• Mael

Pergotime start mars 2013.

Hej. Tänkte kolla om det är fler som precis startat eller ska starta behandling med pergotime? Jag har egen ägglossning men eftersom vi fick missfall för ett år sedan och inget har hänt ännu så fick jag pergotime utskrivet. Tog tredje tabletten idag. Två kvar med andra ord. Mådde skit första dagen, hemsk huvudvärk som sedan övergick i migrän med aura. Känns bättre idag dock. Hoppas att det hjälper. Vet inte riktigt vad det ska göra när jag har egen ägglossning men jag antar att läkaren vet vad hon gör. Varför behandlas ni med pergotime? Några biverkningar?

• Svar på tråden Pergotime start mars 2013.
  • Mael
    MoM11 skrev 2013-10-05 00:15:54 följande:
    Har bokat tid privat för utredning nu. Hoppas få göra spolning senast i december.

Hoppas ni får bra hjälp och att du får göra spolningen snart. Vad har tidigare utredning gett? Är det pco som ställer till det eller annat? Du har säkert skrivit det tidigare men jag har lite svårt att hålla reda på allas historier :P. Ber om ursäkt för det :)
  • princess77

Har nu haft en cykel utan pergo och va skönt det har varit att må bra och inte ha några konstiga biverkningar.Väntar på bim nu om 10 dagar och sen kör vi en omgång till..Sen blir det sprutor för våran del.
    Ivf vill jag inte göra igen

• Poison82

Då har jag avslutat min första dubbelkur av pergo. Konstigt att man kan reagera så annorlunda från gång till gång. Mina första två kurer blev jag depprimerad och ville typ dö. Tredje märkte jag inte av. Nu efter min fjärde gång med pergo men första dubbelkuren så går jag och är konstant kåt och ja, jag menar verkligen konstant!!

• MoM11

Mael, jag har inte PCO utan vanlig ägglossning. Gyn gav mig pergo för stt boosta men det gav inget på fyra månader. Hon har inte kunnat se nåt konstigt. Bara sagt att det kan ta tid men såhär lång tid (18 mån) borde det inte ta, särskikt när första blev till på första försöket!

• mylady

Poison82. Det där med kåt känner jag igen!!
    Både förra månaden med dubbeldos och denna månad

• MoM11

Jag mådde dåligt av Pergo, blev yr och svimfärdig, fick dunderhuvudvärk, mådde illa. värst var det med dubbeldosen.

• princess77

Börjar med sprutor för att stimulera större och bättre ägg och avslutar nära äl med en äl spruta som får ägget/äggen att lossna.
    Vill inte ha mer pergo för jag har insett att jag verkligen inte mår bra av dom.
    Härligt att vara kåt Poison Då är det bara att tuta och köra

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.