• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mylady

Vilken dag brukar ni ha BIM när ni haft Äl med pergo?

Testar inte med stickor så vet inte exakt när jag hade Äl men blodprovet var bra på dag 21.
    Är på dag 23 nu.

• Förväntansfull0406

Men, om älprovet var bra så hade du ju äl! Räkna då med 14 dagar fram från den dagen du tror du haft äl. Man har i nästan alla fall 14 dagars lutealfaa

• mylady

Har ingen aning alls när Äl var. Men dom säger ju att värdena är bäst en vecka efter. Så får kanske tänka så. Borde ju iaf ha BIM nån gång inom en vecka från idag

• Loppan76

Undrar om ni får mer pms besvär av pergon? Om jag jämför den här månaden som är min första pergo kur med tidigare så är jag ett monster just nu. Är på bim -2 el 3 och har tagit negativt test i morse. Tror ju inte heller det tagit den här månaden.
    Men jag känner mig så jäkla labil just nu. Känslig som fn. Beror nog en del på stressen men jag känner inte igen mig själv.
    Så jag undrar just om pergon förstärker pms besvären? Någon som märkt skillnad?

• mammasusan
    Loppan76 skrev 2013-09-21 08:59:43 följande:

Undrar om ni får mer pms besvär av pergon? Om jag jämför den här månaden som är min första pergo kur med tidigare så är jag ett monster just nu. Är på bim -2 el 3 och har tagit negativt test i morse. Tror ju inte heller det tagit den här månaden.
    Men jag känner mig så jäkla labil just nu. Känslig som fn. Beror nog en del på stressen men jag känner inte igen mig själv.
    Så jag undrar just om pergon förstärker pms besvären? Någon som märkt skillnad?

Jag plussade min första pergokur (fast de förstås blev mf igen) & hade då mer "PMS" än vanligt....inväntar äl nu i min andra kur & fick ännu fler biverkningar den här omgången
  • Loppan76

Ledsen för ditt mf.
    Hade jag inte tagit pergo hade jag nog trott jag är gravid, dock visar testen att jag inte är det. Men fortsätter det så här kommer jag bli knäpp. Tycker synd om gubben också som får ta så mycket skit från mig nu. Från att igår varit ragatan till att idag bli över känslig.
    Fler som märkt skillnad?

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.