• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mammasusan
    Lillis skrev 2013-09-23 23:35:05 följande:
    Ska det inte vara två lika starka sträck? Och ska man inte gå efter kontrollsträcket som också ska vara väldigt starkt? Jag undrar för att jag hade nääästan lika starka sträck igår men kontrollsträcket var ändå inte jätte starkt. Haft målande värk på ena sidan vid äggstocken i två dagar nu men inte haft två starka sträck på mina stickor så har tagit det som ej positivt. Tänker jag fel?

Antingen ska strecken vara lika starka, annars ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket. Är kontrollstrecket starkare än teststrecket är det inte positivt. På min sista bild är teststrecket starkare & det är positivt, kommer med största sannolikhet synas ännu bättre imorgon bitti då jag testar.
  • Lillis
    mammasusan skrev 2013-09-24 00:03:40 följande:
    Antingen ska strecken vara lika starka, annars ska teststrecket vara starkare än kontrollstrecket. Är kontrollstrecket starkare än teststrecket är det inte positivt. På min sista bild är teststrecket starkare & det är positivt, kommer med största sannolikhet synas ännu bättre imorgon bitti då jag testar.

Då har jag lärt mig nåt nytt, tack! :)
  • mammasusan

Det var inte bra för monitorn att jag startade den som dag 5 fast jag då var på c.d 10, för idag dag 16 tror den alltså dag 11 & fast stickan visade ett så starkt teststreck den bara kan & supersvag kontroll linje gav monitorn bara hög...billiga stickan blev förstås starkare än igår kväll . Tur att jag har haft monitorn i flera år & vet hur stickorna avläses nu när monitorn blev förvirrad

• Poison82

Tack för grattis hälsningar! Mensen är trots allt inte riktigt igång än. Blodblandade flytningar lör,sön, igår och idag. Lite mer för varje dag men inte rött utan mer rosa/brunt än. Endast när jag torkar mig efter toabesök och inte varje gång. Då är det nog mens imorgon eller torsdag ändå men drygt med sånt här

• Loppan76

Jävligt drygt när det strular. Själv kan man tro någon stuckit kniven i mig. Men man får se det possitivt... En ny månad att köra på. Hoppas det tar sig nu då :-/

• Mael

Har en riktigt dålig dag. Grät mig själv till sömns igår. Gör så jävla ont när jag tänker på att det kanske aldrig kommer gå. Att man kanske aldrig får uppleva det. Usch. Men jag antar att man behöver ha sina dippar ibland för att orka detta. Spolning imorgon och på fredag är det dags för en ny kur pergotime.

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-09-25 13:58:54 följande:
    Har en riktigt dålig dag. Grät mig själv till sömns igår. Gör så jävla ont när jag tänker på att det kanske aldrig kommer gå. Att man kanske aldrig får uppleva det. Usch. Men jag antar att man behöver ha sina dippar ibland för att orka detta. Spolning imorgon och på fredag är det dags för en ny kur pergotime.
    Ja usch ibland får man riktiga dippar....men som du säger så behöver man kanske dem för att kunna må bättre de andra dagarna. Det vi går igenom tjejer är grymt jobbigt, att inte få det vi allra helst önskar, vi ska vara stolta att vi är så starka som vi är i alla fall!!

Du ska se att det kommer gå jättebra imorgon! Tyckte själv det gick mycket bättre än jag förställt mig innan, spände lite men annars var det ingen fara och direkt det var färdigt så kände man inget alls. 

Väntar på ÄL nu, känns som den borde vara här när som helst nu men än så länge ingen glad gubbe..... 
  • Lillis
    Mael skrev 2013-09-25 13:58:54 följande:

Ja, usch jag hamnar också i dom tankarna ibland. Det får helt enkelt inte bli så! :)

Vilken cykeldag är det för dig när du gör spolningen? Tänkte eftersom du börjar med pergotime på fredag.
  • Mael
    Lillis skrev 2013-09-25 14:41:51 följande:
    Ja, usch jag hamnar också i dom tankarna ibland. Det får helt enkelt inte bli så! :)

Vilken cykeldag är det för dig när du gör spolningen? Tänkte eftersom du börjar med pergotime på fredag.

Nä det får inte bli så!

Det blir på dag 4. Börjar med pergotime dag 5. Skulle egentligen vara på dag 6 men min mens blev två dagar sen. Kommer alltså ha mens imorgon när spolningen görs. Men på sluttampen. Jag mailade och frågade om detta men det var tydligen inga problem.
  • Lillis
    Mael skrev 2013-09-25 15:26:36 följande:
    Nä det får inte bli så!

Det blir på dag 4. Börjar med pergotime dag 5. Skulle egentligen vara på dag 6 men min mens blev två dagar sen. Kommer alltså ha mens imorgon när spolningen görs. Men på sluttampen. Jag mailade och frågade om detta men det var tydligen inga problem.

Jaha, va bra då så du kan ta pergotime den här cykeln! Jag fick bara göra spolningen mellan dag 9-13. Gjorde på dag 9. Så jag har inte kunnat äta pergotime den här cykeln och nu går jag bara å väntar å väntar på glad gubbe. Är på dag 22 idag.

Det är märkligt att det är så olika för alla med allting.
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.