• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • mylady

Loppan76
    Hon som utreder oss sa varannan till var tredje dag cd12-19.
    Så vi kör på det. Litar blint på dom! Dumt kanske men orkar inte grubbla så mycket. Kan ju va väldigt olika i Sverige läser man ju.
    Men skulle bli tokig av att försöka ha koll på allt o ta det i egna händer.

Mael: hoppas!!

• Poison82

Tittar bara in och berättar att jag har tid hos Gyn idag att diskutera hur vi går vidare.

Angående sex och vad som är lämpligt så tror jag på varannan till var tredje dag. Ska killen göra spermaprov så vill dom ju t.ex inte att utlösning skett de senaste 48 timmarna.
    Hoppas det är så för min sambo kan helt enkelt inte ha sex dagligen eller flera ggr om dagen

• Loppan76

Lyssnar på er tjejer och kör varannan dag då. Blir bra då gubben slipper prestationsångesten lite
    Jobbigt med sexet på beställning.

Poison håll oss gärna uppdaterade, hoppas du får igenom spolningen du ville ha :)

• Poison82

Dubbel dos pergo (vad jag INTE ser fram emot det) . Undersökning nästa torsdag för att se hur det ser ut. Om ägglossningen inte hunnit ske än så spolar han troligen då annars spolar vi nästa cykel.
    Så jag fick spolning men inte den spolning jag önskade. Jag ville ha den där dom söver en och spolar vätska samt kollar in i en med titthåls operation för att verkligen kunna se ALLT.
    Min Gyn läkare tyckte att vi provade detta först. Han verka tycka jag hade lite bråttom men va fan, är så less på det efter snart 2 år ju

• mammasusan

Plussade nog imorse på äl+7 http://www.familjeliv.se/hem/mammasusan/galleri.php?cur_album=Standard# Frågan är bara om jag törs lita på det...börjar med vaggisar ikväll & fortsätter knapra d-vitamin, B & folsyra....

• princess77

Grattis mammasusan!!!Äntligen lite positiva nyheter i tråden
    Hoppas hoppas att det hår vägen och att fet smittar av sig!

• mammasusan
    princess77 skrev 2013-10-01 18:28:42 följande:
    Grattis mammasusan!!!Äntligen lite positiva nyheter i tråden Hoppas hoppas att det hår vägen och att fet smittar av sig!

Vet inte om jag törs glädjas! Å andra sidan har jag aldrig fått så "starkt" så här tidigt förut. Hoppas verkligen det har fäst ordentligt och inte lossnar....
  • Loppan76

Wow och stort grattis håller alla tummar och tår. Vad roligt med ett pluss :)

Poison. Kanske inte vad du ville ha men det är ett steg i rätt riktning.

• mammasusan

Loppan: haha ja två hade inte gjort något, bara en är bonus känns det som efter alla mf....hoppas bara det inte är "spökstreck"

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.