• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    Lillis skrev 2013-09-25 16:36:08 följande:
    Jaha, va bra då så du kan ta pergotime den här cykeln! Jag fick bara göra spolningen mellan dag 9-13. Gjorde på dag 9. Så jag har inte kunnat äta pergotime den här cykeln och nu går jag bara å väntar å väntar på glad gubbe. Är på dag 22 idag.

Det är märkligt att det är så olika för alla med allting.

ja verkligen. Jag har ingen lust att hoppa över en månad nu. 3 månader till sedan blir det förhoppningsvis ivf kö.

När brukar du få ägglossning? Jag brukar få runt dag 16-17 med pergotime.
  • Poison82

Nä, nu skiter jag i detta och tar en paus från detta skitet!! Efter att ha haft rosa flytningar mer eller mindre sen i lördagskväll så verkar mensen nu först vara på G , nu är det rött och kommer hela tiden men inget i bindan än men börjar väl imorgon förhoppningsvis.
    Ska ta mig kraften att lyfta luren och få till en spolning och i väntan på denna så tänker jag ta en paus i försökandet. Inte så att vi ska ha skyddat sex men vi kommer ha sex enbart när vi känner för det och om det bara blir 2 ggr på hela månaden then so be it! Och inga äckliga tabletter eller annat skit utan bara leva i nuet och försöka släppa detta lite. 20 månaders frustration är mer ön man klarar av, det räcker nu. Nu ska jag leva med de två pågar jag har i mitt liv (sambo och son)
    Önskar er andra stort lycka till och hoppas ni inte finns kvar här när jag kommer tillbaka (för då hoppas jag ni är gravida och hoppat in i annan tråd)

• Lillis

Med första kuren fick jag på dag 13 och med andra kuren dag 23. Så det skiljer sig lite, bara ätit två kurer.

• Lillis
    Poison82 skrev 2013-09-25 20:19:48 följande:
    Nä, nu skiter jag i detta och tar en paus från detta skitet!! Efter att ha haft rosa flytningar mer eller mindre sen i lördagskväll så verkar mensen nu först vara på G , nu är det rött och kommer hela tiden men inget i bindan än men börjar väl imorgon förhoppningsvis.

Ska ta mig kraften att lyfta luren och få till en spolning och i väntan på denna så tänker jag ta en paus i försökandet. Inte så att vi ska ha skyddat sex men vi kommer ha sex enbart när vi känner för det och om det bara blir 2 ggr på hela månaden then so be it! Och inga äckliga tabletter eller annat skit utan bara leva i nuet och försöka släppa detta lite. 20 månaders frustration är mer ön man klarar av, det räcker nu. Nu ska jag leva med de två pågar jag har i mitt liv (sambo och son)

Önskar er andra stort lycka till och hoppas ni inte finns kvar här när jag kommer tillbaka (för då hoppas jag ni är gravida och hoppat in i annan tråd)

Lycka till!
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-09-25 14:31:18 följande:
    Ja usch ibland får man riktiga dippar....men som du säger så behöver man kanske dem för att kunna må bättre de andra dagarna. Det vi går igenom tjejer är grymt jobbigt, att inte få det vi allra helst önskar, vi ska vara stolta att vi är så starka som vi är i alla fall!!

Du ska se att det kommer gå jättebra imorgon! Tyckte själv det gick mycket bättre än jag förställt mig innan, spände lite men annars var det ingen fara och direkt det var färdigt så kände man inget alls. 

Väntar på ÄL nu, känns som den borde vara här när som helst nu men än så länge ingen glad gubbe..... 

Tack för dina peppande ord! Jag hade missat ditt inlägg. Jag hoppas jag också tycker det går bra. :) och att det går snabbt.
  • Loppan76

Önskar dig all lycka poison.
    Själv väntar jag på läkaren som skulle ringa idag om mina prover, har gått med telefonen som ett plåster på mig men ingen läkare har ringt. Så surt :-/

• Mael

Lycka till! Kram
  • LillaJagMaria
    Lycka till Poison!
    Kram

Mael - Lycka till på spolningen idag!
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-09-26 12:49:56 följande:
    Lycka till Poison!

Kram

Mael - Lycka till på spolningen idag!

Tack! Nu är det över. Det var verkligen ingen trevlig upplevelse men som tur var så gick det snabbt. Det var lite trögt att få igenom vätskan i ena äggledaren och det var nog det som gjorde ondast. Men nu är det gjort och det känns bra. Blev även glad då vår läkare sa att jag bara ska äta den här kuren med pergotime och sedan skickar han remissen till Umeå för ivf. Känns så skönt att det händer saker.
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-09-26 17:27:11 följande:

Tack! Nu är det över. Det var verkligen ingen trevlig upplevelse men som tur var så gick det snabbt. Det var lite trögt att få igenom vätskan i ena äggledaren och det var nog det som gjorde ondast. Men nu är det gjort och det känns bra. Blev även glad då vår läkare sa att jag bara ska äta den här kuren med pergotime och sedan skickar han remissen till Umeå för ivf. Känns så skönt att det händer saker.
    Va skönt att du gjort det nu då. Och verkligen skönt att du bara behöver äta en pergotime omgång till innan det blir remiss till IVF. Är väldigt skönt när det händer saker så man inte står och stampar på samma ställe för länge. 
    Jag hoppas det tar sig för er denna månaden!! Spolning kan ju göra att det blir lättare, har jag hört i alla fall. 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.