• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    Lillis skrev 2013-09-26 20:11:04 följande:
    Skönt att ha det överstökat! Hur många kurer pergotime har du ätit?

Blir fjärde kuren nu. Så inte så många egentligen men jag är verkligen redo att gå vidare med tanke på våra odds.
  • Lillis
    LillaJagMaria skrev 2013-09-27 10:16:37 följande:
    En fråga till alla som äter pergotime, varierar dagen då ni får ÄL mellan kurerna? 

De första fem kurerna jag ätit har jag fått ÄL cd 16-17. Men denna omgång har jag fortfarande inte fått någon glad gubbe på ÄLtesten och är på cd 18 idag. Hade känningar i början på veckan men nu känner jag inget. Kan jag ha missat ÄL även fast jag testar mig eller vad tror ni?

Jag skulle fortsätta testa! Första kuren fick jag på dag 13 och andra kuren dag 23 :)
  • Loppan76

Hej tjejer. I morgon börjar andra kuren pergo. Fick svar från min läkare idag. Jag hade haft äl (kanon bra) men min äggkvalitet är skit dålig. :-/
    Någon mer som testat amh värdet?

• Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-27 19:00:19 följande:
    Hej tjejer. I morgon börjar andra kuren pergo. Fick svar från min läkare idag. Jag hade haft äl (kanon bra) men min äggkvalitet är skit dålig. :-/

Någon mer som testat amh värdet?

Men va tråkigt :(. Hur ser dom det? Dom testade amh på mig också och mitt värde var högre än normalt men jag trodde det var äggreserven dom mätte och inte kvalitén.
  • Lillis

Har ni sett att det kommit ett nytt ägglossningstest från clearblue? Det är med två olika glada gubbar och tio stickor. Drygt en hundring dyrare dock.

• mylady

Nu borde BIM verkligen närma sig. På cd 30 idag. Provet dag 21 visade på äl. Menvet inte när Äl var. Så vet inte alls när jag ska tänka BIM. Men vågar inte testa. Vill få leva på hoppet att det kanske kan vara nåt ett tag till. Inte bli besviken igen.

Men hoppas inte särskilt mycket. Känner inga som helst symtom. Väldigt Kissnödig vissa dar men kanske jag dricker mer te just den dan. Sista dagarna varit väldigt hungrig vilket jag oftast inte är. Men kanske bara jobbat hårt o hungrig därför.
    Frusen men det är kallt o regnigt helt plötsligt. Så många som fryser. Väldigt trött på eftermiddag kväll men det är nog mörkret här uppe i norr.
    Så det lilla som jag kanske skulle kunna känna som symtom har sin förklaring.

Försöker finna mig i att tant röd kommer när som helst.

• Mael
    mylady skrev 2013-09-27 23:14:53 följande:
    Nu borde BIM verkligen närma sig. På cd 30 idag. Provet dag 21 visade på äl. Menvet inte när Äl var. Så vet inte alls när jag ska tänka BIM. Men vågar inte testa. Vill få leva på hoppet att det kanske kan vara nåt ett tag till. Inte bli besviken igen.

Men hoppas inte särskilt mycket. Känner inga som helst symtom. Väldigt Kissnödig vissa dar men kanske jag dricker mer te just den dan. Sista dagarna varit väldigt hungrig vilket jag oftast inte är. Men kanske bara jobbat hårt o hungrig därför.

Frusen men det är kallt o regnigt helt plötsligt. Så många som fryser. Väldigt trött på eftermiddag kväll men det är nog mörkret här uppe i norr.

Så det lilla som jag kanske skulle kunna känna som symtom har sin förklaring.

Försöker finna mig i att tant röd kommer när som helst.

Jag brukar tänka att jag har ägglossning dagen efter testet visat det. Och sedan BIM två veckor från det. Då hinner jag oftast få mens innan jag hinner göra ett gravtest. Blir mer besviken av det än av att mensen bara dyker upp. Men du borde väl ha BIM om ca 4 dagar då?
  • mylady

Mael: jag har inte testat med stickor. Utan det var blodprov som visade att jag haft Äl. Och det provet visar ju högst en vecka efter Äl.

Man blir verkligen mer besviken av neg än mens

• Loppan76

Mael
    Helt ärligt kan jag säga att jag är inte helt säker. Har fått så olika svar på det.
    Ett lågt värde visar tydligen på nedsatt äggstocks funktion. Men läste på en annan sida att det även handlade om kvalitén?! Så jag blir inte riktigt klok...

• mammasusan

Jag är 4-5dgr efter äl, har fortfarande svullna & tokömma bröstvårtor, massa flytningar, svagt illamående, svullen mage, lite gasig, tröttare, hungrigare, blir panik kissnödig.....vill spola fram tiden 4-5dgr så jag kan börja testa.....

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.