...

Haha. Typ. Men läs mer. Det är väldigt smart iaf. Istället för att kasta bort pengar på enstaka ivf försök.
  • mammasusan
    Lillis skrev 2013-09-20 00:10:45 följande:

CB fertilitetsmonitor, är den bra? Hur funkar den jämfört med CB digital?
    Jag tycker den är toppen! Den gör sitt jobb . Aldrig provat CB digala ältest så kan ej jämföra....
  • Lillis
    mammasusan skrev 2013-09-20 10:23:56 följande:
    Jag tycker den är toppen! Den gör sitt jobb . Aldrig provat CB digala ältest så kan ej jämföra....

Ok, visst är den ganska dyr? Kissar man på stickor? Jag hade ju tjänat in dom pengarna för länge sen med tanke på hur många gånger man köpt vanliga ÄLtest.

Provade Donnatest men det gillade inte jag. Någon annan som provat det?
  • mammasusan
    Lillis skrev 2013-09-20 11:14:59 följande:

Ok, visst är den ganska dyr? Kissar man på stickor? Jag hade ju tjänat in dom pengarna för länge sen med tanke på hur många gånger man köpt vanliga ÄLtest.

Provade Donnatest men det gillade inte jag. Någon annan som provat det?
    Ja den kostar lite, men värt varenda krona i mitt tycke. Jag köpte den samma år den lanserades, vet inte om den sjunkit något nu kanske. Annars finns de begagnade att köpa då & då. Stickorna kostar runt 250-300kr & räcker vanligtvis två månader.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.