• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mammasusan

Tråkigt med mens mylady & mom11 ...

Idag började det sticka långt ner i magen då & då, hoppas förstås det är ett (el flera) ägg som fäster....önskar jag var en v längre fram med ett fint plus i handen....vi är på försök 6 nu enbart räknat från när vi avslutade penicillinkuren, annars är vi på omkring de 140.de försöket , känns mao lättare att tänka försök 6 ...det tråkiga är att jag känner min kropp så jäkla väl vid det här laget att jag vet redan nu att det blir ett plus det här försöket då jag har de här sticken nu...men sedan skiter sig 1-2v efter plus om det blir som det brukar. Vilket jag förstås Inte hoppas, äter ju dessutom 3750IE d-vitamin per dag som ska motverka att kroppen stöter ut fostret....får väl se hur de fungerar, behövs säkert mer än så med vår tur.....någon annan som är på dag 21 av 28-30 idag?

• Lillis

Mylady & mom11: usch va tråkigt :( det blir så påtagligt hur jävla ogravid man är när mensen kommer. Hatar det.

Fick veta i helgen att min bror ska ha barn, är såklart jätteglad för deras skull men det blir ändå ett litet slag i magen när man kämpar själv och det inte är planerat för andra.

När ni fått glad gubbe på ägglossningstestet, hur många dagar framöver brukar ni ha sex? En eller två gånger per dag?

• mammasusan
    Lillis skrev 2013-09-29 13:58:45 följande:

Mylady & mom11: usch va tråkigt :( det blir så påtagligt hur jävla ogravid man är när mensen kommer. Hatar det.

Fick veta i helgen att min bror ska ha barn, är såklart jätteglad för deras skull men det blir ändå ett litet slag i magen när man kämpar själv och det inte är planerat för andra.

När ni fått glad gubbe på ägglossningstestet, hur många dagar framöver brukar ni ha sex? En eller två gånger per dag?

Vi har sex så mycket vi hinner & har lust med allt från 1-4ggr per dag då stickorna visar max, ett par tre dagar sedan är man ju inte fertil längre....
  • Mael

Konstigt att man reagerar så olika från gång till gång. Förra kuren gick jättebra men inatt vaknade jag två gånger av svettningar. Som tur är så går det över på några minuter men det är inte trevligt. Klarat mig från migränen iaf. Peppar peppar.

• Loppan76

Svettningarna är jobbiga. Vaknade ett par gånger i natt jag med. Men fy vad jobbigt med migrän. Önskar inte min värsta fiende det. Har själv blivit förskonad från det.
    Tar alla utom jag äl test? Jag har valt bort det på inrådan av min läkare, hon menade på att det var ett stressmoment (i alla fall för mig) vi har regelbunden sex de dagar jag har äl,

• Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-30 15:26:14 följande:
    Svettningarna är jobbiga. Vaknade ett par gånger i natt jag med. Men fy vad jobbigt med migrän. Önskar inte min värsta fiende det. Har själv blivit förskonad från det.

Tar alla utom jag äl test? Jag har valt bort det på inrådan av min läkare, hon menade på att det var ett stressmoment (i alla fall för mig) vi har regelbunden sex de dagar jag har äl,

Jag brukar ta ett test när jag känner av ägglossningen. Mest för att jag tycker det känns skönt att se ett fullt utslag på stickorna. Men jag valde också bort att testa i flera dagar då det kändes stressigt. Nu vet jag när ägglossningen kommer med pergotime så då testar jag bara då.
  • lillaskräp

Och så har jag en äggstockscysta igen :( Var hos läkaren för kontroll idag efter att haft ont i några dagar.

• mylady

Jag tar inte Äl test. Skulle inte må så bra av den stressen! Vi kör på varannan dag o väntar på svar från blodprovet för att se om man haft Äl.

Jag blir verkligen förstörd dagen då mensen kommer :/ men bara en dag eller två. Sen rycker jag upp mig. Det är lustigt hur man helt plötsligt har hopp och förväntan igen.

Dag 3 idag. Pergostart. Andra gången dubbeldos o femte med pergo.

• Loppan76

Tycker samma mylady :)
    Vi kör varannan dag och de dagar det är äl (ca 3 dar) varje dag. Läser en del på nätet och undrar... En del sidor säger att varje dag inte är bra då det inte hinner bildas nya och en del säger att det är bra?? Ganska förvirrande. Så frågan är vad sjutton är det "optimala" sättet?

• Mael

Ja tar man blodprov så ser man ju iaf. Skulle heller inte må bra av att hålla på med stickor i flera dagar och jämföra utslagen. Sista tabletten pergotime tagen idag. Känns konstigt! Hoppas verkligen att det händer något denna månad.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.