• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • botha
    Sultanol skrev 2013-05-20 12:13:48 följande:
    Håller tummarna för er alla!! Själv skulle jag lämna blodprov idag.. Men mitt alarm ringde inte så missade min tid! Så frustrerande! Men lyckades få en ny tid i EM sån tur var!! Har haft ont i magen den sista veckan och mått allmänt dåligt.. Vet Inte om det kan vara pga tabletterna eller annat! Förra kuren kände jag inget direkt!! Hoppas i alla fall på att mina prover visar att jag haft ägglossning!!!!

Vi håller tummarna !!
  • Förväntansfull0406

Frökennanna84:

Vid äl så kan det göra jävligt ont! Jag åkte akut till den läkare som skrev ut mina tabletter och hon sa då att det är äggledarna som svullnar upp när ägget/äggen ska släppa. Finns dock inga garantier för att de verkligen lossat iaf utan endast blodprov kam visa. Hon gjorde vul på mig och kunde se att jag haft äl, troligtvis från båda äggstockarna. Jag hade så äckligt jävla ont ska jag säga, som du beskriver det, kunde knappt röra mig eller sitta. Så mitt tips är att be om vul och blodprov!! Blodprovet ska tas på dag 21-22.

• many87

En dubbel dos till kör vi på.. Vul kontroll mens dag 10.. Verkar bli sista försökte med pergotime innan uppehåll. Läkaren vill helst inte skriva ut fler omgångar men de skulle vi diskutera när vi träffas för kontroll...

• Förväntansfull0406

Måste fråga er!! Om man som jag och min man har barn båda två sedan innan. Kan vi inte få ivf hjälp då via landstinget?? Ringde en privat klinik nu och sa att nej det får man inte eftersom vi inte räknas som barnlösa, men att vi gärna fick komma till dom. Men det skulle kosta oss ca 40,000! Jag bor i Skåne om det hjälper. Ringde till cura i Malmö.

• Sultanol

Hmm.. Jag har en kompis som har ett barn sedan innan men som fick hjälp via landstinget, dock stod dom på väntelista i ungefär fem år!! Och dom fick sin bebis i början på detta året :)

• Förväntansfull0406

Låter jätte otacksamt, vi vill båda två mer än nånting annat få ett barn ihop men han var först emot helt att skaffa fler barn öht, han tyckte han var för gammal redan nu. Sedan tog hans barnlängtan över hand (tack och lov) men fem år definitivt nej.

• frökenanna84
    Förväntansfull0406 skrev 2013-05-20 18:57:24 följande:
    Frökennanna84: Vid äl så kan det göra jävligt ont! Jag åkte akut till den läkare som skrev ut mina tabletter och hon sa då att det är äggledarna som svullnar upp när ägget/äggen ska släppa. Finns dock inga garantier för att de verkligen lossat iaf utan endast blodprov kam visa. Hon gjorde vul på mig och kunde se att jag haft äl, troligtvis från båda äggstockarna. Jag hade så äckligt jävla ont ska jag säga, som du beskriver det, kunde knappt röra mig eller sitta. Så mitt tips är att be om vul och blodprov!! Blodprovet ska tas på dag 21-22.

Okej, jo jag förstår att det måste bli väldigt svullet där inne och att det borde vara det som gör ont... Men jag ska iallafall ringa dem när mensen kommer och be om ett VUL med efterföljande blodprov. Men ska blodprovet alltid tas ca dag 21 oavsett hur lång cykel man har eller när ÄL sker?? Jag har ju tex haft ÄL dag 18-19 och nu sist 14.
  • Förväntansfull0406

Förlåt.... tänkte inte på att alla inte har 28 dagars cykel. Man jan säga att när äl skett så väntar man 6 dagar sedan tar man ett blodprov. så först vul vid äl sedan blodprov.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.