• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael

Jag har hört att många mår bättre av sprutorna än pergotime. Jag hade mest biverkningar av pergotime första kuren. Den här har jag bara haft svettningar några gånger men annars mått precis som vanligt. Börjar känna av ägglossning nu. Började med stickor idag. Tippar på att jag får fullt utslag imorgon eller på ons.

• Lillis

Är det någon som använt apotekets gravtest några dagar innan bim? Det står att man ska använda det från den dagen man väntar mens, borde ha det på torsdag. Kan jag testa imorgon eller borde jag vänta till torsdag? Clearblue har ju att man kan testa 4 dagar innan.

• Poison82

Imorgon är det dags att åka till gyn igen.... Känner mig lite nervös, tror dock att ägglossningen kan ha skett igår och i så fall spolar dom ju inte. Aja, vi får se imorgon helt enkelt.

• Lillis

Lycka till posion!

Tog ett gravtest imorse som va neg. Har bim imorgon men har inga känningar alls att mensen är på gång, det brukar jag alltid ha.

Eftersom min Gyn är så jäkla svår att få tag på så har jag bokat en tel.tid med en annan Gyn där imorgon för att se om han kan skriva ut en ny kur pergo åt mig. Kommer mensen imorgon ska jag ju börja med dom i helgen isåfall och skulle inte fått prata med min Gyn förens nästa vecka och då skulle man väl fått vänta tills nästa cykel va?

Å det har man ju inte lust med.

Har ätit två dubbelkurer tidigare, ska jag be om en trippel nu?

• Lillis

Har haft liknande ägglossningssekret idag och hade det för nån dag sen också. Men ägglossning kan det ju knappast va eftersom jag fick glad gubbe för två veckor sedan och har bim imorgon. Någon som varit med om det?

• Poison82

Blev ingen spolning. Troligtvis hade ägglossning skett från vänster sida och höger sida var där två stora fina ägg på också. Slemhinnan i livmodern mätte han till 8 mm.
    Har fått tid för spolning nu, sker den 7/11. Han räknade utifrån min mens men nu när jag kollar så måste han ju ha räknat helt tokigt för enligt min app så har jag ägglossning den 6/11. Men då får jag helt enkelt skita i att bli gravid just i november

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.