• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • princess77

Innan man ger sig in i ivf svängen råder jag er att ta reda på fakta.Ivf är fruktansvärt påfrestade både för psyket och kroppen så det är ingen "lätt" lösning på problemet tyvärr.

• Mael
    princess77 skrev 2013-09-28 13:43:55 följande:
    Innan man ger sig in i ivf svängen råder jag er att ta reda på fakta.Ivf är fruktansvärt påfrestade både för psyket och kroppen så det är ingen "lätt" lösning på problemet tyvärr.

Tro mig, jag har påläst och jag vet vad jag ger mig in på då jag är flera runt omkring mig som gått igenom ivf. Men jag tänker absolut inte välja bort det iaf. Tycker vi kan peppa varandra i våra val istället. Jag tror nog att alla här förstår att det inte är någon lätt lösning. Så naiv är jag inte.
  • princess77

Jag menar verkligen inte att du skall avstå eller har påstått att du är naiv.Jag skrev det i all välmening då jag själv har gått igenom det...
    Givetvis peppar jag gärna!

• Mael

Sedan ska man ha råd med en adoption också. Nu får vi betalt ivf och tar med glädje

Mot
  • princess77

Jag var själv ofrivilligt barnlös i 6 år innan sonen kom så jag vet precis hur det är och jag dömmer ingen!

• Mael

tar med glädje emot den hjälpen skulle det stå. Vi är glada att vi får den här möjligheten.

• princess77

Adoption kostar givetvis mycket pengar men det gör ivf också om man inte lyckas på sina gratis försök..
    Vi sparade 2000:- i månaden förr för att ha råd med adoption i framtiden.
    Nu fick vi vårat mirakel till slut och valde att lägga pengarna på annat.
    Jag kommer aldrig göra ivf igen för syskonförsök för att jag vet hur dåligt jag mådde men givetvis säger jag inte att jag förkastar det.
    Har själv goda vänner som har totalt 3 ivf barn så ibland funkar det

• Mael

Vi får väl se hur vi gör om våra gratisförsök skulle misslyckas :) ett steg i taget för oss. Jag menar bara att ingen behöver berätta för mig att det inte är en lätt lösning. Men det gör ingen skillnad för mig.

• mylady

Har fått en färgad flytning idag så antar mensen är på väg :/
    Suck jag ger snart upp. Orkar inte med besvikelsen

• Loppan76

Mylady. Styrkekram

Tänker som dig mael. Vi tar de tre chanserna vi får. Om inte det funkar då tar vi den huvudvärken då... Man är så stressad i alla fall om allt. Får jag äl, blir jag gravid, får man behålla det, jävla mensen som kommer igen, prover etc etc
    Så jag och gubben peppar varandra att ta ett steg i taget. Blir omtumlande att tänka längre. ( i alla fall för mig)
    Princess77. Har också läst en massa artiklar om d vitamin. Så vi får hoppas det kan hjälpa :)

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.