• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • princess77

Ja äl+ 7 var verkligen tidigt! Vänta 3-4 dagar och köp ett digitalt så vet du säkert.
    Tänk positivt!!!

• Lillis

Grattis mammasusan! Jättekul!! :) skönt med lite positiva nyheter!

Posion82: varför har du inte fått gjort spolningen tidigare? Den brukar väl göra i början av utredningen? :/ Hoppas det går vägen nu :)

• Poison82

För jag är i början av utredningen. I juni bad jag om hjälp första gången och då skulle vi testa 3 månader med pergo vilket jag nu gjort. Så nu ville han testa dubbel kur där han kontrollerar så ägglossning sker. Tyvärr hade han ingen tid före nästa torsdag då äl troligen skett och då spolar han inte eftersom han då kan spola bort en ev graviditet. Så då bokar vi in nytt datum för detta. Skulle äl inte ha skett än men vara på G så spolas jag nästa torsdag.

Är mest nervös över dubbelkur :-/

• mylady

Jag äter dubbelkur o märker inte av det så mycket mer. Iaf inte första dubbel. Bara mycket tröttare! Supertrött
    Kände samma i stort sett annars som enkel kur.

Hoppas det blir milt för dig också poison82

• Lillis
    Poison82 skrev 2013-10-01 21:10:07 följande:
    För jag är i början av utredningen. I juni bad jag om hjälp första gången och då skulle vi testa 3 månader med pergo vilket jag nu gjort. Så nu ville han testa dubbel kur där han kontrollerar så ägglossning sker. Tyvärr hade han ingen tid före nästa torsdag då äl troligen skett och då spolar han inte eftersom han då kan spola bort en ev graviditet. Så då bokar vi in nytt datum för detta. Skulle äl inte ha skett än men vara på G så spolas jag nästa torsdag.

Är mest nervös över dubbelkur :-/

Jaha, jag förstod det som att du fick hjälp första gången för två år sen. Ibland läser jag för fort :)

Men då förstår jag! Jag skulle gjort spolningen innan jag fick pergotime men utebliven mens, semestrar och annat kom ivägen så jag fick två dubbelkurer utskrivna men det tog sig inte på dom. Så efter dom gjorde jag spolningen för två-tre veckor sen och har precis haft ägglossning utan pergotime, jag hoppas såklart att det funkar nu :)

Varför är du orolig över dubbelkur?

Mådde du dåligt av enkelkurerna?
  • LillaJagMaria
    Grattis Mammasusan! Härligt med lite plus på tråden, hoppas på fler goda nyheter från er alla! :) 

Jag vet inte riktigt när hade Äl denna månad (om jag ens hade någon). Testade med stickor cd 12-19, cd 15 strulade testet så fick inget resultat alls. Slutade testa efter cd 19 för stickorna var slut och brydde mig helt enkelt inte om att fixa det....jag och sambon har myst på varannan dag från cd 12 så har jag haft ÄL så borde vi ju ha en chans ändå....brukar alltid ha ÄL cd1 6-17 med pergotime men tydligen inte denna gången.... jaja får se vad som händer....

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.