• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Poison82

Och jag känner mer och mer att jag vill lägga ner det fullständigt . Jag orkar eg inte mer. Besvikelse efter besvikelse, en kropp som konstant luras med tecken på graviditet. Folk som blir gravida till höger och vänster. Känns just nu som jag skulle må bättre av att sälja av alla bebis saker och sätta in preventivmedel.
    Avskyr att jag vänta så länge med att be om hjälp, samtidigt verkar de inte veta ett skit om fertilitetsproblem . Men innan jag fått till den här jävla spolningen så känns det inte som jag gjort allt.

Jag kan inte pausa det i någon månad. Dels för jag vet att jag inte kan sluta tänka på det och dels för att jag kommer känna att där gick onödig tid till spillo.

• mammasusan

Dag 14 & ännu inget max däremot har jag än en gång UVI på g för det svider & jag är kissnödig hela tiden ....verkar få UVI så fort vi har sex nu för tiden blir att dricka vinäger några dagar framåt nu då & ringa & prata med Ludmila & se vad hon säger

• Loppan76

Ush vad ledsna känslor det är i tråden nu. Men jag är ju en av dom så...
    Vad fan gör man?
    Ibland är det så svårt att hitta orken att gå vidare.

• mammasusan
    Loppan76 skrev 2013-09-22 11:09:10 följande:
    Ush vad ledsna känslor det är i tråden nu. Men jag är ju en av dom så... Vad fan gör man? Ibland är det så svårt att hitta orken att gå vidare.

Ja du det undrar jag med efter 16 tidiga mf....ändå hoppas jag som en idiot varje månad eller de ggr stickan ger ett plus....& då jag redan nu innan äl åkt på uvi känns det meningslöst att ens hoppas på ett plus som skulle stanna, om jag inte hinner få bort uvi.n på någon dag.....men någon gång måste ju "ärtan" välja att stanna & fästa som den ska, för jag blir ju gravid.......det är det som driver mig & längtan efter en trea....
  • Lillis

Jag har också lätt att få UVI om jag inte kissar nästan direkt efter sex, nu vill man ju vänta ca 30min för att hålla kvar det lite längre så nu har ja åkt på några UVI pga det. Nu när det närmar sig ÄL så börjar jag dricka väldigt mycket vatten så att jag är kissnödig stup i kvarten, tänker att om man kissar ofta så spolas det igenom hela tiden och bakterier kanske inte hinner frodas. Tar en c-vitamin varje dag också. Har inte haft nån UVI sen jag började göra så! (Peppar, peppar)

• mammasusan
    Lillis skrev 2013-09-22 12:44:13 följande:
    Jag har också lätt att få UVI om jag inte kissar nästan direkt efter sex, nu vill man ju vänta ca 30min för att hålla kvar det lite längre så nu har ja åkt på några UVI pga det. Nu när det närmar sig ÄL så börjar jag dricka väldigt mycket vatten så att jag är kissnödig stup i kvarten, tänker att om man kissar ofta så spolas det igenom hela tiden och bakterier kanske inte hinner frodas. Tar en c-vitamin varje dag också. Har inte haft nån UVI sen jag började göra så! (Peppar, peppar)

Tack för tipset dricker citronvatten nu, godare än vinägervatten....fick rådet att försöka hålla mig lite också & inte kissa direkt.....hur mycket kan man dricka då? Är ju inte bra att dricka för mkt, fast de kanske inte gäller vid uvi?
  • princess77

Har ett välförtjänt pergo Break men följer er! Nu behöver vi lite plus i tråden!!
    Här dricker jag munkpeppar och äter b vitamin för att boosta kroppen igen

• Loppan76

Ja plussen lyser med sin frånvaro. Kanske oktober är månaden vi väntat på? Att få lite ljus i höstmörkret.
    Själv har jag lugnat ner mig och hormonerna har lagt sig. Har haft PMS från h-vetet denna gången. Så nu väntat jag mensen när som så hela karusellen kan börja om igen.
    Väntar svar på mina prover nu också för att se om jag haft äl eller ej. Hoppas hoppas... Annars skulle hon öka pergo dosen. Om jag mådde dåligt med enkel dos vill jag inte ens tänka på vad en dubbel kommer göra :-/ (tror gubben lägger in om skilsmässa om jag blir värre hahaha)
    De skulle dubbelkolla amh värdet igen då jag har så lågt.
    Tråkigt med uvi.. Är tack och lov förskonad från sådant. Har inte haft det på säker 20 år.
    Hoppas ni kryar på er snart.

• Förväntansfull0406

Jag tror att 2014 är "the year" detta året har helt ärligt varit det absolut värsta jag varit med om!! Jättemånga jag känner har skiljt sig, min frisör, min hudterapeut, min sambos syster... Och vi pratade just om det hos frissan och hon sa att detta året var spått att vara "oturens år" jag gick med i en gravid tråd för oss som skulle ha barn mars/april..... Och det var en LÅNG lista på gravida, tro är 70% föll bort pga mf, ma, någon skulle plötsligt skilja sig och skulle avbryta sin grav. Vad i hela friden????

Nu hoppas jag ju att ni plussar ändå här i tråden men det är något som hänger över detta året.... Obehagligt.

• Poison82

Mensen kom idag istället. Det var ju ett gulligt sätt av min kropp att fira min födelsedag

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.