• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    LillaJagMaria skrev 2013-10-02 13:49:26 följande:
    Grattis Mammasusan! Härligt med lite plus på tråden, hoppas på fler goda nyheter från er alla! :) 

Jag vet inte riktigt när hade Äl denna månad (om jag ens hade någon). Testade med stickor cd 12-19, cd 15 strulade testet så fick inget resultat alls. Slutade testa efter cd 19 för stickorna var slut och brydde mig helt enkelt inte om att fixa det....jag och sambon har myst på varannan dag från cd 12 så har jag haft ÄL så borde vi ju ha en chans ändå....brukar alltid ha ÄL cd1 6-17 med pergotime men tydligen inte denna gången.... jaja får se vad som händer.... 

Du brukar inte känna av ägglossningen med pergotime? Ni har ju garanterat prickat in den om du hade någon :) och det hoppas vi på. Imorgon ska jag till läkaren igen. Gör inget annat än att ligga i den där stolen känns det som. Ska kolla hur äggblåsorna ser ut och kolla slemhinnorna. Hoppas allt ser bra ut så vi får en ärlig sista chans med pergotime.
  • Loppan76

Lillajagmaria håller med föregående talare ;)

Mael lycka till i morgon. Tala gärna om hur det gick.

• Mael
    Loppan76 skrev 2013-10-02 21:58:07 följande:
    Lillajagmaria håller med föregående talare ;)

Mael lycka till i morgon. Tala gärna om hur det gick.

Tack så mycket! Det gör jag :)
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-10-02 20:52:17 följande:

Du brukar inte känna av ägglossningen med pergotime? Ni har ju garanterat prickat in den om du hade någon :) och det hoppas vi på. Imorgon ska jag till läkaren igen. Gör inget annat än att ligga i den där stolen känns det som. Ska kolla hur äggblåsorna ser ut och kolla slemhinnorna. Hoppas allt ser bra ut så vi får en ärlig sista chans med pergotime.
    Jo jag har haft haft känningar, molande värk i magen till och från sedan förra helgen så hoppas på att jag haft ÄL :) Nu är det bara att vänta och se....

Lycka till idag Mael. Hoppas allt ser bra ut!  
  • Mael

Allt såg bra ut. Fina äggblåsor på båda sidorna. Svarar väldigt bra på enkel kur. Blir ev ägglossning från båda sidor. Blir det inget så ska jag bara skicka ett mail så skickar vår läkare en remiss. Han sa att man brukar få komma igång med ivf snabbt.

• Lillis

Mael:

Låter bra! Härligt med lite mer positivt i tråden :) skönt att kunna ha mailkontakt med läkaren, det skulle jag också vilja ha. Sa läkaren hur stora dina äggblåsor va? Vilken cykeldag är du på nu? Håller tummarna att det tar sig! :)

• Mael
    Lillis skrev 2013-10-04 00:45:30 följande:
    Mael:

Låter bra! Härligt med lite mer positivt i tråden :) skönt att kunna ha mailkontakt med läkaren, det skulle jag också vilja ha. Sa läkaren hur stora dina äggblåsor va? Vilken cykeldag är du på nu? Håller tummarna att det tar sig! :)

Tack! Han sa det men jag minns inte nu haha. Jag vet iaf att han räknade ut att det skulle vara ägglossning runt dag 16 och jag var på 11 igår. Brukar få utslag på dag 16 också. Dom kanske var runt 11-12 mm då kanske? Dom ökar ju ca 2 mm per dag. Tror att slemhinnan var runt 7-8 mm vilket tydligen också var bra.

Känns så klart bra att pergotime fungerar men tråkigt att vi även har problem med sperman. Annars hade det kanske gått bra med bara pergotime. Men vi får väl se :) en sista chans iaf.
  • MoM11

Har bokat tid privat för utredning nu. Hoppas få göra spolning senast i december.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.