• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • LillaJagMaria
    Poison82 skrev 2013-09-23 13:35:21 följande:
    Mensen kom idag istället. Det var ju ett gulligt sätt av min kropp att fira min födelsedag
    Nej usch va tråkigt :( 

Men Grattis på födelsedagen i alla fall! :) Hoppas hoppas hoppas det tar sig för er nästa månad istället!!

Själv väntar jag på ÄL, ingen glad gubbe än men snart hoppas jag.... 
  • Loppan76

Grattis på födelsedagen.
    Tråkigt med mensen dock. Väntar min i dag eller morgon. ser ut som vi följs åt i en månad till.

• mammasusan
    Poison82 skrev 2013-09-23 13:35:21 följande:

Mensen kom idag istället. Det var ju ett gulligt sätt av min kropp att fira min födelsedag

Hoppas du får en bra födelsedag ändå! Grattis
  • mammasusan

Dag 15 idag & testet taget för en liten stund sedan, inte långt kvar förrän det visar positivt nu , vet isf vad vi ska göra ikväll . Får inte att missa att jag har äl på g inom kort för jag har riktigt rikliga älflytningar....

• mammasusan
    Loppan76 skrev 2013-09-23 16:35:02 följande:

Mammasusan
    Hoppas det tar sig denna gången :)

tack, hoppas mer på att det isf ska stanna kvar...har oftast "turen" att bli gravid så fort vi prickar äl
  • mammasusan

Taget nyss ca 2,5h efter det förra & nu är det nästan nästan positivt ????, då borde nästa test om någon timma visa max ????

• lillaskräp

Hörni tjejer, kan ni hjälpa mig med när jag har BIM? Vet ju att man räknar 14 dagar från ägglossning. Jag hade positivt ÄL-test fredag/lördag, när har jag då BIM med tanke på att ÄL sker efter positivt utslag..

Sen har jag lite funderingar över magontet jag har haft sedan i natt. Gör ont i nedre delen av magen. Liknar smärtan jag hade vid äggstockscystorna. Men borde inte det vara lite tidigt att känna av cystor när jag hade ägglossning i helgen? Vad kan det annars vara?

Mycket tankar och svårt att fokusera känner jag..

• Lillis
    mammasusan skrev 2013-09-23 22:14:54 följande:
    Max vid 22 cd15

Ska det inte vara två lika starka sträck? Och ska man inte gå efter kontrollsträcket som också ska vara väldigt starkt? Jag undrar för att jag hade nääästan lika starka sträck igår men kontrollsträcket var ändå inte jätte starkt. Haft målande värk på ena sidan vid äggstocken i två dagar nu men inte haft två starka sträck på mina stickor så har tagit det som ej positivt. Tänker jag fel?
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.