• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-28 18:16:36 följande:
    Mylady. Styrkekram

Tänker som dig mael. Vi tar de tre chanserna vi får. Om inte det funkar då tar vi den huvudvärken då... Man är så stressad i alla fall om allt. Får jag äl, blir jag gravid, får man behålla det, jävla mensen som kommer igen, prover etc etc

Så jag och gubben peppar varandra att ta ett steg i taget. Blir omtumlande att tänka längre. ( i alla fall för mig)

Princess77. Har också läst en massa artiklar om d vitamin. Så vi får hoppas det kan hjälpa :)

Ja jag känner likadant. För att ens orka med allt så måste jag få ta det steg för steg. Jag bearbetar allt hela tiden och det är nog en process innan jag kommer känna att adoption är det rätta.

Jag hoppas vi slipper ta det fler steg och lyckas med pergotime eller med ivf :)
  • Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-28 19:14:14 följande:
    Ja vem vet denna månad kanske är våran

Vi får hoppas :) kul att vi började med tabletterna så nära varandra. Ska du göra någon kontroll under denna kur? Jag ska dit på torsdag för att kolla hur det ser ut. När jag var på cellprov så sa dom att jag hade väldigt torra slemhinnor. Så min läkare ville kolla det nu. Man kunde tydligen få en antiöstrogen effekt av pergotime. Är väl klart man ska lyckas få det också.
  • Loppan76

Nej inga koller denna el nästa månad. Så jag får hoppas det tar sig. Annars skulle jag ringa och hon skulle skicka remiss till Sofiahemmet.
    Och jo, det är faktisk "kul" att vi började samtidigt :) hur lång cykel har du? Min ligger på 28/29 dagar.

• Mael
    Loppan76 skrev 2013-09-28 20:42:10 följande:
    Nej inga koller denna el nästa månad. Så jag får hoppas det tar sig. Annars skulle jag ringa och hon skulle skicka remiss till Sofiahemmet.

Och jo, det är faktisk "kul" att vi började samtidigt :) hur lång cykel har du? Min ligger på 28/29 dagar.

Okej :)

Jag har i normala fall 28 dagar, alltid regelbunden. Men med pergotime blir den längre. Ca 30. Får ägglossning senare än utan pergotime. Brukar få utslag på dag 16-17.
  • Mael
    mylady skrev 2013-09-29 02:19:49 följande:
    Och där kom mensen inatt.

Jag går sönder

Nej va tråkigt :(. Hur många kurer har du ätit nu? Kram på dig! Fortsätt kämpa!
  • mylady

Mael: vi är nu på försök 22 och det blir femte kuren med pergo. Andra med dubbeldos.

• MoM11

Tråkigt mylady!
    Även här är mensen i full gång. Har inte ätit pergo nu på 3 månader. Provade tre enkla och en dubbel innan dess.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.